söndag 13 april 2008

Tulavippan och nygammalt soffbord...

Hej !

Idag kommer jag att slå på stort med 2 inlägg...Måste ju skriva och visa lite från gårdagens tur till Tulavippan i Gagnef...



Har för mej att någon bloggare (?) undrade i ett inlägg hur vi gör för att få som vi vill med våra män... Nu var ju jag lite klurig när jag skulle övertala sambon om lördagens utflykt...

Vi skulle hem till mammsen för att hämta mitt gamla soffbord som de lånat...Eftersom de bor i närheten tyckte jag det kändes himla onödigt att INTE åka till vippan...
Smart som jag är trots mitt blonda (fuskblonda) hårsvall...undrade jag lite försynt om inte han var sugen att åka t Clas Ohlsson...Då kunde ju jag gå på Vippan under tiden...

Jajamen, det var ju ett godkänt förslag ;D Tror bannemej han tyckte det var ett superbra förslag för han stack åt mej en slant innan jag hoppa ur bilen... ;D Sååå lycklig blev han!!! He he...





Det fanns mycket fint men jag tycker priserna dragit iväg och mycket tycker jag var alldeles för dyrt. Lite bidde det iallafall...
Ett par glasskålar för morötter och gurkstavar ( hmmm snarare ostkrokar o chips men håll med om att det lät duktigt...)En silverhistoria som jag föll för eftersom den var lite annorlunda...tänkte ha nån blomma i den! Den ser ju ut som en pokal ( eller bukal som barnen säjer...fniss...) så den förtjänade jag väl eftersom jag fick tillbringa lördan som jag ville hehe...





När vi kom hem och hade bubbat in bordet var det ALLDELES FÖÖR HÖGT...Vi har nämligen ny soffa sen vi hade det sist...

Bordet är ju från början ett skrivbord och förra gången jag skulle kapa det fick jag VILDA protester från min far...( ånej o herregud, det är heeelt omöjligt att få det rakt, ge dej då INTE på det... )
Sagt och gjort...Då var man ju absolut TVUNGEN att motbevisa...
Kan ju erkänna att jag hade ett helt gäng fjärilar i magen när jag satte sågen i det...Pappa är ju trots allt gammal snickare...
Men det bidde HELT RAKT O HELT PERFEKT PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET!!! HAH !
Gissa om jag var stolt när jag visade upp det... ;D



Nu var det alltså dags igen...Jag sa lite fint till sambon att det var nog bäst om han gjorde det, mest för att det kändes såå drygt att handsåga...och att jag skulle ha nån att skylla på ( skoja ) MEEEN han var ju helt UPPTAGEN med sin NYA LEKSAK ;D...EN GRAMMOFONSPELARE!!! ( hmm nog för vi bor på landet...nära han ska spela av gamla lp-skivor till cd...puh vicket jobb.. )
Till slut tog jag tag i det själv...-precis som vanligt...Denna gång pirrade det inte ens i magen...kan ju bero på vinglaset jag tog till maten...OCH VADÅ i NÖDFALL kan det ju bli ett lågt "kinabord"...MEN det blev iallafall PERFEKT denn gång oxå-ibland har man TUR ;D !!! För i mitt fall handlade det om tur o inte skicklighet...Fort och fel brukar det ofta bli...



Det var ju himla trist för älsklingen att spelaren INTE FUNKADE...MEN kanske detta innebär en ny tur till Tulavippan snart HEHE... Pöss på er !!!

28 kommentarer:

husnummer30 sa...

Ojdå, vad synd...att ni måste åka en gång till kanske...hur ska du överleva det!?!?! :-D

Bordet är ju supersnyggt! Passar utmärkt som vardagsrumsbord. Och den silverpokalen (el. dyl.) var lite småläcker. Undar just vad det var från början, sockerskål kanske? Hur som helst så passar den ju utmärkt som blomkruka - snyggt!

Ha en fortsatt trevlig söndag. Nu bara måste jag slita mig från alla fina bloggar och diska lite...och ta fram damsugaren. //Jill.

Gårdsromantik sa...

Vad kul med bilderna från Vippan!
Jag har redan abbonerat på Överstycket och lite till.

Med kvinnlig list kommer man långt! :-)

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Glömde säga att bordet var jättefint!

Ktam Igen från Maud

A home far away sa...

Du var ju riktigt smart, Clas Ohlson, vad ska jag säga då som inte har det här i Singapore. Äh jag får komma på nåt annat, hihi. Vad fina saker du hittade ändå...
Ha de

Lilla Blanka sa...

Hej!
Vad fint bordet blev!
Hihi vad listig du var :)
Kram
Mia
Ps japp här kommer lite smitta från maken..för nåt måste smittat honom, vet inte vad som flugit i honom..men jag gillar när han shoppar åt mig :)

Lilla Trollbacken sa...

Åh vad du skriver härligt, jag har skrattat gott här!
Jag skulle inte få komma i närheten av sågen om vi skulle kapa ben. Sist tog han fram lasern för att det skulle bli helt korrekt, du fattar va!!
Mycket fina fynd du gjort!!
Pöss på dej oxå!
Gabrielle

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ojoj, en snabbis.... Vill ju vara med i din utlottning!!!
Skriver mer snart.... Ballar av stål började precis!!!

Kram

Betonggården sa...

Det var finurligt att lägga in förslaget ang Clas Ohlson! :)

Har aldrig vågat kapa bordsben, just för alla "nej, nej, nej! Det är helt omöjligt att få till" - men du lyckades ju gallant! Så himla fint!

Det är inte så att du "råkat" mixtra lite med skivspelaren? ;)

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan... japp man gör alltid nått fynd hos honom...

Det KAN man göra på Tulavippan åxå, men oftast så dyrt, tycker jag iallafall...

Fina prylar du hittat...

Ha det gott.. kramar Daniel

Tidsmästarinnan sa...

fiffigt, mycket fiffigt!!
Och vilken himla bra idé med skrivbord-soffbord! Personligt och jättesnyggt!

Den där Tulavippan skulle man ju allt gärna vilja kika in på, tack för att du visade lite bilder till en loppisgalning, som alltför sällan kommer iväg.
Kram på dig!
S.

fyra vindar sa...

visst e d lovely med loppisar, var på en mega igår...ruggigt kul!
soffbordet vatt ju superfint!
(gilla även den lilla snopphistorien längre ner, hihi, va får d allt ifrån)
ha d wredit gott/sofia

Anonym sa...

Åh vad fint ni har hemma! Och tack för din fina kommentar i min blogg! Självklart får du länka mig! Hir kommer jag gärna tillbaks! Kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hihi!! Snygg Bokal du köpt! Gillar den jag! (Men usch vad du ränner på Vippan!!! Får du aldrig nog människa?)

Väldigt imponerad av ditt rumsbord... Och din envishet...
fast jag måste säga att jag skulle kunna ge mycket för ett sådant i skrivbordform... Hihi!

Ja du. Det slutade inte lyckligt för Engla. Så oerhört vidrigt.
Fast nog är det gott att de tagit kräket som gjorde det. In med honom för gott, under mycket hårda förhållanden... så kan de sätta in en krok i taket och lägga in ett rep i rummet hans...

Sköt om dig!
Kram Hanna

Smultronstället sa...

Tjohooo

Nu har jag gjort det......igen...

Finfina fynd du hittat...som vanligt..turgumma där.

Kraaam

Rosa Hemmet sa...

Supersnyggt soffbord, verkligen! Händigt av dig att få till det på det viset, vem behöver män? ;) Vilka härliga fynd du gjorde, pokalen var verkligen störtsnygg! Åh vad härligt med loppis, jag och min vän Silje, som har bloggen Vit Choklad är 2 dårar på att ränna på sådana, för att inte tala om auktioner.. Som det för det mesta är vädigt förmånliga priser på här uppe i Norr! :) ha det grejt. kram

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan... ja världen är en grym plats att leva i...

Men men... hoppas att den blir bättre snart...

Ha det gott & ta hand om dej & din familj...

Kramar Daniel

Lavendel & Romantik sa...

Visst är det ett helt underbart ställe kan hitta fynd....Snyggt jobbat Kram/majsan

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så mycket fint du visar, och vad kul att du tittade in till mig för nu hittade jag hit.
Kram Irene

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Ja det går bara och hoppas att jag kan länka dig med.Kram Irene

Gammalt o nytt 1:12 sa...

O tack för dina fina ord.kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå Kärstin!

Hehe, ja.. Då fick man dig fundersam igen... Hihi! Ja,inte går det att hålla sig borta från de där ställena heller. Man kan ju missa precis det där man gått och väntat på... Som man inte ens visste att man väntade på! *fniss*

Bra att du påminde mig om tvn! Ska sätta på den igen, Pekka slog av den och gick och la. Som han SKULLE KUNNAT säga, men dock inte gör... Hehe!

Glömmer alltid Brothers and sisters eftersom det inte börjar direkt efter House längre....


Ha det så gott vännen!
Kram!

Hagbacken sa...

Hej och tack för titten!Vilken fin blogg du har själv!Naturligtvis får du länka mig...jag antar jag får länka dig oxå?//Kram Linda

Hagbacken sa...

Nu är det snurrigt i huvudet må du tro...sitter och skickar kommentar t ett gammalt inlägg...här kommer den en gng till....dags att varva ner lite för dagen nu tror jag....

Hej igen...jaadu...skilsmässor ska jag ta upp då jag blir ledig mer än en dag...för mig är det också fem år sen, och trots att vi var överens så har det varit jobbigt med tanke på barnen....

Såg att du bodde i B-länge,-kul!Det gör jag och Hanna oxå...inte skrämmer du bort mig, inte...knappast...jag tål mer än vad du tror...blir nog ett inlägg imorgon kväll, för sen är jag ledig över helgen...

Förresten...säg till om du vill sälja din kökssoffa...blev liiite förtjust i den....//Kramizzzz

Lilla Blanka sa...

På nåt sätt hinner jag runt och kommentera ändå..fast bara känna att man inte "måste" gör det mer avslappnat på nåt sätt :)

Lilla Blanka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Evelinas hus sa...

Jättefint bord! Det ser ut som man kan hitta mycket intressant på det där stället.
Kram Caroline

hemtrevnad marie sa...

Himla snyggt bord , snygg bricka och bukal också!!!!!
Kram på dig!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;)..ja mn måste ju v mart ..eller hur!!!!!
Så fint dy fynda, o vad söt den blidde med blommor i!!!!Fint vardagsrum med!!

Nix våra barn är INTE twins, d fyller INTE år!!;)Många missuppfattningar där!!
De hade bara namnsdag , den 15..."Oliv"dagen;)...de skiljer 15 månader på dem;)

ha en härlig dag!!!
Kram Millan