fredag 12 december 2008

Vi ser det snöar...

...vi ser det snöar, det var väl roligt HURRA !!!


Det snöar idag igen här i Dalarna och det är helt underbart. Allt blir såå mysigt och fint o julkänslorna kommer som ett brev på posten ;D I år har vi faktiskt blivit rejält bortskämda då det snöat var o varannan dag i flera veckor. TACK KUNG BORE !!!



Eftersom det snart är jul så är jag inte nååå stressad o har precis allt under kontroll - NOT !!!

Jag är typen som BRUKAR börja planera julklappar redan i oktober men iår har jag inte alls hunnit med. Just nu är det eko i plånboken då jag förköpt mej en liiiten aning...så det blir till att vänta till den allra värsta julruschen den 19-20e...GUUU SÅÅÅ DRYYYGT !!! Nåja, vad är väl en bal på slottet...



Har som "sagt" handlat lite nytt till hemmet...bord, soffa och... stolar har det blivit. Dessa ryck medför en hel del extra arbete så det har vart ganska rörigt här ett tag men nu börjar allt falla på plats iallafall ;D
Här får ni se nya soffan, Ektorp från Ikea gillar den skarpt ( tur det )Den andra soffan kånkade vi upp och det är underbart att ha två platser att se på tv eftersom vi är en ganska stor familj.



Fast när man köper nåt nytt blir det ju som sagt väldigt mycket extra, välfärdsproblem som hur man ska möblera och ofta passar en sak eller flera inte längre när man bytt ut nåt...
SÅ kände jag nu, ekstolarna passade inte alls och det störde mej otroligt...Funderade länge innan jag satte igång att måla en...Det blev väl okej MEN nej d passade inte JAG BLEV INTE NÖJD !!! GISSA hur bannad jag var på mej själv när jag satt o skrapade färg...LÄR MAN SEJ ALDRIG ELLER ???

Hur jag löste problemet får ni se nästa gång ;D
Kökssoffan har flyttat in i vardagsrummet ( visar nästa gång )och såhär blev det då i köket !



Nu ska jag dra iväg o klämma in valkarna i bikinin o simma !

Ikväll blir det att hjälpa till på mellantjejens idol-disco ( där man får klä ut sej till sin idol...Minstingen ska vara Johan Palm ;D ) o sen SKYNDA hem till riktiga IDOL, det vill man ju INTE missa. I år tycker jag det vart såå bra med väldigt många som vart mina favoriter, både Alice, Robin ( vilken makalös utveckling )och Johan ( falsksjungande men ändå en stjärna )och naturligtvis är Kevin helt suverän fast det känns lite väl förutbestämt att han ska vinna, vilket han troligen gör...så därför säjer jag :
HEJA ALICE och HEJA KEVIN...fast MEST ALICE ;D
Tjingeling ;D

8 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina bilder, gillar verkligen soffan!

Önskar dig en trevlig helg, Lucia & 3:e Advent!

Kram, Jenny

<3

Hagbacken sa...

Kevin vinner utan tvekan..skulle han INTE göra det så springer jag ett varv naken runt huset (KANSKE)...*s* GUUD så fint ni har det, vet ej hur det såg ut innan men den nya soffan passade jättebra!

Ååå varför kan man aldrig vara nöjd med det man har själv, alltid är det grönare hos grannen..fast nu kanske det är vitare hos grannen idag pga all SNÖ som sagt!

Dutti hon är som simmar då...skulle behövas här med, men först måste jag få några valkar mindre att tränga ner i bikinin..så jag får promenera på lite till ett tag....

Heja KEVIN till ikväll nu,,är mol allena utan barn..men lär väl titta ändå, gummsjuk som jag är..*s*

Kram på rej!//Linda

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej hopp!
Håller helt med dig om att de följer med en hel del vill ha saker när man endast tänkt sig att byta ut en pryl..suck..de skapar hål i plånkan..tur de finns loppisar å dyligt så man kan fylla upp med saker så =)

Soffan är jättefin!!!
Har oxå Ektorp, super nöjd =)

Himmel va de snöar, hoppas nu bara att de får ligga kvar endel till jul, håll tummarna ;)

Trevlig Lucia & 3:e advent!
Kraam från Benita

Vitt och nött sa...

visst är det underbart me snö!! vi har massor! :)

va fiint det blev med soffan! gillar ektorp jättemycket!
ska bli kul å se hur du gjorde me stolarna :) å nej, skrapa färg ä inte det roligaste...

ha en skön helg!!

kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken jättefin soffa du har skaffat dig. Vil ockås ha en ny men vi är inte alls överens mannen och jag så det tar nog ett bra tag till innan det blir någon. Har inte heller så mycket pengar just nu så jag ska handla med alla andra nästa helg på kupolen. Vi kanske syns, *S*. Tänk att man aldrig lär dig.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Din ektorp är ju jätte fin!,det kan ju ta ett tag att vänja sig när man köpt lite nytt.Jag köpte mig en ny soffa för 3 år sedan, sen dess har jag byt ut den ena möbeln efter den andra:)
Ha en mysig helg
/S

Hagbacken sa...

Hallå där, ja visst är det tråkigt med brist på fantasi...det har jag med OFTA, plus att jag ju är så självkritisk!!! Jag gör ju ofta saker först och tänker sen som i mina inlägg, tror det är därför de ploppar upp så mycket..de är sällan genomtänkta på gott och ont...;)

Kram på dig i snön!//Linda

Ida sa...

Hejsan :)
Vart har du fått tag på dom underbara ljushållare???

MVH //http://blomsterknoppar.blogspot.com/