onsdag 18 mars 2009

Ballar av stål ?!

Heeej alla sötisar ;D
Överlevt schlager-spektaklet? Måste ju säja att jag vrålade i soffan...för att snälla snälla INTE VANN !!! CHOCKAD att hon ens tog sej till final...Hon kanske är cool men jag gillar inte hennes såkallade sång och inte låten. Själv så tyckte jag Sarah var outstanding, vicken låååt aaaaah !!!

MEN trots det så tyckte jag RÄTT LÅT VANN ! Heja Malena, lagom galen men härlig låt som sticker ut i sammanhanget, vilket behövs ;D Annars var ju Alcazars helt i mini smak...lite efterbliven som jag kanske är ;D o Mums-Måns lika charmig som vanligt ! Annars tycker jag "Tingeling-sketcherna" har vart sjukt KUL...exakt min humor...Både jag o sambon vrålade av skratt åt deras Ryss-parodi...( inte illa menat )Och sonen tyckte dom ÄGDE ;D

Har ni samma sjuka humor missar ni väl inte BALLAR AV STÅL MÅNDAGAR 21.55 P KANAL 5 !!! Lika hysteriskt kul det !

Nog om detta...Härhemma har möblats om...igen...TAAAAAAAADAAAAA` Sängen är hemma o på plats !!!



Dock slog det mej när vi stod i Uppsala på plats för att hämta dessa att shit-det-stod-ju-att-sängarna-var-2.10-lååånga...Då-får-de-ju-inte-plats-där-jag-skulle-ha-dom...
SÅÅ TYPISKT MEJ ATT INTE LÄSA ORDENTLIGT...BRÅTTOM BRÅTTOM ;D Men snabbt tänka om...
Här hamnade den och jag tycker d passa kanon som kombinerad dagbädd o matbordssoffa ;D Nån kanske tycker det är en konstig kombination...men jag gillar lite oväntade kombinationer som stål, järn, plåt ihop med d ljuva vita romantiska ;D mmmmmmm

Den uppmärksamma läsaren noterade att jag skrev "dessa" ang hämta säng...Jag vann ju från början EN säng på Tradera, VRAKPRIS 460 kr!!! Men tjejen som sålde mailade o undra om jag var intresserad av en till likadan ?!!! För samma pris ?! OM JAG VAR ! Så säng nummer 2 står nu i köket o väntar på att mannen i huset ska plocka fram sågen och helt kallt kapa den rakt av...för att göra en fåtölj ;D Såklart...kopierar igen F-låt men sån fantastiskt bra ide


Skulle tro att detta är nån gammal lumparsäng ;D så här har säkert legat nån fjunig yngling och längtat hem *fniss*

Lite skvaller...Paret som sålde sängarna hade ett helt fantastiskt hem, bara gaaaapade när jag klev in i hallen... SSSÅÅÅ HIMLA FIIIINT O VIIIITT !!! Var tvungen fråga om de vart med i nån tidning...Not MEEEN de ska ev vara med i självaste Jeanne d`arc nångång i sommar HOppas detta stämmer för då kan jag lova att det numret blir nåt extra !!!



Ha en härlig onsdag, lill-lördag igen ;D kraaaaam /K

7 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Ser VÄLDIGT fint ut du! :) Och vilken tur du hade som fick två sängar! Får lov att vara lite avis faktiskt! ;)
Skitfint helt enkelt!

Har missat Ballar av stål men hört lite om det och det låter som att jag skulle kunna få mig ett gott skratt på måndag! :))

Kram Nea

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hihi gillar Ballar av stål!
Min gud vad jag blir avis på dina sängar..vill haaa
Kram Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygg den var. Vilken tur du hade som blev med en säng till bara så där. Tycker exakt likadant som du när det gäller melodifetsitvalen. Sarah var ju klart bäst, men Marlena är nog tillräckligt udda för att det ska gå hem.

Kramar Ullis

Hagbacken sa...

Å så duktig du är, borde jag me....men jag ska iofs pulsa i metersnö uppe i stugan snart med massa bråte...*s*

Jo nu när jag är snäll så kan jag ju passa på att skriva att sängen var sååååååå fin, och att du fick 2? Om du ångrar dig innan du sågar itu den andra och vill sälja den kan du ju alltid kontakta mig...*ler*

Har visst läst och beundrat sängen igår, men satt och slötittade och örkade inte kommentera då....

Hoppas du får en skön promenad, det är ljuvligt ute vill jag lova!

Kramizzz

Vita små hjärtan sa...

Så fint du gjort.... Kram

Hagbacken sa...

Hej gummsan! Du, jag tänkte höra med dig om jag fick låna din bild på dina trädgårdsmöbler sen i somras då de var färdigmålade?

Jag behöver lite cosing och tänkte EV tyvärr sälja mina (har ju faktiskt andra, fina)...kommer du ihåg vad stället heter där de är köpta och vad de kostade som nypris?

Kramis på dig!

Hagbacken sa...

Å gulle dej, tack så mycket för det! Då slänger jag ut en annons på blocket med DIn bild....har för mig att det kostade en tusenlapp extra då de var målade....

Å tack för dina råd, ska ta det med mig....att inte lägga mig förräns jag e hemma...den var bra...*s*

Du kanske såg det, men länkade t dig idag...å visade din underbara näsduk som jag fick...tusen tack igen..;)

Kramizzzz//Linda