torsdag 17 april 2008

Utlottning, maximal OTUR och mycket käääärlek...

Tjingtjong!
Så var det äääntligen dax för UTLOTTNING; kul tycker jag ;D Hade god hjälp av lillstumpan, hon tyckte det va såå kul att skriva alla lappar...



...och vika ihop dom...SPÄNNANDE...



GRATTIS TILL DESSA HÄRLIGA BLOGGARE :



MAILA ERA ADRESSER TILL MEJ SÅ SKICKAR JAG VINSTERNA ;D

Teckningar får man i massor när man har en 8-årig dotter med skaparglädje...



Efter att ha blivit bortskämd med att få ett antal typ varje dag i flera år så tänker man inte nämnvärt på det, tyvärr...MEN häromdan när jag fick den här så var första tanken på Englas mamma. Tänk, hon kommer aldrig mer få såna här rara bilder av sin söta lilla dotter. HUR ÖVERLEVER MAN ? Kan man nånsin förlåta ? Jag är nog tyvärr så "elak" att jag tycker "öga för öga, tand för tand..." Varför ska denna människa få fortsätta leva efter att ha gjort andra så fruktansvärt mycket ont? Jag vet, det låter fruktansvärt o detta är ett känsligt ämne...MEN VAD TYCKER NI???Är det bara jag som tänker såhär primitivt ???

Här är jag ;D likt va???Ni som känner mej???Läpparna tycker jag är klockrena men inte håret...jag är ljus... ;D



Nu är det full fräs i hundranittio här...Resa om en vecka *SMILE* MEEEN nu är DET STORA ?-TECKNET...SKA VI ÅKA ELLER BOKA OM...Vår älskade lilla mellanstumpa BRÖT NÄMLIGEN ARMEN I SÖNDAGS !!! SNACKA OM OTUR !!! Första gången någon av alla barnen gör det OCH NATURLIGTVIS ska det ske nu...Hur kul är det att va i 30 g värme med GIPSAD ARM?!!!SUCK O STÖN !!! BESLUTSÅNGEST !!!

PUSS O KRAM O NYP I STJÄRTEN ;D

11 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå där!!!
Jipiiee!!! Jag vann! Vad kul, jag blir JÄTTEGLAD ska du veta!!!! :-)
Om jag mailar över min adress så kan du ju komma och lämna vinsten in person... Hehe!!

Har nyss fotat till bloggen, men snacka om bloggtorka! En bild här o en där... Får se om det blir något av det alls!

Ja du. Jag förstår faktiskt din känsla om den där mannen. Men samtidigt så är jag emot dödsstraff. Verkligen. Vill inte leva i ett samhäller där staten avlivar människor. Därför skrev jag som jag gjorde förut, att de kan sätta in honom och låta honom leva under mycket hårda förhållanden och hänga en krok i taket och lämna ett rep i rummet. Så kanske mannen till slut fixar det själv, om han får leva i vetskapen att han aldrig kommer ut igen. Men jag förstår din känsla, för om det hade varit ens eget barn... Men inte dödsstraff i dagens Sverige... Nä, det tycker jag inte...

Så himla trist med din dotters arm!!! Har ni avbeställningsskydd?? I så fall hade nog jag använt det... Och åkt senare. Det kanske inte är meningen att ni ska åka precis nu...

Ha det så gott vännen!
Och tack för att jag vann hos dig!!!(Psst... vad är priset??)

Kraaam Hanna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

HEj...men sååå kul!!!!
TACK SÅ HJÄRTLIGT!!!!!!Å du som ade så fina vinster..superskojigt ju,,,japp mail kommerunder dagen ju!!!!Tackar tackar!!!

Så fina teckningar du fått,,ja de är underbara , alltids å mö kärlek bakom!!!
Jo visst tänler man ju på engla o hennes mor...såååå grymt, mått rätt dåligt över det ju...
I måndags hade vi n blottare iVÅR skog, just intill här!!!Fullt av polisbilar..han hade ståt med röd keps..endast!!! O "lekt " med sig själv!!!åå såå vidrigt!! vid vårt motionsspår..de fick aldrig tag på aset..igår had det kommit civilpoliser i ilfart på cykelvägen mot spåter..vet inte om han var ute igen!!!

Min stora tös cyklar den vägen till stallet..Men nix, inte nu meR!!!! O barnen har en baspkats vid skogen, med kojjor,,somfritids byggto de går till ibland..men nix..inte nu mer!!
Otäcka värld ju!!!!!!

Twins ja..drömd alltids jag med om..kanske just därför de kom så tätt!!!!!;) Deras farfar är tvilling, så vi trodd nog att dt kunde blibit så!!;)

Men vilken otur då!!!!!Medarmen!!!!
Fy vad trist!!Min ma bröt ju foten sist vi var utomlands..( på de korten) så han satt med gips i 10 dagar,,inget kul!!!!Fick inte åka med hem.När vi kom hem, så var den ju inte bruten visade det sig;)Skitkul!!!!!!

Jaja..tack så hemskt mycket i alla fall!!!!KRAM MILLAN!!!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ps..hade nog med avbokat,,hon kan ju knappt bada.eller så, jobigt med värmen..o som hanna sa..kanske inte meningen, ni skulle åka just nu!!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

ÅÅÅ Vad jag blir glad...tack tack till din dotter som drog oss..hihi
Jag blir så GLAD och lycklig.
Men vad synd om din lilla dotter,och vilken otur att hon nu gjorde det innan resan.
Jag tycker att han har förbrukat sin chans på denna jord,så ser jag det.
Å jag är inte heller för dödsstraff, men i det här fallet så säger jag..Ja
Eller så låt folk här jag bor ta han...Jag lovar dig att det är så många som vill det.
Tack än en gång för vinsten...
Många kramar till dig.
Irene

Anonym sa...

alla lappar vickta, utom dom 3?

Betonggården sa...

Attans! Ingen tur denna gång - trots "vinstkänningar" - som min karl brukar säga! :) (Känningar gällande trav har han dock haft de senaste 7 åren, och inte har det gått in heller! Hihi! :)

Men, vilken otur NI har då!! Skulle nog satsa på ombokning, tror jag...
Har dålig koll på armbrott. Har aldrig gjort det själv och min stumpa är så liten så nåt sånt har hon inte råkat ut för. (Kommer inte heller, hoppas jag!)

Söta teckningar! :)
Jag är emot dödsstraff. (Men kan man garantera att man hade varit det i en annan situation?) Sjuk är ju helt klart att han är, att han dessutom är VANSINNIGT sjuk står ju oxå klart. Så här sjuka människor blir ju inte friska. Jag anser att han ska spärras in och ALDRIG få permission! Oavsett om han blir dömd till vård eller ej, så ska han f*n inte anses frisk om ett antal år - då ska det i så fall övergå till fängelse - LÄÄÄÄÄNGE = alltid!!
Ute i det fria ska han absolut inte vara!
Tycker inte rättssystemet funkar som det ska alla ggr...

Nu till nåt roligare: Har du kommit iväg till Tulavippan nå mer då? (Ni skulle väl reklamera nånting som karln köpt nånstans?)

Kram och trevlig dag!

Från A till O med Jenny sa...

Vilken otur, stackaren. Aldrig kul att bryta nått men speciellt om man ska hitta på nått kul. Blir ju en besvikelse hur man än gör.
Kram Jenny

Hanna i Det stora grå huset sa...

Haha, vilken kul anonym typ... Hehe, sotis... Nevermind. Jag har nämnt dig på min blogg, hoppas det är ok?!

Ska maila dig nu....

Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men vilken härlig blogg jag hittade här då1

attans att jag missade utlottningen.

Så fint du skriver om Engla.Du jag tycker som du....öga för öga.min mammma sa att man skule hänga upp han i snoppen på en elledning mitt på torget så alla kunnde få visa sin avsky...huvva...vilken äcklig människa.Det finns inget som kan förlåta honom.

Kram Pernilla

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan

Va bra att det finns fler som jag.. hmmm ja jag går i valet & kvalet om jag ska våga mej på en annan sak...
Men vi får se...

Jätte fin täckning hon har gjort..

Ha det gott kramar Danny

hemtrevnad marie sa...

Men stackars tösen, bryta armen nu... inte kul i värmen det....

Man blir så himla arg på den som gjort Engla detta...det är verkligen fasansfullt..straffet kan inte bli nog på nåt sätt , man kan inte tjäna av nåt sånt här...!
Tänker också på de små syskonen som mördades för en månad sen, där de fortfarande inte fått nån klarhet i vad som hänt....grymt.....

Kramis