fredag 4 april 2008

Surkärring på fyndturné...


Jippiiiiiie !
Snacka om att jag haft en riktig fynd-dag...Var på kupolen för att leta sommarkläder till döttrarna (kul) och mej själv...(inte kul)och på Lindex hade de massa plagg för 20 kr styck!!!!!HELT OOOOTROLIGT!

Handlade flera par byxor och koftor, linnen o kjolar...Hitta t.o.m en tunika till mej själv för 50 pix...SUPERDUPER ;D ;D ;D


Hade jag betalat fullpris så hade detta slutat på 2480 kr och nu fick jag betala 390 kr...FATTAR NI HUR MYCKET JAG TJÄNADE ??? ( Kvinnlig logik )

Sen slank jag in på Inspiration..."bara kolla lite"...Den här fiiina vita blomlådan med text på kosta ju BARA 45 kr, var tvungen kolla tre gånger om jag såg rätt. Det kändes så billigt, och den söta lilla glaskupan 39 kronor...Då kan man ju inte låta bli...Det tyckte jag att jag förtjänade eftersom jag köpt så BILLIGA barnkläder...




Sen var jag och min kära vän L till Tulavippan o det var nästan löjligt KUL ;D och OTROOOLIGT SKÖNT att slippa ha en stressad karl med som tycker allt är onödigt...och bara tittar på klockan o vill hem till tv-sporten...

Gjorde flera bra fynd och kände mej ju rik så detta hamnade i vagnen direkt...
En slutsumma på 210 tycker jag var BRA PRIS...

Så idag har man o barn en väldans NÖJD o GLAD mammsing/sambo härhemma...

Annat var det häromdan...Sonen min har ett stort intresse för (dyyyra)kläder med speciella märken...och han kan konsten att tjata hål i huvet på en´...
Ibland blir man bara GAAAALEN...

Sonen kommer innanför dörren...
-mammaaaaaa, jag har hittat ett par FETT SNYGGA SHORTS...
-Tänk att du bara pratar om vad du vill ha hela tiden...blir du aldrig nöjd?(ähumm...sådan mor...)
- Faan va du är SUR då...
En dörr smälls igen så det visslar om det...Sen hör jag nån muttra SURKÄRRING...DÅ SVARTNAR DET FÖR ÖGONEN o jag rusar efter o skäller ut honom...

VA TRÖTT JAG BLIR PÅ MEJ SJÄLV...VARFÖR GÅR JAG I SAMMA FÄLLA GÅNG PÅ GÅNG???

Var på föreläsning för någon månad sen som handlade om positiv konflikthantering med barn. Verkar inte som poletten trillat ner hos mej...Det var faktiskt riktigt bra o man fick många tankeställare...

Som tex. sonen kommer hem o säjer att han sett ett par fina shorts...Jag kunde ju visat intresse o kollat hur dom såg ut, frågat lite o inte bara gnälla om att han ...-vill-ha-vill-ha...för vem vill inte det?Han sa ju faktiskt bara att han SETT ett par snygga shorts så varför går man igång?SÅÅ ONÖDIGT!!!

Nästa gång sonen kom hem och sa samma sak, tjata kan han nämligen...Såg jag min chans att testa lite positiv konflikthantering...
-jaha hur såg dom ut då???
DÅ HÄNDER DET...Sonen skiner upp och springer genast upp till datorn för att visa mej...
Snygga tyckte jag ju inte att dom var direkt...( men nu gällde det ju att vara positivt...)
- Dom ser ju himla sköna ut...
- mm och kolla dom kostar BARA 250-plus-porto...
-okej...men just nu kan vi inte köpa dom, du har nyss fått kläder MEN längre fram kanske...
- okej!

Efter det har jag inte hört nåt mer tjat o ungen var nöjd o glad!!! Tänk va lite det behövs!
Nu ska jag skrubba mina fynd ;D
TREVLIG HELG TJINGTJING

17 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig shoppingutflykt - känner igen mig precis!

Har dessutom en tonårsson hemma som smäller i dörrar och är allmänt less på sin oförstående mor! Kanske dags för en kurs!

Kram MAud

Glitter och Marsipan sa...

Ojojoj,vilken fyndrunda du har varit ute på.
Det gör mycket på humöret,vill jag lova.Man går nästan som på moln ett tag.
Grattis till en tonårig son,hihi.
Min blir tjugo i år,så skrik och smäll i dörr-åren är över här.
Ha en trevlig helg
/Anette

Glitter och Marsipan sa...

Jag vet ju förstås inte om han är tonåring,men jag misstänkte det.
/Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Surkärring!

Ja du, vilken himla tur du har haft då!!! Sååå fina saker ju! Inte dålig rea på Lindex, där skulle man ha varit! Nu är väl allt slut anar jag.
Kul med Tulavippan.... Vill också dit, sist var det en sådan flopp... Hade nog väntat för mycket / länge på det då anar jag...
Var på kvartersloppisen idag och gjorde några småfynd... Visar här någon dag när orken infinner sig.
Känner mig allt annat än inspirerad , tror jag håller på att bli dålig nu igen. Ont i öronen (har slarvat med mössan nu igen... ;-) ) och i halsen... Allmänt slut...
Hoppas att du mår bra iaf, och att orken o energin sprutar ur öronen på dig!

Ha en fin söndag!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Förrestern, du får nog dela med dig av det där med hur man hanterar sura ungar på ett positivt sätt (eller vad det nu hette). Har en tjej som testar mig till max ganska ofta numera... Ibland tar orken slut. Var hittade du på den kursen????

KRAAAAM!

IKT i min vardag sa...

Men vad du kan fynda!!! Menar du att den lilla "skåpet" där blomsterträlådan står kostade 39:-?!?
Min son är 4år och kan redan tjata hål i huvudet på mig om saker han vill ha (lego, lego, lego...). Jag får nog försöka att ta en kurs innan han blir tonåring för hus ska DET gå annars!?!

Hur fin makeover som helst du gjort på växthuset! Var det inte lite pilligt?

Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

hehe, såg du... "förrestern" *hmmm*

Lena sa...

Hej! Tack för att du tittade in hos mig och för de fina berömmet. Din blogg är också jättefin. Du skriver på ett väldigt roligt och befriande sätt. Länka gärna mig, jag länkar dig på en gång. kramar Lena

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej på dig igen, och tack för din alltid lika härliga kommentar! :-)

Kalla honom Pekka du, det är ändå så hans andra namn....

Mår faktiskt bättre idag, hjälpte att lägga mig kl 21.30 igår (tror jag det var). Jag har blivit en sådan himla partyprisse känner jag. Borde nog lugna ner mig lite.... :-/

Och du. Driver med dig igen. Han heter inte så i andra namn.... *Fniss* tror nog att du gick på det!!

Ha en härlig kväll!
P.s Har ni tv400? Har du i så fall kollat på "Ballar av stål" någon gång? Om inte så rekomenderar jag det... Fast det ska man kanske inte erkänna.... Ska kolla nu 21.55... Får alltid fnissa lite iaf!

Kram på dig!

Smultronstället sa...

Heej gums:)

Nu har poletten trillat ner...

Du tror att du ska kunna åka bort, och klara dej undan firande...hehehe.

Du vet ju aldri hur husä ser ut när du kommer hem...höhöhö.

Du minns väl...sist du fyllde jämt tror du att det blir lindrigare nu???

Jojo...sug på den du,hihi.

//M

sommar-rummet sa...

Kul att du kikade in hos mig! WOW!!! hur du fyndat. Ha de gott! KRAM

Tidsmästarinnan sa...

å grattis till fyndturnén!!
vilken härlig blogg du har, jag fnissar åt det du skriver, och njuter av allt fint!
kram från en till som är galen i zink...

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!
Tack för dina snälla ord på min sida! =)
Vilken lyckad shoppingtur du haft. Lådan med text var söt å lika så den lilla glasklockan.

Ha dé!
Benita

hemtrevnad marie sa...

Hejsan hoppsan!!
Jag har just hittat din blogg idag, så himla kul!!
Har ännu inte hunnit se allt, men ska kika mera sen!!
Gillade verkligen köket, möblerna var sååå fina!!
Kram på dig!!

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan... ja ibland har man tur att hitta billiga prylar...

Blomlådan är jätte fin, har tittat på dej jag med.

Ha det gott nu...
kramar Daniel

Marie sa...

Oj vad du har fyndat! Härlig shoppingdag, kan tänka mig att du var nöjd och glad!

Min 4-åring är som en tonåring just nu, jag skulle nog också behöva gå på föreläsning om positiv konflikthantering!!!!!!

Kram Marie

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vilka fynd du gör, jag håller med dig, om det är rea så måste man ju köpa...det är ju så billigt.
Jag måste nog ta en sväng till Tulavippan nångång, har aldrig varit där.
Ha en skön vecka
Kram Liselotte