tisdag 26 maj 2009

I pulverhe*vetet...

Hjäääälp...motivation önskas...
Just nu är jag bara såååå matt och allmänt småsur, för att inte säja skiiiitsur...Anledningen till detta är att jag just nu i min förtvivlan lever på pulver...PANIKEN har drabbat mej såhär i sista stund före resan...droppen var bikiniprovningen...Då bestämde jag mej för ett sista DESPERAT RYCK...

Jag HATAR verkligen att se mej avklädd...Den där blekfeta hängiga kärringen i spegeln KAN INTE vara JAG :C JAG VILL INTE!!!!!Jag förbannar tyngdlagen och Newton bläääh...

MÅSTE VISA DENNA FAVVO I REPRIS ;D



Började med Nutrilett i går och just nu är humöret i botten. Gömmer mej uppe just nu, för därnere äter de middag och jag stååår bara inte uuut att se dem äta...Till och med lukten av bacon o pasta luktar himmelskt mmmm men här sitter ja o rör i mitt glas...SUUUCK!
Jag VET, jag VET att detta INTE är nån bra lösning...Jag VET ALLT om hur man ska äta mindre å röra sej mer...MEN ibland kan man få en KICK av en snabb viktnedgång...Jag VET ju också att det bara är MITT fel att jag blivit fet...men snälla kan jag inte få slippa bli gammal?Räcker d inte med en sak!?

Nåja jag ska FÖRSÖKA stå ut åtminstone 5 dagar så kartongen tar slut...

På grund av detta plus att jag äter pencillin mot min infektion i visdomstand har jag inte heller nån nrj...är mest bara grinig...Ser allt här som behövs göras o bannar övriga i familjen för att de är såå lata o tröööga...Allt smått ( som egentligen är oviktigt i d stora hela...) som legat o gnagt i huvet kommer upp till ytan...Detta TROTS att jag hade tänkt SLUTA vara så surig...MEN på med skygglapparna... BITCH 2009 here i come...

Har massa projekt jag SKA ha klart innan vi åker men orken finns inte alls, d blir bara lite ONÖDIGT ändrande o småplockande...som tex på mitt älskade månbord ;D



Hoppas ni kommer tillbaks iaf för nästa gång är jag nog på bättre humör...
Förhoppningsvis fattar ni att detta INTE är hela min personlighet...bara en pytteliten bitter del...

Till dess undrar jag vad NI tycker...Tyg eller panel???Jag VET vad JAG tycker till 100 % MEn vore kul att höra er åsikt!

Skåpet är minsta tjejens f.d garderob som vi nu tryckt in teven i...dumma,fula, äckliga tjock-teve förvandlades till en hyfsat platt... haha DÄR lura jag Onoff på några tusingar ;D



Ommöbleringen härhemma har nästan tagit kål på mej...Med En till i huset så var det ett MÅSTE att flytta om...Så nu har jag tömt typ 5-6 st skåp, alla vita ;D och flyttat om...stöööön...

Minstingen fick ta mitt klädskåp o hennes åkte ut genom fönstret...Och ner till tv-rummet...Varför vi tog fönstervägen??? Allt för att SLIPPA kånka ner d för trappan...Hmmm varför??? Jo det är DEN jag håller på o målar om...Vilket behövdes eftersom sambon (hihi) LIDER av MANISK om-möbleringsdille...så efter alla vändor i trappan var den väldigt ful, inte alls sådär vackert sliten som man skulle önska...
Det blir fräscht men inte så stor förändring men visar längre fram!

Eftersom ja är så SUUUR idag så får jag bjussa er på en kaka bakad med humor...



SER NI VILKA VÄNNER JAG HAR??!!Undra på att man är som man är ;D
Kraaam/ Hungriga K

4 kommentarer:

Hagbacken sa...

Å, ja, hehe..var ska jag börja? Smaskig kaka, DEN skulle jag vilja suga..eller jag menar SMAKA på!

Tyg, definitvt, säger jag sen!

och bantningen...kära lilla du, som ÄR såå fin!! Skit i pulvret, du duger som du är!! Det ska synas att man är kvinna och att man fött barn (säger vi) nee...vet hur det känns (tyvärr)

Men JAG tycker du är fin, det är bara i ditt huvé det sitter!

Kram på dig!//Linda

Ida sa...

Precis kan den ser god ut ;)

vet hur du mena rmed humöret,har tränat två gånger om dagen o ätit sjutk lite okej jag har tappt vikt snabbt som jag ville men humöret det har fan vart skit och jag har fått lida för det oxå.Men nu går inte vitk o träninge framåt har vart sjuk i över en vekca orkar knappt inget ,hopps detta virus släpper snart.Sedan har jag jätte myscket plugg som aldrig försvinner.men snart snart så :) Man får bara kämpa.
hade bra kram

Smultronstället sa...

*asg* klart humöret blir på topp efter den kaffestunden. Vet vad du menar jag har sååån ångest efter korten M la ut på facebook på mig fet som en gris, annars har denna veckan varit väldigt seeg, vill en massa men örken tryter...
Jag tycker att du ska ha tyg såklart, tygmänska som jag är, men om man ska vara praktisk så ta pärlspont så blir det inte så dammigt, lat som jag är..

Ha de gott!
Kram M

Lilla Trollbacken sa...

Halloj där suring!!!!
Tyg ska det vara så klart!
Man kan undra varför det finns så himla mycket gott att äta när det ändå är onyttigt, hur kunde det bli så?
Just nu försöker jag hålla mej från att länsa kakburken på lavendelskorpor som jag bakat, suck!!!
Det är kanske bara att inse att man inte är tjugo längre! har man fått tre barn så måste det ju märkas på något sätt. I bland när man står framför spegeln tänker jag: ja du Gabrielle det blir inte bättre än så här, från och med nu blir det bara sämre (ler). Men det finns så mycket annat att vara tacksam för, eller hur. Men det är j-vligt svårt att vara tacksam ibland. Upp med hakan tjejen och på med bikinin!
Kramar
Gabrielle