tisdag 29 april 2008

Utmaning och strul...


Hej...idag kommer inga muntra toner eller glada tillrop härifrån...Väldigt mycket strul med vår resa...verkar vara himla krångel att få tillbaks pengar från f-säkringsbolag :( Senaste veckan har jag tillbringat i telefonluren...Å änt dä konstigt att rätt personer aldrig finns på rätt plats ? Eller är det fel personer på fel plats...???

Såå känns det iallafall nu...Väääldigt nere får det mej att känna mej iallafall...Vi har ju faktiskt sparat å sett fram mot detta i ett år...Vi är inte direkt några höginkomsttagare så det är ju mycket pengar som står på spel :C

Nåväl ska inte plåga er mera med mitt tjat...Men ni kan väl hålla tummarna iallafall så är ni rara !

TUSEN TACK TILL ALLA FIIINA RAAARA HÄLSNINGAR, DET VÄRMER I HJÄRTAT SKA NI VETA...ÄR SÅÅ GLAD ATT JAG GAV MEJ IN I BLOGGVÄRLDEN, Känns som man har hur många rara vänner som helst...Å det bästa av allt...VI DELAR ETT BRINNANDE INTRESSE FÖR INREDNING ;D Har man inte det som intresse så kan man ju inte förstå...tex lyckan av en ny ljuslykta... ;D

NU TILL UTMANINGEN FÖR TISDAG : Ämnet var LITTERATUR...Jag läser i perioder MEN då MÅSTE det va en superbok som man kommer in i på en gång...annars ger jag upp...Är alldeles för rastlös å har inte tid...Den här boken läser jag just nu...



Den handlar om en pappas kamp för att få träffa sin son...Det finns förklaringar till varför jag ville läsa den...Min sambo har nämligen väldiga problem med att få ha kontakt med sin son, vilket drabbar hela familjen ! Sorgligt och tråkigt att vissa människor gör så mot sitt barn. Barn behöver båda sina föräldrar ( då menar jag naturligtvis UNDER FÖRUTSÄTTNING att det handlar om normala vuxna och inte är något missbruk eller misshandel eller liknande inblandat )

Den här boken ligger sen på tur...Väldigt deppiga bokval ser jag nu, har inte ens tänkt på det innan !




Måste få visa nåt kul också...I morse tog jag och målade det nyköpta fönstret...Vitt... Har inte ens en tanke på nån annan färg just nu ;D

FÖRE :

EFTER :


Blev myyyycket bättre, som vanligt...Tror nästan allt blir finare me lite vit färg...Tänk om man tröttnar...pjuh vicket jobb...
Det är såå kul att shoppa...men det blir ju en massa merjobb, ni vet, man får ju lov stuva om en hel del...å det värsta av allt, en massa beslut som ska fattas...Å det kan jag då säja...det är inte min starka sida...BESLUTÅNGEST FÖR ALLT...Det låter ju inte klokt men det är skitjobbigt...

Alltså kan det ju bli lite ommöbleringar innan jag bestämt mej var nya fönstret ska va...DRYYYG MAN ÄR...MEN ERKÄNN NI ÄR LIKA???Hoppas jag iallafall...

Ha en hääärlig tisdagskväll ;D

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Hoppas det löser sig med återbetalningen - trist att behöva oroa sig!

Fönstret blev verkligen underbart - har ett gäng i trädgården som jag kanske kan göra något av?

Kram Maud

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hoppas det löser sig!
Titta in till mig får du se.
Kram Irene

Hagbacken sa...

Hej på dig, känner igen det där m att aldrig få tag på rätt person och strul hit och dit...*suck*Hoppas det löser sig för er iaf!!

Har missat ditt tidigare inlägg då jag ej varit in, men du verkar ha blivit ordentligt uppvaktad, mycket fint har hon fått...Ha ingen åldersnoja, man är inte äldre än man gör sig....

Missade loppisen hemma hos dig oxå...*s* Blev först lite sur då en väninna här i S-backen frågade om jag varit på loppisen uppe på din gata...nee??Tänkte, shit vad har jag nu missat!

Men det var innan jag kunde lägga ihop 1+1...blir loppis nu t helgen iaf, och den hoppas jag är på RIKTIGT! Den var iaf utannonserad...Vi kanske ses där???

Tröttnar du på det gamla, vita skåpet..kan du kontakta mig du...

Kram på dig, "gumman"...*s*

Tidsmästarinnan sa...

jag håller tummar och tår för att allt ordnar sig med försäkringen!!

Och det är verkligen sant... allt blir finare i vitt :-)

Kram på dig!

Hagbacken sa...

Fraggelberget var det....el skräckbacken då.....

Ska härma dig med lite boktips framöver, hoppas du inte slutar besöka mig för det...;)

Änglahem sa...

Fy vad trist med krångel!! Dom där försäkringsbolagen...."....." kan inte uttala ordet högt!! Stå på er, men det ska ni ju igentligen inte behöva göra....ja stå på sig alltså, det tycker man borde gå så smidigt.

Fönstret blev ju en liten skönhet!!!

Trevlig Valborg/1: Maj!!
Kram/Ulrika

hemtrevnad marie sa...

Hoppas det ordnar upp sig....
fönstret blev görfint!!
Önskar dig och de dina en härlig
Valborg!!
Kramis

Sara sa...

Hoppas att ni får tillbaka pengarna snart! Fönstret blev underbart, kan man få för mycket vitt?
Kram Sara

Smultronstället sa...

Tjingeling

GUUUD så drygt, tänk att när det gäller pengar som ska tillbaka blir det alltid strul,trist,hoppas iaf att det löser sig.

Vi har gjort det lätt för oss i kväll,har bokat bord på nya pizzerian,gångavstånd till brasan,själv får jag väl se upp så jag inte hamnar på den själv,hihi,häxa som man är.


Hoppas ni får en super trevlig kväll!
PÖSSPÖSS
M