lördag 28 mars 2009

Fyndar-dag !

Hejhopp i galopp ;D
I dag känner jag mej som en riktig turgumma ;D o det beror nog på att jag hann före skattletarens mästare Hanna (FNISS) ni vet med stora grå huset...för när jag stod i kassan på ett loppis kom hon in där, TUR FÖR MEJ Å PILUTTA DEJ HANNA ;D *LER*



Annars hade det väl blitt CATFIGHT ! Fast å andra sidan är jag helt övertygad att hon gjort nåt bättre fynd som jag missade...Men det kan ja unna henne ;D eftersom jag är mer än nöjd ;D då allt ni ser på bilden ovan blev summa summarum 120 kr!!!!


JAG tycker att bara Madonnan var egentligen värd det...Ser ni längst ner på sidorna finns plats för små miniljus ! jag KOMMER att MÅLA om den snarast så blir den nog ännu finare, gillar inte gulddetaljerna precis...


Lite fina kannor, vita såklart!


En smörsnäcka, nog va den värd 15 kr!?


Och en citruspress, så kan sambon pressa citron till mina drinkar i sommar HAHA

Dom här små snapsglasen var det första jag ryckte åt mej, lite svårt få en bra bild men...

Titta noga så ser ni den underbara slipningen, en krona ett G och lite små blad MMM SÅÅÅ FINA !!!


Nu vankas det Hasselbackspotatis o fläskfile`! Kvällen ska jag tillbringa framför dumburken...Först ut är lite förnedringsteve ( I LOVE DOKUSÅPOR ) me Robinson...å kanske blir d gyttjebrottning HAHA Skadeglädjen ni vet...Blir liiite irriterad på att dom sitter o gnäller första programmet...VAD hade dom väntat sej?Lyxhotell och personlig massör?!?MÄH kom igen...Vid det här laget vet väl alla vad programmet går ut på iaf!?

Efter detta gäller brynja, öl och Sverigeflagga...Fast kan ju erkänna att jag inte tycker det är lika kul när min favvo inte är med...Zlatan !!! Det är ju HAN som gör svenska landslaget roligare o trevligare att titta på...;D och utan honom blir det lite som lördag utan loppis eller tårta utan grädde ;D

Ha det gott puss heeej /K

7 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Kanon fynd du har gjort!!
Glasen är kanon fina.
Kram Irene

nea i det gula huset sa...

Vilka fina fynd du har gjort!
Det där med citruspressen gillar jag bäst..att du liksom har en plan! Ha ha..!

Själv hoppas jag på fynd idag!
Hoppas det är en bra loppis oxå. Har aldrig varit där förrut!

Trevlig söndag!
Kram Nea

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du, den där madonnan hade jag snott åt mig direkt!!!!!!!
Jäklar vad fin den var (är)... Tycker ju att den är fin precis så, törs du verkligen måla den??? Lite guld är fint tycker jag i alla fall! ;) Nåväl, jag är inte bitter.
Hittade lite krims-krams men inget som den. Men jag fick ju sängen dagen innan, så jag ska väl inte gnälla. Nästa gång åker jag dock dit till nio, då står jag garanterat före dig i kön! :D

Önskar dig en härlig söndag!
Min ska avnjutas med lite lätt illamående och huvudvärk. Helt självförvållat...

Kram på dig!
Hanna
P.s tack för dina heja-ord om tävlingen!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Förresten... Zlatan? Äh, ge dig!!! Jag satt på Engelska och fick ståpäls av Ronaldo... Jisses vilken going han är...... Mmmm...

In my house sa...

Hihi,,,, ibland måste man få ha lite tur!!!! =) och så slapp ni ju att slåss,,, mitt bland folk!!! hi!!!!

Ha de så gottit din lilla bakelse =)

Kram å nyp

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur du hade. Tänk att du kunde snuva Hanna på den. Det var verkligen bra gjort. Hon brukar ju annars ha näsa för allt snyggt. Måste ta mig en tur till tulavippan någon dag.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vita små hjärtan sa...

Vilka toppen fynd... Kram