onsdag 27 februari 2008

Sportlov

Heeeeeeeeej !
Vilket UNDERBART sätt jag blev väckt på i morse...Minstingen hade kokat kaffe och kom upp med tidningen och frukost på säng...


PUSS TILL DEJ LILLA GUMMAN !!!

Otroligt glad blir man av såna initiativ...även om jag inte gillar att äta i sängen...Det är obekvämt, bökigt och smuligt...Fast det finns ju ett undantag...Och det skulle i såfall vara jordgubbar med champagne serverade av en nyduschad naken man... eller nja förresten han kan ju få ha ett par brallor på sej...för hur snyggt är det egentligen med en naken man ?FNISS...


Inga större fel på denna tvättbräda...he he...MEN jag föredrar MIN SAMBO ;D !!!

Sportlov är det nu...och hej va vi sportar...Vem tusan kom på ide`n att kalla det sportlov...Man får ju bara dåligt samvete...Men det är inte lätt att hitta på en bra aktivitet när ena tjejen har en SPRICKA i REVBENET och ska vara lugn NÅGRA VECKOR...
Vi skulle ha en MEGAPYSSELDAG IDAG...Har inhandlat en NY SKRIVARE...Blev ju såå himla sugen när man ser allt fint pyssel man kan göra...tex de fina vintage-bilderna som flera av er visat...GUUU VA FIIINA !



Tänk dom på påskägg, påskkort m.m... SÅÅ LADDADE var vi, jag och tjejerna...MEN NATURLIGTVIS fattades det en SLADD...Nu tror ni bergis jag är så puckad att jag glömt köpa till nåt...Och det hade ju bara varit som vanligt me mej...men NÄHÄ så var det INTE...Strömkabeln som ska vara med fanns inte...Jag blir såååå TRÖTT såhär är det varje gång jag köper nåt...Nåt som fattas eller är trasigt...SUUUUUCK !



TUSEN TACK "M" FÖR TIPSET ;D Jag gissar att pyssel-Sverige kommer att svämma över av liknande påskpynt efter hennes tips...
Inte blir det mycket gjort när man har barnen lediga...men har iallafall förvandlat ett gräsligt träfat som jag köpte för en tjuga...Jag avskyr verkligen denna look...Typ furu...yeack !









Tänk vilken skillnad lite färg kan göra ;D
I morrn ska jag packa med ungarna och lämna sambon ett dygn...Huuur ska han klara sej...Ska åka till mammsen o pappsen och mysa, träffa lite släktingar...Dessutom bor de i närheten av TULAVIPPAN så gissa vem som ska dit...
MÅ BÄST !!!

3 kommentarer:

Smultronstället sa...

Tjohoo gumsan!
Jag har sån abstinens redan,ska ju vara borta till söndag,fniss.
ÅÅ dina bilder e de åxå från vintage länken? de har jag missat,guuud så fina de är.
å det töntiga träfatet blev ju skitfint!!!
duttiga dej,pilutta.

ha det gött med mor å far;Hälsa
Kramelikram M

Hemma hos Klara... sa...

Vad fint fatet blev!! Ja, hela bloggsverige gör nog påskpyssel just nu *fniss* så även jag. Vi inspirerar nog varandra!

Ha en bra kväll!
Kram Helena

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå där!!!

Ja du, där lyckades du allt piffa till det (ursäkta mig men:) fula fatet. Blev ju riktigt sött!!!
Jag är inte så himla pysslig som jag önskar, men jag har skrivit ut massor av de där bilderna och anar att en del hamnar i ramar... Hihi, pyssligt va?! :-)

Jag säger bara lyckost till dig som varit på Tulavippan. Är såååå sugen på att åka dit, men svårt utan kortet... Nästa vecka när vi lämnar bonusdottern hos hennes mamma över helgen så tittar jag dock in där. Då kan Gubben inte stoppa mig när vi ändå är i närheten!!! Hittade du något spännande??? Ett tvättfat kanske??? ;-)
Jag måste fråga; känner vi varandra? Jag menar, jag har ju typ gett bort min identitet till alla genom mitt senaste inlägg.

Om du kommer på loppisen här nere på lördag så säg hej är du go... Jag ska stå där o sälja åt mamma som är bortrest...

Önskar dig en fin fredag!
Kram Hanna

P.s TYcker också att sportlov är värsta namnet. Det är ångestladdat.... Vi sportade på Kupolen idag...