onsdag 20 februari 2008

Shoppinglycka

Tjohooooooooo ;D
Som ni kanske märker så har jag lite problem att bestämma hur min lilla blogg-bäbis ska se ut...En riktig VELMAJA är jag...Tror det får bli såhär...
Igår kom ett spännande paket från Country by mail...Gissa om det blev BRÅDIS att hämta ut det...Sååååå fina KUDDFODRAL och lite annat...Hade tänkt ha kuddfodralen i köket...MEN DET PASSADE INTE ALLS...Men det blev såå mycket snyggare i tv-soffan SÅÅÅ NÖJD ÄR JAG !




Idag känns livet lite lättare...Glada barn i morse och 13-åringen är på benen igen...Det blir alltid så trist när någon är sjuk...Livet stannar liksom av o man känner sej instängd...Egentligen är det inte konstigt att han är förkyld hela tiden...när han går me brallorna nerhasade så kallingarna syns ;D...MEN MÖSSA det ska man ha OCH INOMHUS OCKSÅ...Usch hör ni att jag börjar låta GAMMAL HJÄÄÄÄLP ! För min del får han gå me`häng...bara han sköter skolan och så...Sööta är dom ju ändå...Tycker nog det är lite CHARMIGT med deras ideèr.

Nu ska jag ge MYRORNA en OMGÅNG me SNABELDRAGAR`N...sen väntar LÅNGPROMENAD med en kompis...Sååå tråkigt o såå DRYYGT...men alltid lättare när man har TREVLIGT SÄLLSKAP...Sen blir det fullspäckat med mathandling och träning i brottning ( minstingen ! Hjälp vad ska det bli av denna tös...) Nu vare mycke´hjälp...men så känns det ibland...
Må bäst ! Kramisar till alla rara...

5 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Vilken mysig blogg du har. Känner igen mig i det mesta du skriver om hip hop musik, friluftsdagar på Romme alpin, häng på jeansen mm....
Lustigt vilka ideer dom får så fort dom passerar 10 -års åldern...
Fina kuddfodral du köpt...
Ska du inte till den nya loppisen idag? (gamla willys) Jag ska dit efter 14.00 då dottern kommer hem. Hon ville också följa med...
kram Susanne

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jajamen, Borlänge var det! :-)
Har setat och fundrat lite över ditt område och kan bara komma på ett ställe där husen är byggda då.. Men hur som helst, inte ska jag vara så nyfiken! Men tänk om jag har hällt ett glas över dig på krogen någon gång för tio år sedan...Och om vi båda är långsinta... Hihi, jag skojar lite.. Sådant har jag aldrig sysslat med!

Vilka kanonfina kuddfodral du visar, Gud så vackra. Förstår att du är nöjd med dem.
Tavlorna du visade i ett tidigare inlägg är ocksåp jättevackra. De från auktionen...

Vad häfigt att din minsta brottas! Hur gammal är tjejen? Min lill-tjej är 3, så har jag en liten härlig skrattandes 7 månaders också...Mysigt med ungar... Vad vore livet utan dem egentligen... Lugn... Och tristess tror jag...

Ha det gott din arma stackare som fick en massa ord nu IGEN!!!
Hihi,
kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ursäkta den slarviga stavningen i texten ovan..

HEMMA HOS LINNÈA sa...

hej
Vad kul med en ny blogg, och en till ifrån dalarna, det finns hur många som helst ifrån detta landskap, men det är ju helskoj...
Du visar jättefina bilder, och vilket fin örngott du har fyndat.
Ha det så skönt i helgen
Kram Liselotte

Mitt vita lantliv sa...

hejsan... kul att du tycker det...
du ser ut att ha fint du med!

Japp det är lungt..

Lyckatill med bloggen...

Kramar Daniel