måndag 28 april 2008

Firande, utmaningar och shoppingextas...

Heeej alla snälla raringar ;D



Hoppas att ni har haft en härlig helg !!! jag har haft det heeelt underbart ;D Kan ju erkänna att jag haft lite åldersnoja...Verkar som att de flesta fattat att jag fyllt 40 ( huuur gick det till...känner mej mer som 25... )och det känns riktigt hemskt att va såå gammal...fånigt men sant...Nu är det iallafall gjort, såå skööönt !!!

Hoppas ni har tid för jag har såå himla mycket fina nya fynd att visa ;D













Eftersom våra planer att "fira"(NOT)...utomlands gick i stöpet... bidde det ingen storslagen fest härhemma, men blev firad ändå så det räckte ;D...Kan ju erkänna att det ju faktiskt är KUUL att få presenter ;D särskilt när man har såå fina nära o kära som hittar precis rätt saker...

TITTA TITTA VAD JAG FICK AV MINA RARA VÄNNER M & M...JIPPIEEEE !!! Ni är förlåtna för garage-pyntandet... ;D och loppisskyltarna ;/ Extra kul var det ju att de ORDNAT en trevlig stilig karl som levererade ända fram till dörren ;D fast jag tycker ju förstås att han kunde vart liiite mer lättklädd å sjungit en trudelutt... ;D


















Lillgumman rånade sparbössan... ;D













Efter god middag med familjen på fredagen så åkte jag och älsklingen till VALBO för en shoppingdag och hotellnatt. Började med loppis och där hittade jag en "lådda" som ska målas...













På loppis nr 2 fanns det maaassor...Tack vare att snälla Irene med fiiiina bloggen " gammalt & nytt "...var snäll nog att ge mej vägbeskrivning så var det lätt att hitta dit...( Har ni inte hittat hennes blogg så titta in där, hon verkar himla rar den tjejen ! )...Och där köpte jag ett skåp till dottern...ett likadant som Irene visade häromveckan !!! JIPPIEE !!!


















Sen på utvägen råkade jag få syn på denna gamla fönster-ruta...75kr...SÅÅÅ LYCKLIG NÄR JAG ÅKTE DÄRIFRÅN ;D





















Sen drog vi till Lundins säljlager ( HERREGUU VICKEN SNÄLL SAMBO MAN HAR...HAN KÖPTE PÅ SIN HÖJD EN GLASS...MEDANS JAG SHOPPADE LOSS SOM VANLIGT...)och där hittar man ju alltid nåt...Denna kanna med fat var ju helt oemotståndligt, passa såå bra i vårt badrum och 129 kr var ju så gott som gratis ;D





Köpte oxå dessa små fina flaskor...tänk er att duka med såna på sommarbordet med varsin liten snapsflaska ;D




Härmade sen Daniel från "Mitt vita lantliv" med att köpa lika...Sååå fiiint å prisvärt...129 kr...



















Avslutade med Ikea men dom små fynden spar jag lite på...Har ju 2 st UTMANINGAR att ta itu med oxå ;D Lördag kväll käkade vi himmelskt god mat och firade ordentligt med vin,öl och cider...Ikea kändes inte riktigt lika kul på söndan...Törstigt och huvudvärk ;D

Nu vidare till utmaningarna...den ena kommer ifrån " Från a till o med Jenny " ...

Måndag : Prydnadssak/dekoration :

Det var inte så lätt att välja då jag shoppat rätt mycket sista tiden ;D... men det får bli min MADONNA som står till vänster på bilden...Har haft den många år och har faktiskt inte tröttnat på den-TVÄRTOM JAG ÄLSKAR DEN !!!



Har oxå en annan UTMANING från Marie med bloggen " Hemtrevnad i Rud "

SENASTE KÖP :...Knoppar från Ikea...


BÄSTA KÖP :...Vår SOFFA som är såå stor och tar alldeles FÖR stor plats MEN är SKÖN och RYMMER MÅNGA...



SÄMSTA KÖP...utan tvekan denna kaffemaskin...som inte funkade när den köptes för 1.5 år sen...och FORTFARANDE STÅR I SKÅPET...



Nu har jag verkligen bloggat klart här för idag...Måste ju spara lite ork så jag hinner titta in till er andra senare...KRAAAAAAAAAAM

10 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka fina blommor du fått! ÄLSKAR rosa blommor, det är så vackert!

Vilken härlig shoppingtur du måste ha haft! Härliga saker som du har köpt må jag säga. Skåpet var inte tokigt alls, och fönstret var så fiiint!!!!
Lyckost som varit på Ikea, har några saker som jag vill ha därifrån... En ljusslinga och lampa bl a...

Men du, jag funderar på vad du menar med att jag har vunnit igen? Är inte riktigt med nu....

Ha det så gott!
Kram Hanna

Gårdsromantik sa...

Grattis!
Vilken härlig födelsedag det blev trots allt och mycket rolig shopping!
Vilka fina fynd du gjorde.

Kram Maud

Jenny Oak Fae sa...

Skönt att se att det inte bara är jag som shoppar loss så där..! Jag tänker också fira min kommande födelsedag med shopping, för det är det roligaste jag vet : ) Jättefina saker du visar.

Kram, Jenny

<3

husnummer30 sa...

Oj vad mycket du visar idag! Jättefint skåp du fyndat! Mycket bra sätt att fira födelsedagen på - grattis!

Må gott! //Jill.

Tidsmästarinnan sa...

Grattis och hurra i efterskott!!

Hjälp vad du fyndat, jag tror jag måste titta en gång till...

Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Inte är 40 någon ålder,har 3 år kvar men det är ganska skönt att bli äldre.Tack för dina rara ord,och jag hoppas att du är nöjd med skåpet(eller dottern)
Vad du har handlat, är inte så ofta dit, fast jag bor nära.Blir nog en tur sen.
Kram på dig/40 åringen...fniss

Sara sa...

Hejsan
Vad mycket fint du fått och shoppat! Kul att läsa dina utmaningar.
Kram Sara

hemtrevnad marie sa...

Så mycket fint du fått, och mycket fint du köpt!!!!
Inte dumt att fylla 40 alltså....
Gillar speciellt den där emaljerade redskapshängaren som Daniel har likadan....
Ha en fortsatt trevlig vecka, du kan väl fira veckan ut...det är ju ändå helg snart igen!!Hihi!!
Kram på dig!!!

Nettan sa...

Jag läste om eran inställda resa, snacka om dubbel otur ;0)!!Men ni kommersäkert iväg snart...
Så fina blommor & presenter du fick på din föndelsedag & vilken söt dotter som rånade sin egen "spargris " till Mor =0)
Ha det gott..
Kram Nettan

Johanna sa...

Grattis! Vilka fina blommor!