fredag 30 januari 2009

Råspont & loppis !

Hello babes`;D

Kan ni förstå att det redan är fredag igen? Skööönt!

Här har det sågats och skruvats hela veckan. Allt tar så mycket mer tid än man tror...Och kostar alltid mkt mer än man trodde från början...Sambon fick dra iväg igen igår o köpa mera brädor...
-Ta mycket, sa jag så vi kan fortsätta i hallen sen ;D



Den största delen av arbetsrummet är nu skruvat o klart, ska snart dyka ner i färghinken igen. Sen är det småstrul kvar, som runt fönstret och dörr...
MEN mitt i bygget kom jag på att d vore såå mkt snyggare om vi rev lite vägg...
...och gjorde öppningen större...Så den liksom kan flyta ihop med allrummet...

Natyrlich så var det elkablar just där %&"H(/?&A½`?=)=) *SVÄR* Men det stoppar inte mej, tur man har en händig karl.Själv skulle jag aldrig våga hålla på med el...
Först visste jag inte riktigt hur jag skulle våga nämna detta för mannen i huset ;D Man får ju välja rätt läge, dra ett djupt andetag o lägga fram det på ett bra sätt.
Typ - Jag skulle gärna vilja...men d går väl inte...?

Omvänd psykologi brukar funka med d motsatta könet *hehe*

Tyvärr så tar ju allt mer tid nu å dä är jobbigt för en otålig Hetsmaja som mej...
men men det är väl smällar man får ta när man alltid ska krångla till allt... ;D



Skruvat har jag iallafall gjort, så mkt att vänster tumme och pekis igår var skinnflådda ! När brädorna ändå va slut kände jag mej så trött på allt sågspån o damm att jag bara ville dra iväg nånstans o andas lite..
DÅ BÖRJA DEN ONDA LOPPISGENERALEN INOM MEJ FÅ ABSTINENS så alltså drog jag på loppis
;D

Tyckte att det fanns väldigt mycket men det mesta va för dyrt för en snåljåp som mej...Men förr direkt för denna gamla fotogenlampa, glaset fattas men ändå...



Fina detaljer !





Hitta oxå den här skärbrädan i porslin, hade vart finare helvit men en guldpeng tycker jag nog att den va värd !



Nu får ni ha en härlig fredagskväll ;D Pöss kraaaam

13 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad fint det blir med råsponten!

Fina loppisfynd du gjort..!

: )

Ha en riktigt trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Karin Krut sa...

Oj!! Här spikas det och skruvas minsann ;) Jösses vad flitiga ni är och jösses så spännande det ska bli att se resultatet :) Lampan som du fyndat är ju jättefin jag förstår att du fastnade för den :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Kommer att bli kanon snyggt!
Du kommer du ihåg skåpet du och jag köpte lika...tog av dörren på mitt och lutade det mot väggen...kanon...ler
Kram Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blir med råspont. Kan du inte skicka hit din gubbe så kan han få fortsätta här. Kul att göra sådana fina loppisfynd.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Ida sa...

Ska bli kul och se bilder när det blir klart :) Alltid lika bra att köpa för mycket brädor än för lite man gör alltid samma tabbe när det gäller tapeter.Fattat det alltid en rulle :P
Vilken fin fotogenlampa.Sådan hade inte vart fel att fynda i helgen. Hade bra kram// blomsterknoppar.blogspot.com

Hanna i Det stora grå huset sa...

Heeej!

Ville bara titta in och säga att det var sååå skoj att äntligen träffas! Hoppas att det blir fler tillfällen!

Ha en fin kväll!
Kram kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Förresten, nog kommer det där att bli snyggt!!!! Jag vill också ha råspont, panel eller vad som helst bara jag får bädor som står på höjden att måla vita!!!! Och trägolv... Mmmm......

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Vad fint det blir med all råspont! Jag vill oxå ha..men liggande och till en början bara på en vägg! :)

Jag skulle helt klart behöva gå en kurs i "övertalningstaktik" eller vad det nu kan kallas!
Jag har en sofftokig sambo..det låter kanske som att han skulle vara intresserad av att köpa nya möbler hela tiden men NO..så e det INTE!
Han ligger i soffan och det är ett rent hellskotta att få honom därifrån! :/
Tips mottages tacksamt! ;)

Fin lite lykta du köpte på loppisen..allt man köper behöver ju inte vara komplett!

Kram Nea

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hehe, ja ibland är de bra de där karlarna... ;)

Jag frågade om Tanja (som är den jag aldrig träffat), och fick höra att hon är visst inte så liten... Och hon är lika gammal som dig, så det var nog hon... Haha, världen är liten. Nu är vi ju nästan släkt ju! Ööö, lite överdrivet kanske då...

Ha en fin ny vecka. Nu blir det sängen. Pekka är trööött, så jag ska sympatisova.

Kram Hanna

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vaad fiiint!!
Vill oxå ha råspont!
Vet bara inte hur jag ska lägga upp det, men tipset om omvänd psykologi är värt ett försök. Hehe!
Loppisfynden såg mkt fina ut de med!

Jeanette

Hagbacken sa...

Å jag blir ju såå vaundsjuk, det kommer bli såå fint...lyllos dig! Hälsa din gubbe att jag tycker han är BRA (min skulle inte göra ngt sådant där för mig ;( )

Tusen tack för igår, det var väldigt trevligt, hoppas ni inte blev illamående efter maten bara...

Och en vinkväll framöver-defintivt om du frågar MIG!

Kram Linda

hemtrevnad marie sa...

Här kommer det att bli snyggt minsann!!
Gillar verkligen råspont jag också...hade det i både väggar och tak i min atelje, i vår affär som vi hade vid vårt gamla hus...men nu har det inte spikats råspont på länge....försökte med guben förra våren att sätta upp i loppisen...men han tyckte det räckte med en pressening?!
nä, i år ska den upp tänkte jag!
Loppisfynden var jättefina och billiga!!
Ja, ni har ju en del fina loppisar att välja på däruppe:)
ha en fin vecka!
kram

In my house sa...

Ååååååå RÅSPONT hjärtat, va fint de kommer att bli!!!!
- Visst va det kast att dom bara skickade ut några kataloger "slumpmässigt" Suck!!!!

Hoppas att du lilla Snuffsan har de bra =) Imon har jag fullt upp, massa som ska göras!! men kul =)

Stor kram och nyp i rumpen