måndag 25 februari 2008

Vintertrötta pelargoner

Idag har jag gjort nåt som jag GRUVAT mej för sen i HÖSTAS...Kånkade in 2 kartonger med fuuula pellisar ifrån ett överfullt garage...Kastade massa gula torra blad och ett par blommor som var bortom räddning...Och planterade om med massa ny fräsch jord...VÄÄÄÄÄÄLDIGT TRÅÅÅKIGT OCH VÄÄÄÄÄÄLDIGT KLADDIGT blev det...Och inte kändes det som allt arbete gav mej någon som helst tillfredsställelse...DOM SER JU INTE KLOKA UT...Inte är det kul att ha fullt med halvdöa blommor i halva huset...MEN är man snål så...
HÅLL I ER INNAN NI KOLLAR IN BILDERNA...



Det här måste ju vara de gräsligaste som visats på blogspot ;/ hoppas att de tar sej så mitt arbete inte var förgäves...

<

Synd att jag inte hade orken att märka blommorna i höstas...det hade ju vart bra nu att veta vilka som är rosa och vilka som är vita...Men det är såå typiskt mej...fort ska det gå...Medans jag håller på med ett projekt är hjärnan redan igång och tänker på nästa grej...Orkar inte med mej själv ibland...

Tack o lov att man har ett härligt gäng me ungar härhemma så man får skratta lite...Idag retades de två större me minstingen om nåt, har glömt vad det var...- Det vet ju inte du, du var inte ens påtänkt då haha...Lilljäntan har alltid glimten i ögat och kan ge svar på tal...-Johooda...jag kikade ut genom navelhålet i mammas mage...FNIIIISS !!!

Nu ska jag snabbkolla runt på er andras bloggar ( detta är ju BEROENDEFRAMKALLANDE ) innan jag kryper isäng !
Nattinatti

5 kommentarer:

Smultronstället sa...

ÅÅ hon e väl go W, vilken kommentar, men det gjorde hon säkert vill minnas att det putade rejält på slutet,fniss.

Jag glömmer varje dag att ta in pellisarna å sen e de ju så, vart ska man ha dem så länge de e tråkiga. Men imorrn då ska jag...

Nattinatti kram
M

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

helojs, det kommer nog att bli ljuvliugt om ett litet tag!

Mamma gör alltid så,men jag är för lat....tid är pengar...så det blir nytt!!

Kram MM

Mamma C sa...

Dom kommer nog bli rigtigt vackra om en, två månader.

Englagård sa...

Det går fort att dom börjar grönska igen ska du se. Jag tog in mina för en vecka sedan och dom ser redan mycket bättre ut.
Nu ska jag kolla in resten av din blogg.
Ha det bra
Kram Karina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja, visst är det beroendeframkallande detta... JAg har fått jobba en hel del på min karaktär sedan jag hittade blogg-världen.
Tycker nog att det ser ut som om du bor i liknande bostad som en väninna till mig.... På fönstren där vid blommorna. Ser lite ut som i hennes vardagsrum... Hon bor uppe på en backe! ;-)

Visst är de trökiga att se på i början pelargonerna, men det är ju så roligt att ha några kvar, så får man mycket skott till nya också... Sparar alltid, och köper även nya varje år. Vilken är din favorit sort? Jag gillar appleblossom och rosa mårbacka mycket... Men det finns ju många godingar på marknaden...

Vad himla gulligt sagt av din dotter... Vad är det för ålder på henne?

Känner inte igen dig på fotot förresten... ;-)

Ha det gott!!!
Kram Hanna

P.s har inte haft någon ork till nytt inlägg, har varit sjuk och haft sjuka barn... Får se när man blir som folk igen!