onsdag 13 februari 2008

Farligt goooda recept

Här tänkte jag tipsa om smarriga godsaker...sånt jag egentligen BORDE LÅTA BLI...Men bara att erkänna att man är en GOTTEGRIS...Här finns inget hopp inför beach 2008...Kanske bara att konstatera att man blivit TANT när man äääälskar fikabröd...Är tyvärr en SNASKRÅTTA oxå...Det finns väl fler som jag???Hoppas jag kan fresta nån me nåt så man slipper va ensam i skuggan i sommar...(SKOJA...Jag badar trots mina VOLANGER...bra uttryck från M på smultronstället... ;D)


(Foto från Allposters.com)
Börjar med en superenkel paj som alla brukar fråga efter receptet ;D

En alldeles uuunderbar Ananas-paj ! 8-10 bitar
Pajdeg:150 g smält smör
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver

Fyllning:2 dl creme fraiche
1.5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 medelstor burk krossad ananas

Gör såhär: Blanda ingredienserna till degen o tryck ut den i en pajform. Ställ den i kylen medans du gör fyllningen.
Låt ananasen rinna av ordentligt i ett durkslag. Vispa ihop creme fraiche, socker, vaniljsocker och ägg. Rör i ananasen och häll fyllningen i formen o greädda i 200 grader ca 15-20 min. Servera med vaniljsås/vaniljglass !!!

Inga kommentarer: