fredag 26 februari 2010

HÄRMAPA !

Hallå där !

Fredag...mm smaka på den...Kan d bli bättre ? Neee Min favorit är annars torsdag kväll. Försöker städa på torsdagar och bädda rent o så...Då är det underbart sen att pusta ut och veta att det är fredag på gång...

Har varit lite less min blogg - nu igen...Tycker inte att jag har så mycket att komma med. Härhemma händer inte mycket, känns som en stora vårtröttheten är på gång och just nu är jag bara LESS...Less skola, less mej själv, less alla vardags-sysslor osv...Det går ju bara runt, runt...Usch dax att sakta ner ekorrhjulet...




Det här med bloggandet är ju verkligen kluvet...Är ju sååå KUL nästan jämt fast ibland blir jag så less att vi apar efter varann så mycket...Ta inte illa upp nån nu, JAG är ju verkligen en HÄRMAPA jag med...TITTA bara på bilderna...

Visst är det KUL att vi inspirerar varann men ibland känns det så ytligt...Många av oss har ju samma saker...DET känns lite småknäppt när man tänker på hur lättpåverkad man är...


Det kan komma en "trend" som man känner först att man INTE gillar, sen påverkas man till att gilla ytte-pytte-liiiite tills rena HA-BEGÄRET kommer * FNISS *

Tll exempel kyrkoljusstakar och lampkjolar som jag först tyckte var vidrigt pråliga...ÄHUM...giss vad jag har nu...
Andra trender jag kan erkänna att jag hakat på är : Kotavlor, järnsängar, väggtexter, gamla slitna barnskor, provdockor, vita kannor och det senaste urtavlor...MEN saker som jag faktiskt HAFT i ungefär 10 ÅR är vackra karaffer, vita klänningar hängande framme, Madonnor... m.m



Något som jag INTE heller gillat är horn...Där börjar jag också ge vika känner jag ;D
Kan lova att ge mej en månad eller nåt så sitter ett j*la horn här också på nån vägg ;D
För egen del är det verkligen inte så att jag VILL ha som alla andra, jag VILL ju ha ett personligt hem och egna ideèr...MEN är tydligen lättpåverkad...

Kommer ihåg när jag gick i högstadiet-vilket nu känns som d va på stenåldern ;D så sa vår lärare att VI kommer gå runt i utsvängda jeans NÄR det blir modernt IGEN...Aldrig i livet sa vi då...MEN när han sa att vi skulle skriva på ett papper på skoj, där det stod att vi ALDRIG skulle ta på oss det...ja då vägrade alla...HUR GICK DET ???
Är himlen blå ? Självklart köpte man utsvängda jeans när det blev modernt igen...



Visst är det väl egentligen en väldigt ytlig liten blogg-bubbla ? FAST NI SKA VETA ATT NI GÖR MEJ GLAD, JAG NJUTER VERKLIGEN AV ERA VACKRA HEM OCKSÅ...trots att jag nu känner mej lite off...

Nu ska jag iaf ha en MYS-HELG med min härliga familj och HOPPAS HOPPAS på ett litet loppis-besök...Har jag TUR så hittar jag ett ren-horn eller nåt annat nödvändigt... ;D
PUSS / K <3

10 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Ja du jag kan skänna lika dant jag också ibland,men det går över efter ett tag.
Kram o ha en trevlig helg
ninni

Hagbacken sa...

Härmapor är vi ALLIHOPA, så det så! ;)

Det vänder snart ska du se...trök-känslan!

Kram på dig!

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha ja du är skön:)
Håller med dig till fullo, vi härmas och tar efter....
Men en sak som jag tycker är lite positivt ialf. att även om man tar in glasklocka, skor, horn m.m så blir det ändå inte helt likadant. Förstå mig rätt nu, om alla hade exakt samma saker, tex om alla köpte sina saker från IKEA och pyntade bara med deras saker, då hade vi haft vääääldigt lika.
Nu skiljer de sig lite ialf. :)

Sen att du känner dig less på det mesta. DÅ ÄR VI TVÅ!!!! Bläää MEN snart så skuttar och hoppar vi också av glädje :)
Ha nu en skön helg kramiz Susanne

Old and New Home sa...

Här är en till som är trött och sliten och less. Omotiverad och trött på snön.

En glimt av solen och lite fågelkvitter idag gjorde mitt humör på upptrappning och nu känns det lite bättre *L*

Det syns på ex Tradera vilka grejer alla köper och det är som du säger, urverk, barnskor, kotavlor osv och vilka priser det säljs för med. Fattar inte. Har slutat att handla där för det går inte att fynd längre.

Pigga på dig nu
Kram Cattis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du, förstår din känsla. jag brukar bli väldigt less på allt TÖNTIGT efterapande. Det senaste som jag tyckt varit fånigt är skafferier... Ojojoj...

Kyrkostakar har jag velat haft sedan den 1a drömhem kom. Då fattade jag inte ens att house doctor fanns och kunde erbjuda liknande i nytillverkning. DET fick jag nys på genom bloggandet. Efterbliven som man är.
Gamla möbler, urtavlor o horn o res-och hattväskor har jag dock haft sedan långt innan jag började blogga. Dock ingen som inspirerades av mig då. Det måste ju faktiskt vara "rätt" person som visar det också, eller hur?

Men inspiration o härm är olika saker känner jag. Och härmas försöker jag att undvika. Men däremot så kan någon inspirera mig. Du gör det i massor, men allt blir på eget sätt, och visas sällan på bloggen...

Klädmässigt så skiter jag i hur andra ser ut. Loppiskärring som jag är! ;)

Tycker att du ska vara stolt över dig själv o ditt hem. Helt underbara båda två.

Stor kram o ha det kul ute imorgon! ;)

Hanna

Marita sa...

Ja visst härmas vi, alla vi bloggare!! Vi faller för samma saker, inspireras av varandras vackra hem och så vill man ha lika vackert hos sig själv och då blir man att köpa likadana saker som de andra har. Lite knäppt är det allt! Men just nu tror jag att du är i en tråk-period, det går över ska du se!
Djurhorn kommer ALDRIG upp på mina väggar, det törs jag lova!! Gillar det inte1 Jo i en jaktstuga kan det passa bra, men det bor inte jag i.
kram, Marita

Dicksonska våningen sa...

Jag förstår dig. Vi försöker vara unika och vi tror att vi är det. Men när man tittar ordentligt så är vi alla lika. Vågar vi inte vara unika egentligen?
Det hände mig för några veckor sedan. Jag var helt övertygad om hur jag skulle sy mitt överkast. Vilken färg och vilket mönster. Men ju mer jag tänkte efter och när jag hörde vad andra tyckte (de skulle inte göra så själva...) ju mer osäker blev jag. Och inget överkast blev det. Så nu funderar man på vanligt vitt igen...

Ha nu en skön lördagskväll!
Kram Annika

Miruschka sa...

Det här var verkligen huvudet på spiken!!
Precis så känner jag också, ibland känns det som att alla bloggar ser likadana ut.
Berättade igår för äldsta dottern om ditt inlägg, och då sa hon att samma sak gäller för de som inreder "modernt".
Alla har likadana lampor, tavlor med kakao-ögon osv.
Är ofta inne och tittar i "Styleroom", alla inspireras av alla.
Men huvudsaken är att man trivs med sitt hem, då spelar det ingen roll att 127 stycken andra har likadana fågelburar t ex.
Ha en härlig kväll, nu börjar Melodifestivalen!!

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Tråkigt med tröttkänslan. Kan absolut känna likadant..men det är väl en av dom tråkig sakerna som hör livet till! :/

Och visst är vi många härmapor..men det är väl klart, ser man ngt snyggt önskar man ju själv det lika fint! :)

Kram på dig!

Ullis/Leva på landet sa...

Är nog många som känner som du, men du ska se att lusten kommer att blogga igen när det blir mer vår ute. Jag gillar ju att titta in för jag får oftast ett gott skratt här för du är så skön och skriver som du gör.

Ha en bra vecka!
kram Ullis