måndag 29 december 2008

Snart ska tomtarna ut ;D

Gääääääsp...är ni lika slöa som jag...???

Efter jul gick precis all luft ur mej pjuuuuuh...Man har hållt på såå mkt med städ, mat, bak, paket, handling, rim osv och stressat så efteråt bidde det bara såå toooomt och så blidde man såå TRÖTT ;D Snart ska tomtarna kastas ut...Men här finns det inte så många, förutom vi som bor här... har vi bara haft 2 pyttepyttiga små tomtar...MEN söööta är dom, handgjorda av min kära kompis L...Endast 1.5 cm höga !

Annars har vi inte mkt till pynt men det tycker jag bara är skööönt, gillar inte för mkt krafs ;D MEN innan allt ska bort tänkte jag att ni skulle få se mina jultallrikar ;D



Min kära moster började köpa dessa till mej när jag var 14-is och kan väl erkänna att det inte var särskilt uppskattade då...Man hade hellre tagit en slant, lite smink eller en bananlikör ;D på den tiden MEN NU tycker jag ju himla mkt om dem, Rörstrand är det oxå !

SEN SOM JAG ÄR MÅSTE JAG OXÅ PASSA PÅ ATT TIPSA, OM DET NU FINNS NÅN ANNAN SOM ÄR LIKA SEEEN..."MAMA MIA" FILMEN ALLTSÅ...

Jag brukar alltid bli lite "anti" mot storfilmer o när alla pratar om dem så struntar jag helt sonika att se dem...MEN HIMMEL VA BRA DEN ÄR !!! TIOTUSEN GÅNGER BÄTTRE ÄN MINA VILDASTE FÖRVÄNTNINGAR !!! WOW DEN MÅSTE JAG HA !!!
Ha det gott laaata pusselipussar <3 / K

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Här åker allt som har julen att göra eftr nyår. har inte heller så mycket framme, men det är ändå lika skönt att plocka bort det som att plocka fram. Jättefint porslin. Har också ett julporslin som jag inte heller uppsakttade när jag fick det, men nu gör jag det.

kramar Ullis

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hej vännen!
Hm jag har inte så många tomtar framme..så det går fort att få dom ut ur huset..ler
Många kramar och ett gått nytt år.
Irene

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Trevligt med jul porslin, kul att du gillar det nu:)själv har jag inget, men endel tomtar här och där, det mesta flyttar ut inom kort!jag längtar ju efter tulpaner och sånt:)
Ha, ett riktigt gott nytt år, 2009!
kram/s
länkar dig, ok?

Hagbacken sa...

Mmm, du skulle ha lyssnat på mig..varför tror du jag sett Mamma-Mia filmen ett otaliga gånger nu? ;)

Önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år!

Kram Linda