söndag 20 april 2008

VÅÅÅR OCH LOPPIS !!!

Heeeeejsvejs!



Ääääntligen första riktiga VÅR-DAGEN...Och ääääntligen har man fått kånka fram trädgårdsmöblerna...Fast våra är en riktigt sorglig syn...Dom har hängt me länge...dom är både FUUUULA och OBEKVÄMA...Man får liksom kämpa för att hålla sej kvar i stolarna...men känns inte som jag har lust att lägga pengar på nya...Å inte vet jag vad ja vill ha heller...Många är såå fuuula...Så har jag känt sen vi flyttade hit...Säkert får dom hänga med en sommar till...

Igår lyckades jag lura med älsklingen till Tulavippan igen...Vi skulle ju faktiskt ändå till farmor som bor JÄTTENÄÄÄRA...Ähum...1.5 mil eller nåt sånt...Måttligt road var han kan jag ju säja...

- Vaaad ska du ha den, å den, å den till? Ställa i skåpet ÄLLÄ???
- OCH ???

VADDÅRA? Om man ser ett FYND måste man ju slå till...även om man kanske har en nästan lika hemma...i skåpet... ;D

Som den här :





Vad kan jag säja mer än att jag gillar sånt här... ;D


Besviken bidde jag för jag hade spanat in en hylla förra vändan jag var dit, meeen då tyckte jag den va FÖR DYR och visste inte var jag skulle ha den...MEEEN nu när jag sugit lite på karamellen kom jag ju på E-s RUM...Där skulle den få plats...DÄR skulle den till och med GÖRA NYTTA å inte bara vara till PRYDNAD...

MEEEEN NATURLIGTVIS VA DEN BORTA!!!Hade inte ens tänkt tanken så jag såg nog helt knäpp ut, som en fågelholk...- men VAAR är MIN hylla??? Jag såg ju att den va BORTA men ville liksom INTE fatta...
"Nåja vad är väl en bal på slottet" Jag överlever...Det var väl inte meningen!

Sen fick jag syn på denna söta sak...Vad det är???Inte en susning...misstänker att den är för gammalt bläck...eller kanske en spottkopp ( hope not... )HAHA...



Efter fyndandet var vi till lilla farmor och åt tårta...jammi...
Som vanligt skrattade vi mycket...Vi har väldigt konstig humor i vår släkt och retas gärna med varann ,men på ett kärleksfullt sätt ;D Ingen går säker...Inte ens barnen men dom är ju redan miljöskadade ;D Mamma o jag bröt tex fullständigt ihop ett flertal gånger pga min far...Han berättade det storslagna att han och E hade minsann SETT EKORREN IGÅR !!! Hmmm vad var det kuliga ??? jomen det lät ju liksom som att det fanns bara EN ENDA EKORRE I HEEELA UNIVERSUM...Och den hade de sett...Undrar var han är nu...Han måste få himla massa träning av att skutta runt i hela världen ;D
I know...Vi är KONSTIGA...Men det bjussar ja på...

Några paket ligger nu nånstans i mörkret i postriket och väntar på att få komma hem...Hoppas bara att mottagarna blir nöjda ;D
" Postis-per postis-per undrar vad han i säcken bär " ;D




Sköt om er ! Kram å puss

13 kommentarer:

husnummer30 sa...

Så är det väl med familjehumorn...alla i familjen förstår och alla andra ser ut som frågeteckan. Likadant hos oss...

Jättefina fynd du gjort!

Hoppas att nästa vecka blir bra. //Jill.

Jenny Oak Fae sa...

Fina fynd! Synd att du inte fick hyllan...men sånt är livet..!

Kram, Jenny

<3

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilka fynd..Hoppas att du mår bra,här gör det ont i min stora bak del...ler
Så kul att få ett hemligt paket...Längtar
Ska nu gå och sova natti natti/Irene

Sara sa...

Hejsan
Vi har också konstig humor(enligt andra), men det är väl härligt att få skratta lite! Synd på hyllan.
Kram Sara

Gårdsromantik sa...

Härliga fynd! Skålen har jag i liknande form - dom kan man ha många av!

Visst är det ett bläckhorn!

Kram Maud

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan!

Ja jag tackar.. du oss tanter imellan.. Jätte fina prylar du fått fatt i.. hmm vill ha...

Kramar Daniel

A home far away sa...

Vilka fina saker du har köpt!

Ha en bra dag

Kram från Singpore

hemtrevnad marie sa...

Jamen, jag såg ekorrn häromdan jag med....fasligt spring på den!
Fina fynd!!!
Har också ett par såna fat nånstans....förmodligen i nån ouppackad flyttlåda..bra att bli påmind!!
Ja, du trädgårdmöblerna kom fram och blev skurade här igår...ingen rolig syn ska jag säga dig.....
Målade om dom med oljelasyr för några år sedan i Falurött...ingen bra färg, de ser bedrövliga ut redan...inte blev det bättre när jag hade dom till målarbord förra sommarn!
Det fick bli en ny vaxduk sålänge...sen blir det väl ny färg...håller med om att de flesta utemöbler är fula...och de fina hittar man aldrig(läs gamla)!
Kraaam

Dicksonska våningen sa...

Bra att du stod på dig för det du handlade var jättefint!

Vissa dagar är de konstigaste sakerna roliga och man bryter ihop över det mesta. De dagarna är de härligaste. Hade en sådan förra veckan tillsammans med min jobbarkompis. Man blir så glad när man tänker tillbaka på den dagen!

Det kommer säkert fler hyllor! :)
Kramar Annika

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jättefina saker i vanlig ordning, gillar speciellt spottkoppen. Bra att ha under förkylningstider... Kan se dig framför mig när du sitter där och harklar dig ljudligt, lyfter på locket och ut med det i den sötasilverskålen. mmmm... Mysigt... Hihi, nä du. Jag anar att det är något annat... Men vad , det får du fråga någon annan om. En söt sockerskål kanske?

Du.... Vilket härligt fint paket jag fick på posten idag!!!! Du hade verkligen lagt ner möda på det. Sååå fint... Och så innehållet sen då!!! ***Sååå glad*** Tusen tack du söta "K"! Kommer på min blogg inom kort! :-)
Hmmm, börjar tro att det är Katitzi eller nåt när du inte vill säga.... ;-)

Sköt om dig nu!!!
Bamsekramar Hanna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå vilka söta paket...så späännnande sååååå!!!;)
tack för mail...

Helt fantastiska fynd, skulle vilja ha de sakerna!!!

Ha det så fint i vår solen!!
hoppas ni får en härlig vecka!!
kramar Millan

Linda sa...

Tack! Jag är jätte nöjd med stolarna. Jag ser att du också är en person som gärna tar en tripp till tulavippan:) alltid kul och skrota runt där, fast en del grejer har blivit lite dyra tycker jag.. fina fynd du gjort iaf! kram linda

Frida sa...

Jag brukar skratta en hel del med min farmor. Varje gång vi träffas är det något nytt. Det är så roligt. Vad vore det utan familjehumor?
Väldigt fina loppisfynd du har gjort!
Kram frida