måndag 4 maj 2009

Nää nu flyttar jag!

Hej mina ljuvliga vänner!
Väskorna är packade, bitterfi**an har fått nog av sura disktrasor, tvätthögar och inköpslistor. Nu är väskorna packade och jag drar...



Gottcha ???

Nääärå, tror väl inte nån gick på det dära ;D även om man nu aldrig kan va säker när jag är i PMS-fas...Väskorna är loppisfynd från förra helgen och present från min kära man ;D Här ska jag förvara tyger som väntar på att jag ska ta itu med dom...Hade förut vita lådor från Ikea (som var proppfulla) men som så mycket annat blev jag blogg-inspirerad och härmapan i mej tittade fram än en gång!

Helgen har tillbringats mestadels utomhus, då vi har haft helt underbart väder, strålande sol, blå himmel o sommarvärme ;D Hur hääärligt som helst! Men mellan solningen har jag suttit i hallen uppe med gråten i halsen och svurit över KVISTAR!!! *HATA*



Var ju såå glad när hallen på övervåningen var klar MEN säj den glädje som varar...
Vi valde att måla med vanlig vattenburen väggfärg just för att slippa alla moment med kvistlack, grundfärg och lackfärg. Detta ska ju funka och har funkat nere i tv-rummet MEN klart vi inte skulle komma så lätt undan nu när det är vår och man ju vill vara UTE!!! Kan lova att jag svurit nya ramsor då kvistarna började blöda igenom här för nån vecka sen GAAAH ;%¤#")(/?§++ Börja om från början...tralala...



Jag har ju en förmåga att börja gruva mej för saker så det var ju lika bra att sätta igång innan jag hann börja tänka...nu har jag kvistlackat 2 gånger och målat över 2 gånger med vit färg...Måste måla minst en gång till, INTE KUL eftersom det är en stor möblerbar hall plus datarum, sen är det taket kvar i hall plus 5 rum STÖÖÖN!!!
DESSUTOM är min käre sambo nyopererad så d hänger liksom på mej mer än nånsin...

Risken att jag sitter inspärrad på dårhuset i mitten av veckan känns STOR...Med pensel i handen, färgburken bredvid, stirrig blick och dreglet rinnande :/ Hoppashoppas att nån av er då kommer o tar hand om mej ;D

Hejaramsor och glada tillrop står nu högt på önskelistan ! Tur att jag har min gode vän Karamellkungen med mej ;D
Kraaam på er/K

14 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Karamellkungen är en sann vän, en räddare i nöden , nåt att hålla i när åskan går!!!! Han är min bästis också! :)
Men vad trist med taket! Det var ju klart!! Så få göra om det igen... O man vill ju bara ha det klart!! Önskar dig all lycka till

Kramar Jeanette

Må Gott sa...

Äh! Behåll solbrillorna på inomhus också så syns det inte förräns till vintern vettja! ;-)

Närå, jag tycker synd om dig! Tur du har dina kungar, även om den ena är opererad.

Se till att vara ute när solen skiner. Tids nog blir det regn och då kan du ta tag i kvisteländet.

Må gott!
Kramar i massor
Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Men vilken otur du hade med färgen. håller med dig att mankan bli galen på allt målande ibland. Du kan säkert få ett stor sällskap om du blir inspärrad. Härliga väskor du har fått tag på. Passar jättebra. Blir lika glad varje gång att läsa dina underbara inlägg.

Ha det bra!
Ullis

Hagbacken sa...

Karamellkungen är nog den vän som kan trösta bäst (bra sagt, det ska jag apa efter) *ler* Skitsnygga väskor! Och du, det där skåpet som skymtar..*vill se mer* Ser skitsnygg ut!

Skulle vara precis lika arg och ledsen som du, finns inget värre än då det inte går som man tänkt....känner med dig faktiskt....:(

Kram på dig!

Hagbacken sa...

Men du, en sak till....då du väl målat alla ggr extra och det är klart så blir det ju så himla fint! jag är såå avundsjuk, vill åxå ha panel överallt...*surar*

Hagbacken sa...

å blir du inspärrad kan du ju alltid packa med dig lite karamellkung i dina snygga väskor....;)

by.hårenberg sa...

Hej svejs!
Måste bara säga att din blogg ät verkligen underbart fin! Här fanns så mycket att njuta av!
Kommer snart att kika in igen!
Kram /la petite perle

Vita små hjärtan sa...

Men så synd med färgen, liksom inte så kul o göra om samma på samma möbel!!! Hade kanske varit kul o målat nåt annat!!! :) Ha en bra dag! Kram

Ida sa...

Så fina växer.bra ide att man kan ha tyg o annat rba i dom :)

Liten Bod sa...

Karamellkungen kan man lita på i alla väder! :) Förstår att du behöver en dubbeldos... Jädrans kvistar! Lycka till och ta det lite lugnt så inte du också blir skadad.... Jag har en liten utlottning hos mig. Kram, Tina

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallå!! hittade dig genom lindas vita lantliv.. va fint du har det..hit kommer ja komma tillbaks...kram snowwhite-sussie.blogspot.com

STENLYCKA sa...

Jag hatar kvistar. Så jobbigt för dig och inte kan du köra med sambon.
Du får ha det så gott med karamellkungen!
KRAM

Tulipa sa...

Vilket elände!

Men det fixar du!!!
Skam den som ger sig...kanske därför du blev sugen på att packa dina nya fina väskor!?!

Jag hejar på dig!!!

Kram Mariette

Hagbacken sa...

Najs att se dig me hörru...klart jag tycker vi ska ta en kaffe ngn dag, el te får det nog bli för min del då..har inte vuxit upp än...*s*

jag har goa kladdkakor jag kan ta med...*ler*

Kramis!!