tisdag 4 mars 2008

Våryra



Gokväll...
Hoppas ni har haft en hääääääärlig helg ;D Vi har haft ganska lugnt och skönt, varit barnlediga ett dygn...Men sent på söndag eftermiddag fick vi nåt ryck och stack till Rusta och köpte ny bänkskiva till köket...Sen var det snabbt på med arbetskläderna och TJOFF så hade sambon kapat till dem. Köket blev som nytt...Tänk att så lite kan göra sån skillnad...Den gamla skivan satte jag grått (Hmm jag hade en grå period då...) kakel på när vi flyttade in för fyra år sen...Snabbt och billigt...

Men nu var vi sååå less...Det såg alltid lortigt ut och hade börjat spricka...
Kollade på mina "gamla" inlägg...såg att många bilder var riktigt dåliga...återkommer med nya och bättre när jag piffat lite ;D

Idag har det varit strålande solsken och ångesten över de skitiga fönstren glömde jag då jag bloggade runt en sväng och det började klia i pysselfingrarna...Plockade fram en URFUL GAMMAL LÅDA jag fått av mammsen...Hon har det mesta i sina gömmor...Finns nog inte en enda liten byhåla i dessa trakter hon inte varit på auktion till...För henne kvittar det om det spöregnar ( då blir det billigt...)Hon har uthus och garage fulla...och det är man ju tacksam för då man kommer på att man behöver nåt...Hon är ju väldigt generös oxå ;D Tur för mej...



Inga ytterligare kommentarer...men säkert är det nån liten stackare som slitit med detta i slöjden...


Kollade på nätet efter ordspråk, ville ha nåt som inte är så vanligt och fastnade för detta..."Ab imo pe´ctore" som betyder "Ur hjärtats djup" men det vet de flesta säkert redan...är ju lite sen av mej...



Vååååårlig läsning...

Nu ska jag skynda mej avsluta, måste se "Brothers and sisters"...
KRAM PÅ ER

2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Oj shit, är du säker på att det var Brothers and sisters idag? Det missade jag totalt, ett av de program jag försökt att följa.... Jaha...


Tycker nog inte att du är så sen med att lära dig det ordspråket... Jag fattade NADA när jag läste på lådan.... Men nu har jag lärt mig nåt nytt, och snygg blev den med!!!!

Ska kolla tvn nu...

Ha det så gott!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej o tack för kommentaren!
Verkar väl som om jag inte gör annat än sitter här när jag svarar så snabbt...

Måste bara säga att Tulavippan är inställt... Jag är SÅÅÅ besviken. Men styvdottern kan inte åka till sin mamma eftersom hon har fått kräksjukan... Så då blir ju vippan inställt eftersom vi då hade vägarna förbi du vet... Nu får jag vänta 2 veckor till tills nästa chans. Så det blir nog DU som får lämna godbitarna till MIG... Auktion på söndag i Budhuset? Brukar du gå? Jag är rädd att det blir inställt för mig det med pga sjukan som härjar... Lillstumpan har med börjat. Spydde ner min säng nyss. :-/

Sköt om dig!
Kram Hanna