torsdag 5 februari 2009

D är mycke´nu...

Tjingeling !
Hoppas ni har humöret på topp ;D Här känner jag nu att d är liiite mycket...MEN så länge d är sån här fart på mannen ska man inte klaga...
Hade ingen direkt plan för detta inlägg utan d får bli lite allt möjligt. Först ut blir dessa örngott som jag hitta på loppiset förra veckan, såå vårigt fina tycker jag. Till och med krusade band på ;D



Här har vi haft att göra. Fortfarande inte riktigt klara m arbetsrummet men snart så...Listerna fattas men kommer förhoppningsvis på plats idag ;D
Vad gör man då?Sätter sej o pustar?Nee inte vi inte, håller just nu på att flytta ihop alla möbler i tv-rummet uppe så han kan fortsätta där...Eller han o han...

JAG har FAKTISKT SKRUVAT d MESTA av BRÄDORNA, o det ska ni veta känns i armarna!!!Bra för gäddhänget att få jobba lite. MEN detta i kombination med simning blir liiite fööör mycket. ONT I HELA KROPPEN, men d är smällar man får ta !!! Beach 2009 närmar sej och renovering är ju alltid kul, trots att man blir tröööött o får ont!

MYCKET VILL HA MER HETER D JU OCH DET LIGGER NOG NÅT I DET...Så fort vi drar igång med nåt härhemma så börjar jag med nåt mer på samma gång,jag är HOPPLÖS!!!

Har suttit många gånger o drömt mej bort i d underbara Jeanne D´arc magasinet...Inspirationen och ideérna låter ju inte vänta på sej...
Samma gamla skåp som ni säkert är väldigt less på vid d här laget MEN titta jag HAR BYTT TYG, detta blev MYCKET BÄTTRE än den moderna spetsbiten som satt där så sent som igår!



Handlade lite nya tyger för 3 veckor sen...men har fortfarande inte hunnit börja...Så här ser d ut, inte så vårigt precis men I LIKE !



Det vita linnetyget ska bli volangkjolar, det rutiga tänkte jag sy rullgardiner till tv-rummet uppe och det ulliga-krulliga ska bli överdrag till kuddar till datarummet...Jag sa ju att d är mycket nu...

Mera ideér från tidningen...kom på att vi ju hade ett par dörrar i garaget...Nu funderar jag på att ha dom nånstans som dekoration...Vad tror ni ? IGNORERA GÄRNA DEN FULA DÖRREN...OCH BRÄDHÖGEN PÅ GOLVET *HAHA*



OBS!!!Vet inte riktigt hur vi ska lösa the big problemo med det gigantiska pizzavalvet ( HATA HATA HATA )Men där får sambon nåt att bita i, vill ju inte han ska få för mycket tid i soffan haha

Till sist måste jag skriva några ord om i söndags!!!
Var hem till Lantlivs-Linda på BLOGGTRÄFF å det var såå HIMLA MYSIGT O TREVLIGT!!!Linda är precis så gullig som hon verkar, å de andra tjejerna med. Hannah från stora grå huset , Ullis från Leva på landet och M med Smultronstället (fast henne kände jag ju redan. Jag hoppas verkligen d blir fler träffar tjejer, även om d nog dröjer innan vi kan vara här *fniss*
Ha det så gott alla raringar <3 / K

6 kommentarer:

Ida sa...

Jag har hur mycket i mitt huvud med projekt oxå just nu.Min kille blir galen på mig då :P Han vill ju sitta framför Tv och dator men icke i detta huset ;)
Man ska sätta dom i arbete.Rätta takter det!
Hade bra kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Här går det också runt i huvudet av alla projekt...dörrarna är kanon tur att ni hade sparat dom...jag slänger allt..ska nog sluta med det..ler
Kram Irene

Liten Bod sa...

Dörrarna var fina! Jag är också stolt ägare till två pizzavalv, NOT! De kommer jag aldrig att visa. Min make förstår inte alls varför jag är så emot dem :) Det värsta är att byggfirman gjorde dem som en tjänst åt oss för de tyckte att det skulle vara snyggare.... Vad säger man då? Nåja, jag ska nog lista ut hur man sliter bort dem, och sen har han inget annat val än att laga efter mig :))) Så mysigt det låter med Blogg-träff! Kramar, Tina

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med dig om att det var jätte mysigt i söndags. Gör också gärna om det. Så du håller mannen i trim fortfarande. Jag är ännu bara i planeringsstadiet. Men har lite planer för sportlovet. Maken ska visst också vara ledig då. Blir ju trångt på soffan om han också ska hålla till där när jag tänkt att vila under min ledighet, *s*.

Kramar Ullis

Smultronstället sa...

Heeej honey <3

Men guuuu va kul ni håller på me, fasen va mycket inspiration du sprider ut *ler* jag blir ju helt sjuk på å dra igång nåt, fniss. JAAA :-) klart du ska ha dörrarna där :-D skitfint :-) blir helt gaaaalen på våra jäla pissa valv åxå, men nu har det börja gro nåt här....

nu ska jag målamålamåla :-)


See u soon? puss
M

Zarah sa...

*hehe* Valv, ja...! Jag har roat mig med att kolla på hus en del på sistone - och en sak som slår mig är att ALLA verkar slå ut väggar och sätta in valv överallt. Jag är allergisk...! *ler*