torsdag 28 januari 2010

Min nya sängkamrat...

...Ja ni...

...nu har min man d inte lätt...Han har blitt brädad av en variant i plast o gummi...Visst känns det ovant och det kommer nog ta några veckor att vänja sej men denna ska göra mej mycket piggare å nöjdare med mitt liv, säjer de som vet...



MEN HALLÅ DÄÄÄÄÄR....
Jag tror mej veta vad en del av er fick för vilda fantasier nu...
Kan LOVA att det INTE är nån slags kinky-variant som numera få dela min säng...

Däremot så har jag äntligen fått svar på en del saker som rör min hälsa, det känns så skööönt att de där kunniga människorna kommit fram till en del orsaker till min enorma aptit på SÖMN...Natten till igår sov jag på sömn-labb och trodde väl inte så mycket på det. Trodde inte heller jag skulle kunna slappna av såpass att jag skulle kunna somna men siddu, dä gick ganska bra ;D



Uppkopplad med en mängd sladdar så fick jag veta dagen efter att jag HAR en extremt störd sömn...med ungefär alla problem man kan ha som tandgnisslingar, andningsuppehåll, snarkning och restless legs :C NU har jag iaf fått hjälpmedel, en slags maskin som ser ut som en mini-dammsug med en lååång slang och som grädde på moset...en liten läcker mask för näsan ;/



Ser helt ärligt ut som en slags alien meets elephant ;D
Hoppas, hoppas detta ska göra mej till en ny fantastisk människa ;D
Men inte nog med detta, jag har sedan 10 år tillbax ätit meducin för sköldkörteln, har underfunktion på ämnesomsättningen :C NU har man tagit nya prover å det visar sej att min kropp nu utvecklat anti-kroppar mot detta...Nu har jag tagit ännu mer prover idag så sen får vi se om det blir ytterligare en medicin eller cortison-spruta...brrrr



Känns iaf så sköööönt att ha fått bekräftat VARFÖR jag ALLTID är TRÖTT hur mkt jag än sover...Så nu VET NI varför jag ibland är lite onödigt bitterf*ttig...Brist på sömn kan göra vem som helst smått galen ;D

Nu kan det bara bli ljusare ;D precis som ute, snart mina vänner KAN man faktiskt börja VÄNTA på våren ;D

På bilderna ser ni julklappen JAG köpte till mej SJÄLV...som jag suktat efter lääääänge...En kvinna vet vad en kvinna vill ha ;D

Kram på er <3

4 kommentarer:

Therese Sagstedt sa...

Hej, såg en dokumentär som tv 4 fakta har sänt Döttstrött tror jag att en heter i 2 delar, fler som fick sova med en sån där slang & mask men de har blivit hjälpta och sov nästan alla nätter i streck utan att vakna. Har också ett enormt behov utav att sova helst 12-14 timmar vaje natt men vaknar då mitt i natten och har svårt att somna om så så vill jag sova dubbelt så länge på mornarna. Jobbigt när man ska till jobb och har småbarn som mer än gärna går upp kl 5 på morgonen. Hoppas att det löser sig för dig så du får ordning på din sömn Kram//Therese

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad skönt att du äntligen vet vad det beror på. Och vilken vacker julklapp!
Ha en fin dag vännen!
Kramis/LenaS

STENLYCKA sa...

Vad skönt att du fick svar på din trötthet. Hoppas det ordnar sig för dig.
Vilken vacker julklapp, suktar också efter en sådan .Var har du köpt den?
Ha det nu så gott!
Kram

Hagbacken sa...

Ge han som sagt en chans så ska du se att ni till slut blir bästa vänner :) är glad för din skull att du får hjälp!

Puss o kram!