tisdag 24 mars 2009

Nummer1 och nummer2

Halloj ;D
TACK för att ni fortsätter titta in här, ni gör mej såå gla` !!

Idag har jag slipat bort lite av fägen som jag målade igår... ;D Såhär ser dörrarna ut nu:



Dom har fått sej ett nummer ;D Köpte dessa no 1 och no 2 hos Majsan på Lavendel o romantik utan att veta riktigt var jag skulle ha dom...Tycker d passa bra här !



Nu väntar jag bara på att glaset ska fixas till hos herr glasmästare,( eftersom vi var tvungna kapa dörrarna på höjden ) och hoppas nu att de 2 som fortfarande är hela ( 3 sitter redan på plats )ska få vara d tills de kommer på plats.

I helgen lyckades vi med tungan rätt i mun lirka ur varsin ruta utan att d gick sönder...Bra gjort tyckte ja eftersom d va riktigt tunnt glas, MEN sen ställde jag dem på bänken i tvättstugan samtidigt som jag tänkte, att det här va ingen bra plats att ställa dem på-men jag ska bara...Senare samma dag ser jag som i slow motion hur tvålburken rasar MOT glasen...

Kan lova att en lång ramsa olämpliga ord kom över mina läppar. Min tunga blev nog SVART o grannarna hörde såkerligen mitt VRÅÅL o kanske fick de lära sej några nya uttryck *fniss*

Jag älskar ju gammalt glas me bubblor i men nu är d som d är...Ingen ide`tappa sugen för d`...världen är väl full av tappade sugar... ;D



Tjollahopp tjollahej tack för mej /K

10 kommentarer:

Vintage sa...

Såå vackert det blev! Önskar dig en fin dag! Kram Susanne

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å herre gud vad har jag missat!!
KOMMER ATT BLI KANON FINT...VAR HAR DU FYNDAT DÖRRARNA..LER
Kram Irene

Ida sa...

Gud så vackert !! va du är duktig :) hade bra kram

nea i det gula huset sa...

Dörrarna ser väldigt fina ut! Ha ha..kan verkligen förstå dina svordommar! Sånt är ju så irriterande när man dessutom har tänkt tanken när man ställer ngt på en plats! Surt!
Men det kommer bli väldigt fint med nya glas oxå! Ni är dukiga ni!

Kram Nea

Vitt och nött sa...

va underbart fint ni har det!! såå snyggt det blev me era dörrar!

va synd det där med glaset! förstår om du svor en lång ramsa..

ha de gott!
kram ellen

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygga dörrarna blir. De skyltarna passar ju så bra där. Precis om om det var uträknat från början att du skulle ha dem där. Hoppas att det löser sig med glaset.

Kramar Ullis

Boningsljus sa...

Oj vilka fina dörrar och skyltarna var ju som gjorda där. Tänk att jag faktiskt har lärt mig att lyssna till det man tänker, just som du säger om glaset. fin blogg du har. Kram Sussi

Hagbacken sa...

Har varit in här FLERA 1000 ggr nu tror jag. Vet ej om jag kommenterat...men kan bara säga en sak miljoner ggr...

AVUNDSJUK!!!!!!!!!!!!!!!!!

SÅÅÅÅÅÅÅ SNYGGA DÖRRAR!!!!

Kram!

Vita små hjärtan sa...

Så fint! Jättefint med nr på så där. Ha en bra dag!

Lavendel & Romantik sa...

Hej K...
Vad fint det blev, så himla snygga dörrar...
Hoppas du gillade tidningen...
Ha en underbar helg nu och mys och käka gott Kram/Majsan