fredag 19 december 2008

Ooooa hela natten...

Näääää ja har inte vart ute på galej ;D fick nåt ryck sent igår kväll och började flytta om saker, dryyyg man är...så inatt har det inte blivit mycket sömn, men sova är väl nåt man får göra som pensionär ;D


Nåt som är väldigt typiskt för mej är att jag kan börja med en sak o sen raskt hoppa över på nästa. T.ex om jag håller på och städar i städskåpet som jag gjorde igår och hittar nåt som inte hör hemma där...Så när jag ska lägga den grejen på "sin rätta plats" så oooops där var det oxå stökigt...
Så kan jag börja riva där UTAN att TÄNKA MEJ FÖR...Det går liksom av bara farten...Och VIPS så har man ordnat sej ett REJÄLT KAOS !!! Undra på att man har häcken full jämt...NÅN SOM ÄR LIKA ?

Samma sak var det inatt, mitt i all omflyttning av diverse pryttlar så fick jag för mej att göra en ljuslykta...

Hade inget grovsalt hemma så d fick bli ris *fniss* hoppas inte tomten kommer o kokar gröt på d...Och granen blev visst av med en liten kvist ;D

Sen måste jag ju visa vad jag pysslat med senaste veckorna...flyttat och möblat, målat o piffat. Kökssoffan fick flytta in till vardagsrummet ihop med de nya stolarna som bara var 4...Vi är ju 6 st bara i familjen så det var inte så genomtänkt *ler* MEN vad gör man när man blir kär i nåt...

Nu känns det bra, lugnt o harmoniskt och stolarna har ju samma pissiga beige-gula färg som väggarna...Kudden är ännu bara röd-vit o kanske den får förbli så...Men ett förslag jag tyckte va toppen va Lantlivs-Lindas om att skriva gatuadressen där vi bor på franska...Hur jag nu ska luska ut detta...Min kära mor tyckte jag skulle skriva QUI DORMIT NON PECCAT...vilket betyder DEN SOM SOVER SYNDAR ICKE...Det tyckte jag var HYSTERISKT KUUUUL !!!


Titta så fint slitna de är, ser ut som de haft katt eller nåt annat odjur ( ;D ) som rivit på detaljerna ! ( kanske en otillfredsställd man hehe fniss fniss )Passade mej i smaken iaf ! Vet inte vad jag ska ha för tyg på så för tillfället tog jag bara gammalt lakan för att snabbt dölja det hiskeligt blommiga som satt på. Tänkte direkt på volangöverdrag MEN då döljer man ju de fina detaljerna.

Ha en mysig 4e advent ni som kan själv ska jag ut o handla julklappar i mon o trängas med resten av Dalarna JIPPIEEE !!! NOT !!!


Puss på er och TACK för alla fantastiska kommentarer, hoppas ni har överseende att tiden inte räcker till just nu o att jag vill men inte hinner svara ! / K <3

8 kommentarer:

In my house sa...

Hihi,,, JAG ÄR EXAKT likadan när det gäller att börja här och där med olika små som stora projekt... Grrr,,, men man får väl helt enkelt bara acceptera de.... fniss...
Håller med din mor,,, om texten =) kul.... Ingen julstress hos dig hoppas ja,,, man måste få ta de lugnt oxå... Kramar om josse

Hagbacken sa...

Jaadu, visst är det skönt att BÖRJA alla projekt, men desto tråkigare att AVSLUTA dem....

Blir ju kanonfint i vardagsrummet, den "pissiga" gula färgen är FIN...

Ja, mitt förslag var ju lite svårfixat kanske, men om man hör med någon som kan franska?? Och sådana har man ju på lager?? *NOT*

Stackars dig som ska trängas i helgen, är inte nåå avundsjuk! Har en storhandling av mat att göra samt diverse småärenden bara, men det är tillräckligt, tro mig...

Lycka till i trängseln,,,,;)

Kram Linda

Jenny Oak Fae sa...

Jag är också EXAKT likadan, inte konstigt att det oftast ser ut som ett slagfält här hemma..!

Ljuvliga bilder du visar...

: )

Kram & trevlig helg!

Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

PS.Om du har en text på Engelska, så kan du översätta den till franska här:

http://se.babelfish.yahoo.com/translate_txt

DS.

Jenny

Smultronstället sa...

Hahaha jo klart jag känner igen mig, gör likadant men nu i jultider tänker jag bara på änglar, har ju skickat dig en åxå, kan aldrig tänka mig att du misstycker ;-D

Om du vill ha översättning så googla och ändra till översätt där på sidan med litentext, tjejerna visade mig faktiskt härom dan, väldigt fiffigt tycker jag.

Gnu på nu så du blir nöjd,hehehe.

Kram M

pysseltanten sa...

Gud, kändes nästan som om du pratade om mej, det här med att påbörja något, för att fortsätta på nåt annat, som sedan övergår i nåt annat , som sedan övergår i nåt annat, som sedan...

Måste skriva checklista till mej själv för att få färdigt det som MÅSTE bli färdigt, typ tvätt, blomvattning etc. Hihi.

För mycket i huvudet antar jag, eller en vilja att få allt färdigt på en gång helst!

En riktigt god jul på dej, o stressa inte i julhandeln, det blir jul ändå=)

Kramizar Git

Vitt och nött sa...

va fint du har gjort! å vilka fina detaljer på stolarna!!

ha en skön söndag! å hoppas du hittar några julklappar!

kram ellen!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint det blir i ditt vardgsrum. Det är ju så lätt att börja där man är för tillfället och när man går på ett nytt ställe börjar man riva där också. Blir ju aldirg klar någonstans.

Ha en bra helg!
Kram Ullis