fredag 29 februari 2008

Loppisfynd under stress

Typiskt typiskt och typiskt...Hade sett fram emot en lång turnè på mega-loppiset i Gagnef...men men som vanligt kom en massa emellan med barnen så man fick sätta sej själv åt sidan...Var dit en snabbis iallafall och får vara glad åt det lilla ;D Fyndade lite...

Jag brukar alltid ha en liten "önskelista" i mitt huvud, på saker jag skulle vilja ha, sen slår jag till när jag hittar det till rätt pris...Snacka om att det där lät som en pensionärs-kommentar...Men jag vill inte lägga enorma summor eftersom jag är ombytlig av mej...

Denna står på önskelistan...från Fridas gård...


Eller den här...från hemmets alla rum...MEN jag har inte plats för så mycket mer...


Iallafall så håller jag i mitt huvud på med ett nytt projekt och det är att sy överkast till kökssoffan eller lillstumpans säng...beror på hur mycket jag orkar...
Tänkte sy det av gamla vita lakan o örngott med vita monogram och spets...
Tyvärr har jag inte så många så man får leeeta...Fanns massor men en del har ju rena FANTASIPRISERNA men ett ynkligt örngott bidde det för en tjuga...



Köpte lite spets till kommande påskägg...och en ostkupa ( men f*n jag skulle ju sluta med ost o annat fett ;D..)för en femtiolapp...
Flaskan betalade jag en guldpeng för...Den stod också på min lilla "vill-ha-lista" tyvärr hitta jag bara en...
Gamla kakformar för en tia, har sett att många har det som ljuslyktor-I LIKE !!!



TACK FÖR ATT NI FINNS ALLA BLOGGARE, NI GER MEJ SÅÅÅ MYCKET INSPIRATION !!!
KÄÄÄÄRLEK OCH TREVLIG FREDAX-KVÄLL PÅ ER !

1 kommentar:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Men lite fina saker fick du med dig hem från Vippan iaf! Men himla trist att gå där och känna sig stressad. Det gör jag varje gång jag är där pga sällskapet (Gubben). Han är ju chaffisen han....
Loppis imorgon eller något annat kul?
Ha det gott!!!
Kram Hanna
P.s Ditt sätt att uttrycka dig i text är väldigt likt en tjej jag träffade igår... Men jag har nog drabbats av någon sjuka då jag tror mig se olika bloggare överallt hela tiden... Hihi, snacka om paranoja!!!