tisdag 17 februari 2009

Ljusterapi...

Hallojsan!

Tänkte visa vad jag pysslat med i helgen!
I fredax fick jag ett ryck och började greja i stora rummet...Mitt i brädkapning, målning av väggar,tak och skåp på övervåningen så börja jag med ett till projekt...När vi ändå va igång liksom...( ett under att sambon står ut )

Det hela började med att jag hade spacklat igen några hål...(ganska många för att vara helt ärlig)Ni vet, man håller ju på o flyttar om möbler och grejer tvångsmässigt...MEN när jag skulle måla över så hade färgen TORKAT!!! Inte blev jag såå lessen egentligen eftersom jag va trött den kiss-beiga nyansen MEN kändes ju lite dryyygt då jag inte kollade INNAN jag spacklade...

Till saken hör ju oxå att vi själva hade blandat till nyansen då den vi köpte som hette Cappuchino/kaffe Latte var alldeles för mörk...därför var d ju inte ens att tänka på att försöka få till samma nyans.

Färgvalet var ju inte så svårt och såhär blev det, LJUSTERAPI !!!

Kan säja att jag ångrade mej många gånger under helgen...Och erkänner ATT D BLEV LIIITE FÖÖÖR mycket PÅ SAMMA GÅNG ! MEN sån är ju jag och nu när d är klart ångrar jag mej ju inte!

Gamla trådrullar har man ju spanat in lite här o där i bloggvärlden o när jag nämnde det för sambon så trollade han fram några ur sin GAMLA FISKELÅDA som stod i röran i GARAGET !!! Snacka om trevlig surprise ;D Ibland (oftast) är han ju bra att ha *SKRATTAR*

Kraaam <3 K

10 kommentarer:

Smultronstället sa...

Meeeen guuud du e inte klok att du orkade, helt fantastisk å det blev sååå fiiint :-)
Vårt lilla projekt har åxå dragit med sig lite mer..vilket jag anade innan faktiskt men inte ville jag säga det, hehehe bättre att upptäcka själv, elaka jag...när han ändå är i gång som sagt, hehehe. Men det blir lite stillestånd, tyvärr, då vi åker t sälen några dagar på lovet å det tar så måste jag få tid att komma till en kakel butik åxå...

Ha det gott
vi hörs
Kraaaamar M

Vitt och nött sa...

men hjälp vilken energi!! men sååå fint!! helt underbart! förstår om du är helnöjd!

underbara bilder!

ha de gott!
kram ellen

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å vad du fixar och donar!
Blev kanon snyggt...själv drar jag mig för att måla..men hoppas att lusten kommer tillbaks(har handlat 10l vitfärg)
Kram
~ ♥ Irene ♥~

nea i det gula huset sa...

Vart får ni energin ifrån?
Det kan ju egentligen kvitta för fint blir det i ert hem!! :)
När jag ser era råsopontväggar vill jag verkligen att min sambo ska sätta igång här hemma oxå! Det är ju lite trögt. Annars får jag ta tag i det själv! :)

Kram Nea

Vita små hjärtan sa...

Oj så fint... Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å vad härligt... Lite festligt, satt nyss och sa till Pekka att jag vill ha matt-vita väggar här i vardagsrummet med... Håller ju på att fixa det i samma rum uppe. Men han nappade inte kan jag ju säga. Kanske sen, när det lugnat sig med mina övriga projekt... Då visar jag dina HELT UNDERBATA bilder!

Sköt om dig!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Underbata? Hehe, vad fånigt det lät! Men du fattar va???
Förlorade dock lite av tjusningen i kommentaren när det blev fel... :/

Liten Bod sa...

Hjälp vad du jobbar! Fint och ljust blev det i alla fall! Och vilket fynd i fiskelådan.. :) Kram, Tina

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att det blev så fint, inte alls för ljust. Du har det så fint hemma. Vilket fynd du gjorde i gubbens låda.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Interiörboden sa...

Hej!

Vad fint.... :)
Jätte snyggt verkligen!!
Och trådrullarna var ju helt fantastiska :)
Smart idé det där, jag ska fråga morfar jag, om trådrullar i fiskelådan....

Ha en jätte bra dag.
Kram Sandra