måndag 21 april 2008

Barba-fanten !!!

Hello !!!

Måste ju visa denna lilla sak som oxå råkade följa med hem från Tulavippan i lördags...Vet inte vad jag ska ha den till men för en tjuga var det bara att slå till...Tycker den är fin bara som prydnad, ser ut som ett blyinfattat mini-fönster. Jag brukar ha lite svårt för småpryttlar. Är allergisk mot att ha föör mycket plotter framme..Stort o rejält ska det va !

NÄMEN HERREJISSES DET DÄR LÄT INTE RIKTIGT ANSTÄNDIGT....UJ UJ...Får be känsliga om ursäkt ;D





Bli inte chockade nu av nästa bild...DEN VAR JU SÅÅÅ SÖÖÖÖT å lillgumman har tjatat sååå länge om en spargris...Den här plockade jag åt mej direkt...oxå loppis...

Den ser ut som en korsning av " fem-myror-elefjanten-och-barbapappa " *fniss* Hon blev såååå lycklig, man hörde ett Ååååååååh, däruppifrån hennes rum när hon fick syn på den nya lilla vännen ;D



Och det är ju alltid trevligt när det är glada tongångar...Annat va det häromdan´när stor-tjejen vart till frissan...Hon var helnöjd själv...
...men när hon och lillasyster kom ihop sej om nåt...så hördes den lilla argbiggans vrål över hela bygden...( Hos oss i vårt fuskbyggda hus är det extremt lyhört...Och när de bråkar, ja tyvärr gör dom ju det...låter det som ett flygplan som dånar ovanför... ) -DU KAN HÅLLA KÄFTEN, DU MED DIN NYA FRISYR...DU SER UT SOM ETT LEKISBARN !!! Behöver jag säja att det inte va så populärt när man går i femman...

Avslutar med en liten bild från sovrummet...



...Och tv-rummet på övervåningen...Håller på att ändra om lite...inte direkt ovanligt härhemma...


Gokväller och tusen tack för alla rara kommentarer, det värmer sååå mycket !!!

16 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Elefanten var jätterar!
Ja de barnen - Lekisbarn - tur man har grabbar hihi!

Så vackra ting du visar!

Kram Maud

Hanna i Det stora grå huset sa...

Stackarn att få höra det!!!!

Ja du. Stort och rejält. Tja, jag gillar inte heller en massa smått. Så jag får lov att hålla med dig.
Men fönstret eller vad det är såg riktigt sött ut faktiskt... Vad ska du ha det till?

Och du. Ärligt. Inte skulle jag bara säga så helelr. Nä, jag gillade det verkligen. Fråga Pekka. Jag o:ade och å:ade en hel del. Verkligen fint!!!

Natti på dig nu!!!

Kram Hanna

Tidsmästarinnan sa...

jag fnissar gott åt "lekisbarnet", ja, man tar väl till vad man tror kan kännas lite om man blir sådär himla arg :-D

Jag gillar verkligen dina fynd och bilder!
Kram
S

Jenny Oak Fae sa...

Jättefint fönster, hade blivit snyggt med en eller flera Madonna-bilder i fönstren : )

Kram, Jenny

<3

Hagbacken sa...

Hallå där...ja dessa barn...visst är de härliga, speciellt då de verkligen lyser igenom av syskonkärlek då man hör deras aggressiva utbrott på varandra....

Fina saker du hittat...jag har varit på väg ett par ggr jag med till tula-vippan, men det kommer alltid ngt emellan...och nu har ju du handlat allt som var ngt att ha iaf...*s*

Apropå ditt förra inlägg, så skrattar jag gott då jag så väl känner igen mig i detta med FAMILJE-HUMOR....det är inte lätt att komma utifrån och fatta vad det är som EGENTLIGEN är så roligt....Skönt man kan skratta tillsammans!

Natti natti och kram på dig, ska nu ta ett härligt bad efter att precis kommit hem fr jobbet....//Linda

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hihi du är då rolig stort och rejält.
Kan tänka mig att din dotter inte vart glad, för det är så känsligt i den åldern.
Natti natti/Irene

Anonym sa...

Åh vad mycket fint du visar! Underbart! Tycker samtidigt lite synd om din dotter som fick kommentaren om lekisbarn, kan tänka mig att den satt hårt när hon var så glad över nya frisyren. Stackaren! :-) Ha det så bra!

Sara sa...

Hallojsan

Vet hur det är med barn som är osams. Våra två äldsta, skiljer 1år och 8 månader på dem, är osams nästan varje dag. Grannarna är härdade. Elefanten är i min älsklingsfärg, förstår att hon blev glad det skulle jag blivit, urgullig.
Kram Sara

Från A till O med Jenny sa...

Vill du hänga med på min utmaning för nästa vecka.
Titta in på min blogg för att se vad det är.
Kram Jenny

jennyjensen82.blogspot.com/2008/04/temave...-betydelse.html

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

åhåå vilket fint "mini fönster" eller vad det nu var.. jag såg framför mig en massa trevliga saker hängandes i det.. Jag håller med dig lite där, det får inte vara för mycket plotter, då vet man inte var man ska fästa blicken riktigt bland allt. haha ja vi verkar vara en del dalafolk som slåss om loppisfynden:) ha en trevlig vecka. kram

Frida sa...

Vilken söt liten elefant. Lopisfyndet förstår jag att du är nöj dmed.
Kram Frida

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Taaaaack!!!
Tack så hjärtligt för det fin fina paketet som kom i postlådan idag!!!!Så mycket fint!!!
You made my day!!!;)
Så söt med det lilla lilla paketet med korset på...o brädan ...jja allt..så mycket fint,,,fdet var ju inte en vinst bara ..utan MASSOR!!!!!TaCK!!!

kommer bild i bloggen på de vackra sakerna i dagarna här!!!


Så kul kommentar om elefanten!!!
O lekisbarn..hihi:)

ja fönstret, så vackert..gillar ju blyinfattat ju!!!;)

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Oj vad du hade skickat fina saker, älskar allt.Jag vart så glad när jag hämtade posten och paketet från dig kom.Så Tack så otroligt mycket.
Kram Irene

hemtrevnad marie sa...

Låter härligt med dina Mårbackor!!!
Jag har inte ens klippt ner mina från ifjol...de står i toafönstret som insynsskydd, ser ut som Tv-antenner, haha!!!
Trådfatet i sovrummet är helt ljuvligt!!!
Och du, visst flyttar man runt på saker jämt, hoppas inte folk tror att man har 73 likadana figuriner ......?!Hihi!!!!
Kram på dig!!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Jag vart så glad åt allt,och den fina skylten ska bo i min nya hall,så alla kan se den när den dom kommer in.
Snart kommer en vän som ska måla åt mig,hoppas att den där G%=)?hallen blir klar snart.
HA EN SKÖN ONSDAG/KRAM IRENE