onsdag 23 april 2008

Resfeber - NOT !!!

Jahapp..det var det...Nu skulle man ju vart i full färd med att packa MEEEN dä bidde inget av mä dä...Är såååå besviken...

Som jag skrivit förut så bröt ju mellanbarnet handleden för en vecka sen...Vi har vart i valet o kvalet...( sååå oerhört stressande... )Men iallafall så ville båda tjejerna åka ÄNDÅ, så vi lät olycksfågeln bestämma i söndags ! VI ÅKER !!!

MEEEEN DET VAR ABSOLUT INTE MENAT...För på måndag, när jag var helt speedad här, sprang runt o tvättade, packade osv... ringer älsklingen...Han var på vårdcentralen för en infektion som aldrig läker...PENCILLIN IGEN OCH EJ VISTAS I SOLEN...

JIPPIEEEE !!!

Så nu har vi AVBOKAT, skickat in papper till försäkringsbolaget o väntar på att få tebaks pengarna...LETAR FEBRILT EFTER EN NY RESA I MAJ....

Luften gick verkligen ur mej...MEN samtidigt får man ju vara tacksam över det lilla bekymret, det finns ju värre saker och man ska ju vara glad att man faktiskt har möjlighet att resa !

Nu ska jag ta mej ut i vårsolen ! Full rulle med utvecklingssamtal, handling o träning...Ikväll är bästa tv-kvällen ;D Grey´s anatomy v/s Topmodel och samtidigt 2 andra program jag vill se...Det är ju typiskt...Tur iallafall att man har video...



Det är ju bara såå bra...

Gillar George o Izzy bäst...

Derek tycker jag är en TÖNT...Meredith oxå...



George är ju bara såå nördigt rar !!!



Någon som behöver en haklapp? ;D



Härhemma har det blitt lite ommålning, ommöblering, bull-bak...typiskt mej med andra ord...allt på samma gång...Sen kan det gå veckor när man absolut inte orkar nånting...
Har flyttat in det här skåpet i matrummet...Det var en gammal golvklocka från början...Här hade det vart himla kul att visa en före-bild men det är tyvärr många år sen jag gjorde det så det va före bloggandets tid...

Men ni kan ju föreställa er det i dala-blått med orange detaljer...fullständigt smaklöst...



Har satt ny dörr med glas på framsidan...Och limmat på smala lister nertill...
Tapetserat och satt dit glashyllor...



Lite småsaker jag gillar...Här hamnade nyiköpta lilla loppisfönstret...iallafall för några dagar...







Nyinköpt ljusstake från Hemtex halva priset...



VÅRKRAAAMAR TILL ER ALLA !!!

14 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad tråkigt att inte resan blev av...men sånt är livet..!

Otroligt fint fd. golvur, vackert inuti också : )

Kram, Jenny

<3

Änglahem sa...

Den resan var nog inte menat just nu!! Vad trist att behöva avboka!

Meeeen din "klocka" = Me like!!!
Vi har en "Mora klocka" som bara står i garaget, bra till att samla dammet där inne...*fniss*, Vi har pratat om att hitta på någonting med den men det har inte blivit av. Nu blev jag eld och lågor här allstå efter att ha sett ditt SÅÅÅÅ fina verk!! Så fint och smakfullt du fått till det!
Nu måste jag börja spåna så jag kan lägga fram detta för maken när han kommer hem! ingen rast och ingen vila för min gube inte!

Hakklapp Tack!!! *dregel, dregel*.
Han är ju sååååå charmigt läcker!! står totalt still i huvudet om namnet just nu, men du är med mig ändå vá?!*fniss* vuxna kvinnan sitta och suckta över en Tv karl, men där är han ju singel iaf, i verkliga livet är han ju 5 barns far. Han ser ju nästan ut som bara "barnet" själv....*suck*

Ha det gott!
Kram/Ulrika

Sara sa...

Synd på resan, men du hittar säkert en ännu bättre snart! Blir avis på dig, jag är inte så pysslig. Golvuret var ju supernice!
Kram Sara

Smultronstället sa...

Men gumman....
Det kanske var nån mening med att det blev så här med resan men guuuu va trist,fattar. Vi åker efter skolavslutningen till Kroatien,vi längtar sååå,det var ju 10 år sedan sist.

Ja ikväll så är jag inte ensam om haklappen...hihi.L och jag kollar på samma program..kul med tonåringar...får sådana flashbacks på svunna tider höhöhö.

Vi hörs,stressa int ihjäl rej.
Pussåkraaaam M

Tidsmästarinnan sa...

nää, usch vad trist...
men som sagt, det blir kanske mycket bättre på nästa resa istället!

Jättekul och smart idé med ett "klockskåp"!
och vad mycket fint du hade i också, jag tror jag får ha haklappen till det istället :-)

Kram!

Gårdsromantik sa...

Det var nog inte meningen att ni skulle fara...Maj är ju snart här hoppas ni hittar en perfekt resa då!

Klockskåpet blev jätteläckert!

Kram Maud

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å , det var tråkigt... Men det var nog inte menat att ni skulle åka tror jag. Känner mig lite trist som skrev så när du skrev om det sist. Känns som om man kastat någon förbannelse nästan... :-/
Hoppas att ni får tag på en ny resa iaf, när alla mår bra!

kan tänka mig att klockan var snygg innan. Vad gjorde du så för??? Hehe, skojar bara. Fin tycker jag att den är. Uhm, DET menar jag. Skåpet. Man blir ju lite påverkad av Pekka ska du veta! ;-)

Vilket av programmen kollar du när det sänds? Måste ju vara top model... ;-) Vem är din favorit? Jag anar att vi inte har samma.... Men Heather gillar jag bäst. Hon är sååå vacker så fort hon blir stylad, och så är hon inte lika "ond" och falsk som de andra. Även om hon också har sina sidor... Men det kan ju inte hon rå för...

Mina fina vinster från dig ligger ute på bloggen idag!
Tusen tack igen du rara!
Kram Hanna

Mjuka sa...

Åh tråkigt med resan. Mysig blogg du har, första gången jag är här. Kommer gärna tillbaka.
kramar Malin

Hagbacken sa...

Hallå där! tråkigt med resan...hade missat att ni skulle åka, men hoppas ni får en ny chans!

Fint och orginellt med det fd klock-skåpet!!Roligt att man kan ha ngt som inte "alla andra har"...

Låter som att du haft fullt upp, kan inte påstå att jag haft det...här har det varit dagar som katten de två senaste...skönt ibland de me!

Kramizzzz

hemtrevnad marie sa...

Så trist att ni inte kunde resa, men det var nog bäst för både dotter och gubbe!!
Jojo, här ser man en som kommit till skott med nåt som jag skulle gjort för måååånga år sedan ....
Har du sett mitt inlägg om hallen för ett tag sedan , där visade jag mitt tomma golvursfodral....som skulle ha blivit barskåp eller stereoskåp...bidde ingenting!!
Ditt skåp är verkligen URfint!!!!!
kram på dig!

Liten Bod sa...

Hej! Så kul att hitta en ny blogg! Du skriver så att det känns som om du var en gammal vän, låter precis som mig och mina väninnor... :) Jag känner igen känslan av att många andra har så fantastiska hus mm, men vi kan alla lära oss/inspireras av varandra. Dina sängbord t ex är ju otroligt orginella och vackra! Skrattar gott åt sonens kommentarer, min är i och för sig snart 18, men det är ingen större skillnad... Jag vill också till Tulavippan! Stockholm med omnejd är ingen hit när det gäller loppisar, även om jag haft tur ibland. Länkar in dig nu, så att jag inte tappar bort dig. Kram, Tina

hemtrevnad marie sa...

Hej igen!!!
Jag har en utmaning till dig på min blogg, om du vill förstås!!
kram på dig!

hemtrevnad marie sa...

KUL att du är med..!!
Jajamen, jag har allt framme,haha!!!
Jag tycker man ska använda det man gillar och inte bara ställa in i skåp...det har gått några glas under åren kan jag meddela....men men, man har haft glädje av dem dessförinnan!!
Kramis

Hanna i Det stora grå huset sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LILLA KJÄRSTIN!!!!!
Hoppas att du får en suverän dag och att de uppvaktar dig storstilat (även om du låtsas att du inte gillar det!)! :-)

Jättekramar till dig!
Hanna
(Pekka hälsar också grattis dagen till ära!)