tisdag 2 december 2008

Tji...feng shui...

Hej alla goa vänner...

...trist för er att jag är så dålig att uppdatera härute i cyberspace...Men har varken haft tid eller ork sista tiden. Har massa ideér men d stannar liksom där :C Tuuuuur att vi är många bloggare ;D

I år är första gången mitt hem inte varit städat o fejat 1a advent...Fick inte upp nån stjärna förräns på kvällen i söndags. Här har varit stökigt, lortigt o fullt av målarpenslar o möbler huller om buller...

Jag får ju verkligen SKYLLA MEJ SJÄLV som fick nåt galet ryck på torsdan före advent å börjar måla om ett skåp o handla nya möbler o sticker på ikea o loppis...istället för att förbereda advent... suck va hopplös man är MEN huvudsaken vi ( läs jag ;D ) blir nöjd i slutändan...( OCH att man faktiskt INTE blir stressad o irriterad under tiden... )

Men blir man nånsin nöjd...

Med ny soffa, nymålat skåp o bord ser väggarna väldigt GULA ut å det, kära vänner gillar jag INTE !!! Nåt annat som stör mej nu är stolarna...sugen att måla dom vita å sätta på fårskinn eller linnetyg i stället...Det känns sååå skönt att kunna erkänna allt här, som poppar upp i huvet...Jag VET ju att NI ÄR LIKADANA ;D...Härhemma får man liksom ta ett litet steg i taget för jag vill ju ha sambon kvar hemma å inte sittandes på nåt mentalsjukhus *fnissar*

Skåpet så gott som klart, synd bara att det inte går att stänga...men det är väl smällar man får ta...( eller mannen får ta, som måste ställa allt till rätta fniss )

Visst blev det bättre vitt va ? tycker ni nåt annat kan ni väl behålla det för er själv ;D annars finns ju risk att jag sitter här o kladdar ända fram till jul...

Sen har vi blivit med slagbord ;D jippiee !!!



D har jag velat ha många år men aldrig hittat nåt till bra pris...Men det här måste varit meningen för vi skulle till IKEA i Västerås OCH hämta en soffa...Slår av en händelse upp blocket på morgonen o söker på slagbord och TADAAAAA detta poppare upp, 10 min resväg från Ikea ;D DÅ tror man ju på ödet...

Har några gamla skolplanscher som jag ska sälja, får se om jag hinner lägga ut dom här senare idag...Svårt att veta vad man ska ta för pris, men den som är intresserad kan ju maila ett bud till mej !
Kramis /K

7 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vackert skåp, likaså ditt bord, jättefint!

Jag är FORTFARANDE inte färdig med förberedelserna vad det gäller advent...har fått fram alla stakarna, men 3 stjärnor ska också också hängas upp...nånstans...

KRAM, Jenny

<3

Hagbacken sa...

Heej gumman! Vi ärlikadana allihopa, tro mig...blir man någonsin nöjd??? tror inte det, va....Skåpet blev hur snyggt som helst, och likaså slagbordet..måste varit ödet, som sagt..

Hoppas du har det bra, ta hand om dig hörru´....

Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Skåpet var jättefint. Gillar ditt slagbord också. sedan undrar jag om du har snott mina stolar, *s*. Fast jag tror inte att jag saknar någon just nu, hihi.

Ta det lugnt och gör klart i din takt. Blir nog bäst tillslut.


Kramar Ullis

Krusidull sa...

Hej hopp
Ja här har det inte hunnit blivit advent än, men resonerar att det är bättre att bli klar på ett ställe än halvfärdig på två...hm tror jag på det själv tro???
Tur du hade med slagbordet, ibland är det bara meningen attvissa saker skall ske.
Kram
Krusidullan

Karin Krut sa...

Hahaha.. jag drog också igång världens projekt i torsdags så jag stod med en uppochnervänd lägenhet i söndags kväll :D jaadu det är tur att vi är lika så man slipper tro att det är något fel på just en själv ;) Skåpet blev jättefint och slagbordet.. jag håller med, det måste vara ödet :) Det är tokfint... mmmmhm och kanske skulle stolarna vara fina vita ;)
Ha en skön vecka
Kram karin

Vitt och nött sa...

blev ju hur bra som helst!! vilket bord!! så himla snyggt, å ja, de måste varit ödet :)

ta det bara lugnt så ordnar sig allt till slut!

kram!

Lilla Blanka sa...

Hej!

Wow vilket slagbord..underbart!!!

Jag är ju tokig i bord..och detta var väldigt fint :)

Kram
Mia