fredag 1 januari 2010

Året som gick...

Hallå...nu tar vi nya tag o börjar om...1a dagen 2010 och 1a dagen på resten av ditt liv...JAG har som vanligt INTE tyngt mitt sinne med nya nyårslöften som jag ändå aldrig kan hålla ;D DET slutar bara med att man får dåligt samvete och blir besviken på sej själv.
Här får ni ett smakprov av gårdagens förrätt, inget märkvärdigt,snarare en gammal klassiker,avokado med röra av kräftstjärtar, dill och creme fraiche...Mmmm älskar skadjur!



Jag har känt länge att jag inte har tiden att blogga och inte heller nåt att skriva om MEN jag tänker inte lägga ner, bloggandet ger mej alldeles för MYCKET i och med all kontakt man får med ER KÄRA GOA UNDERBARA FANTASTISKA MED-BLOGGARE O VÄNNER ;D

Och det bästa av allt : ALL INSPIRATION man får och förhoppningsvis ger ;D Alla era vackra hem har hjälpt mej att hitta den stil som jag älskar och faktiskt tror jag kommer fortsätta älska för resten av livet...Den lantliga vita stilen som i många fall räcker längre än en man hihii...förhoppningsvis livet ut...

Trots många funderingar fram o tillbaks så kör jag vidare OCH för en gångs skull så har man ju nåt att skriva om...

ÅRET SOM GICK...2009

Man tycker ju hela tiden att det INTE händer nåt hemma men när man tittar tillbaks så är det ju en hel del man hinner med på ett år!

Här kommer en liten repris på året som gick i VILLA ZINK :

I början av 2009 satte vi fart på övervåningen och bytte tak i alla 5 sovrummen. Bort med gamla vävtak och in med nytt fräscht tak av panel. DESSUTOM satte i RÅSPONT på alla väggar i hallen och ett av rummen.



Många färgburkar och penslar gick det åt här OCH mååånga långa timmars arbete. MEN slutresultatet blev till o med bättre än jag föreställt mej när hela våning 2 fick ett rejält lyft! Farväl till cappuchino fondvägg och gamla tråkiga tapeter...



Loppisfyndad tallrikshylla med lite småpynt...



Hallen nere blev också vit och här satte vi lite mera råspont på den ena väggen...



Vårt matrum/ena tv-rum blev också vitt. De ljusbeiga väggarna är ett minne blott TACK O LOV ;D




Fick två fina gamla pardörrar av mammsen och de fick skärma av tv-hörnan från matbordet.


Det mörkbruna vitrinskåpet målades också... ( Hmmm börjar låta tjatigt ;D )och jag fattar inte varför jag väntade så länge m det ;D



En hel del shopping och loppis har det också blivit...Mycket mer än vad man tror på ett år...
Det gamla slagbordet har jag målat vitt *SURPRISE* och textat på...Det betyder nåt i stil med " Ett gott vin glädjer människans hjärta " Fast idag tror jag att jag håller mej till vatten ;D
Pardörrarna ropade vi in billigt på året ENDA auktion ;D Dessa ska sitta ute...så småningom...Bara mannen får tummen ur...Nääää sån ska jag verkligen inte vara, har en helt fantastisk man som blir ännu mer fantastisk för alla projekt HAN slutför som JAG hittat på...Så klaga det får jag ju faktiskt passa mej för...



Blev också ägare till detta underbara antika klädskåp inropat på Tradera och hämtat i Skåne av mina underbara föräldrar.

Sen hitade jag ÄNTLIGEN ett månbord på loppis ill rena rama vrakpriset 100 kr *LYCKA*




Vi gjorde nåt som jag tänkt på sen vi flyttad in för 6 år sen...( ni vet, det tar lite tid ibland att få guben med på noterna... )Flyttade friggeboden till framsidan av huset och d blev sååå mycket bättre...


Grävde upp häcken och delade av på eget stylat sätt med mycket mycket sten och hemgjorda insynsskydd efter egen design! Här ska det i sommar planteras och växa humle eller kanske klematis med VITA BLOMMOR ;D

Stugan invändigt, inte färdigfixad men duger till middagar och partaj ;D


2009 års sista projekt...Sänggavlar av gamla lastpallar. Brukar vara oerhört självkritisk men dessa är jag sjukt nöjd med!


KRAAAAAM OCH ÖNSKAR ER ALLA ETT UNDERBART 2010
Må alla våra önskningar slå in ;D/K

8 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Sååå otroligt fint...blir så avis.
Om du vill så kan du få bo här ett år och göra om allt.
En riktigt god fortsättning på det nya året önskar jag dig och de dina.
Kram Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att du nu bestämt dig för att fortsätta att blogga. skulle sakna dig enormt annars. så otroligt mycket du har hunnit med under året. Hoppas att 2010 blir ett toppenår för dig.

God fortsättning på det nya året!
Kram Ullis

Miruschka sa...

Oj, jag blir sååå avundsjuk! Jag försöker få MIN man att förstå att det blir mycket finare med trätak överallt i huset, men än så länge så ser han helt oförstående ut. Han vill prioritera GARAGET av alla ställen, herregud där tillbringar man ju aldrig någon tid. Men skam den som ger sig, jag brukar få som jag vill:)) Fortsätt blogga, så roligt att läsa dina inlägg/Marie

Smultronstället sa...

ÅÅÅ va bra att du fortsätter..tänk så tråkigt jag skulle få då som inte kan smygläsa ;) det e ju så kul att se hur fint ni har fixat, helt underbart...själv e jag sugen på den där gröna väggen i förra vakre hjem...men törs nog inte den blir för påträngande...å tack vare dej så blir nog vårt härbre fixat åxå te sommarn...ha det bäst ses snart igen :D Pöss

lantliv i bagarstugan sa...

Men vilket vackert hem du har:-))
Får jag länka dig på min blogg???

Kram och god fortsättning
Veronica

lantliv i bagarstugan sa...

Men vilket vackert hem du har:-))
Får jag länka dig på min blogg???

Kram och god fortsättning
Veronica

Hagbacken sa...

Vackert...vackert...njuter av varenda bild! Ni har ett underbart hem, och det är inte klokt vad mycket ni har gjort på ett år! Och skåpet....skåpet Kicki....jag ÄLSKAR det där skåpet.....:)

Kram på dig, ska svara dig på messet NU...Puss

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Ni har verkligen gjort otroligt mycket!
Fint har det blivit också..men det var säkert fint innan med! :)

God fortsättning på det nya året!
Kram Nea