fredag 6 februari 2009

Skåpet med stort S

Hejsvejs äääntligen fredag igen !
Har egentligen häcken full me både d ena o d andra, dock inte bokstavligt *fnissar* MEN måste göra ett inlägg o visa fyndet med stort F !!!

Häromdan tipsade min kära mor att jag skulle kolla ett skåp på Tradera. D var bara några timmar kvar och skåpet fanns i SKÅNE så jag kan ju säja att jag först inte va så intresserad, tänkte ba´-ORKA!!!
Men en titt på skåpet, ett klädskåp från 1836 som va helt underbart OCH exakt ( eller ungefär då ;D )den typen jag letat efter OCH efter en hel del övertalning från mammsen så bestämde jag mej i sista minuten att bjuda...
Snacka om att det var menat. Fick det för 25 kronor mer än den andra budgivaren ;D
Utropspriset var 1200 och det blev mitt för 1325 KR!!!!! WIIIIIHEEEEEEE !!!!

Bilden är lånad från Tradera!Och ja...jag kommer troligtvis att måla om det trots att Knut Knutsson skulle få dåndimpen ;D

Vi har bekanta i krokarna där skåpet står så frakten löser sej OM INTE ANNAT så är min mamma med väninna villiga att KÖRA NER ENBART FÖR ATT HÄMTA DET!!!Vad säjer man?Javisst har jag en otroligt snäll mammis?!!!

Tack för era kommentarer om dörrarna, KUL att ni gillade min ide`. ibland är d så svårt att veta omm d blir flipp eller flopp...Man blir ju lite hemmablind !
Nu är d ju såhär, apropå snäll mamma...Hon har 2st gamla dörrar som jag ska få istället WIIIIHEEEEEE igen ;D så nu väntar ja med spänning att få hem dom.
Ja nu blir jag ju nästan avis på mej själv ;D som har så mycket på gång här * LER*

Puss ock kram kravbanan <3 K

6 kommentarer:

Hagbacken sa...

Du har då verkligen en underbart snäll mamma du, var rädd om henne...det är inte alla som har det, vill jag lova! Skåpet är hur fint som helst, vilket kap du gjorde!

Trevlig helg på dig!//Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken mamma du har. Tänk att hon kan tänka sig att hämta det till och med. Skulle också måla det. Kommer att bli helt underbart.
Vilket fynd.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å vad du gör mig avis.
Skåpet är rena drömmen..love it
Å allt kan jag åka till dalarna..och träffa er och lite loppis.
Nä nu lär jag ha lite koll på ungdomarna som har 18 års fest hemma här.
Kram Irene

Liten Bod sa...

Vilken mamma! Klart du ska måla det, det kommer att bli kanon! Enda nackdelen med Tradera är priset på frakten. Jag ropade nyss in en pall för 140, som kommer att kosta 425 totalt.... Vad gör man inte? Kram, Tina

Ida sa...

Vilket underbart fint skåp. Komma bli jätte fint i vitt :)
Blir nog att andväna dom fina julgranshållarna idag till dukningen,nu när det ändå ligger snö på marken. Hade bra kram // Http://blomsterknoppar.blogspot.com

Smultronstället sa...

Åååå jag brukar inte säga såna här saker..men jag blir faktiskt lite avis på dig, att du har så gullig mamma, å skåpet...kommer att bli såå fint :-) vilket fynd! men jag gläds för din skull åxå, man mår ju så bra när man gör fynd, fniss.

Kraam M