onsdag 2 april 2008

Bara blogga liiiite...

Hej !
Det här växthuset köpte jag på loppis för några veckor sen...men har inte hittat nån bra plats för det, det passade liksom ingenstans...
Ahhaaa...lite vit färg hade jag hemma...och plötsligt var det KAOS på matbordet igen...FÖR ATT BARA GÖRA EN SAK I TAGET FUNKAR LIKSOM ALDRIG...Passade på att måla lite ramar oxå...fast vet inte om det vart så bra...ÅÅH VA DRYYYG JAG ÄR...VAFFÖR BLIR MAN ALDRIG NÖJD???
Här är iallafall resultatet på huset...
FÖRE :

Nån som minns låten från schlagerspektaklet, om att ha en hönsnätsbur på vinden me gamla ex i ? Fniss låten va riktigt kass...men tänker på den när jag ser växthuset...Men i det här får ingen man plats, tur det för det räcker med en bromskloss... ;D








Apropå killar...Dottern kom hem från skolan med en kompis, de hade varit o badat me fritids...Denna gång var det bara kvinnliga fröknar med så pojkarna fick vackert byta om bland tjejerna...Önskar ni kunnat höra dessa söta små 8-åringar med hellokitty-diadem berätta om hur ÄCKLIGT det var att byta om med killar...Särskilt då de UPPRÖRT prata i mun på varann, som Piff o Puff o kompisen skrek i falsett :
-DÄ LUKTA JU SNOPP I HELA OMKLÄDNINGSRUMMET!!!
Ni kan gissa om jag skrattade rakt ut fast jag samtidigt försökte va pedagogisk...
- Vadå?hur luktade det då?Och hur vet ni att det var dom som luktade? ( fniss )
- Som mögel o kräks på samma gång...Jo för sådär luktar det aaaaldrig annars i omklädningsrummet!!!
Ja jag säjer då det... ;D
Hoppas inte nån tyckte jag va för grov nu...Men barn går ju liksom inte att hejda eller censurera fast ibland skulle det behövas... PÖSS !

9 kommentarer:

Lilla Trollbacken sa...

Ja, ungar är för härliga! Inte lätt att vara pedagogisk alla gånger. Men du, vad fin växthuset blev. va bra idé med hönsnät!
Kram
Gabrielle

Lavendel & Romantik sa...

Fnissss..Det där känner man igen, barn har ju så härliga kommentarer...Klar du får länka till mig..Ha det Kram/Majsan

Betonggården sa...

Haha, vad jag skrattade åt barnen! som sagt, när det gäller dem, så finns varken censur eller försiktiga utläggningar. Hihi!

Vilken underbar sida du har! Sitter här och bara njuter av alla fina bilder.

Såg att Bäst & Pest hittat hit oxå. Jag försökte hänga med i början och se var den tog vägen, men det snurrade iväg alldeles för fort - blev helt vilse bland bloggarna rätt vad det var! :) Ert kök är ju helt underbart! ..och kökssoffan! Vi har tyvärr inte plats för ngn sådan, så jag får drömma här istället!

(Kan inte annat än hålla med dig ang centrum... Helt otroligt att kommunen låtit det bli så. På vissa ställen är det förbjudet att bygga stora köpcentra - just för att behålla stadskärnan levande. (Norge, tror jag.) Inte vidare charmigt pinne i det stora bygget...)

Oj, vad långt det blev! :)

Jag tänkte länka till dig om det går bra? Blev helt såld på din sida!
Återkommer, helt klart!

ängeln i vitt sa...

Tack snälla du för att du tittade in hos mig, på så vis hittade jag ju till dig :) Nu ska jag riktigt gotta mig i alla dina inlägg. Det lilla jag har sett är helt i min stil. Visst får du länka, jag gör detsamma.

Ha det gott
Kram Carina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå, hallå? Sitter du där nu då??? :-)

Hihi, ja du! Vilka tjejer!!! *fniss* Vilka KOMMENTARER sen då!

Vad härlig din hönsnätbur blev, hade aldrig anat att den skulle bli så piffad!

Jasså, du är så duktig att du bakar ditt eget bröd... Imponerande! Kan inte minnas sist jag bakade matbröd... När jag bakar blir det någon kladdig chokladkaka eller något annat nyttigt... (Syns på hänget runt midjan...)

Såg på dina intressen att din man står med. Wow, det var imponerande tycker jag! :-)

Önskar dig en härlig kväll!
Kram Hanna

P.s Ser att du fått mer kommentarer nu! Vad kul! Ge dig ut och hälsa på fler, så ska du se att de snart rasar in! :-)

Hanna i Det stora grå huset sa...

*Fnissar* (ÄNNU!!!) Du är ju rolig du! Det där med boken fnissade jag gott åt. Gubben fattade NADA!!! *Karlar*
Natti......

Hanna i Det stora grå huset sa...

Me again....

Glömde ju... Det där med karlar och heminredning... Eller karlar och trädgård... Hopplöst. Förstår precis vad du menar med att du KANSKA skulle vilja sitta där sedan. Man vill ju ha möjligheten...
Min Gubbe har läst det där om att man ska kunna kasta en hatt igenom trädet. Men det var ju en. Inte tio samtidigt!!!!

Natti igen då!

Betonggården sa...

Nja, inte riktigt samma håla.
Bor söderut, men har varit i B mååånga ggr. Som alla andra här! :)

Bra, då länkar jag! :)

Millas hem sa...

Hej!
Ditt lilla växthus som du fixat till är helt ljuvligt! Fin idé med hönsnät till!
Skrattade gott när jag läste om ditt "utbrott" Hur många av oss har inte haft känslan av att vara en vulkan som är på gränsen till utbrott!
Trevlig helg!
Kram Camilla