måndag 5 januari 2009

Hot and cold

Tooodilooo !!!
TUSEN TACK FÖR ALLA SOM TITTAR IN HÄR OCH ÄR SÅ GULLIGA O KOMMENTERAR, DET BETYDER JÄTTEMYCKET OCH NI SKA VETA ATT JAG BESÖKER ER FAST JAG HAR VART DÅLIG ATT LÄMNA SPÅR EFTER MEJ !!!
Hoppas att ni har haft en härlig långledighet. Det har vi, såpass lång och härlig att man nu börjar gå varann lite på nerverna och reta sej på små struntsaker hos sin käresta...Som till exempel vem som har rätt angående nån oviktig liten skitsak...


När man som envis temperamentsfull oxe bor med en minst lika envis eldig skorpion kan grälen både bli ofta och högljudda...Nu har vi ju vart tillsammans snart 6 år så det börjar mattas av...om det är för att vi blivit smidigare, snällare eller helt enkelt inte orkar sura så länge vet jag inte...sen har man ju lärt sej hur den andra funkar, det tar ju faktiskt ett par år att lära känna varann riktigt ordentligt !

Nu vet man ju exakt hur han ska "tas" när man vill ha hjälp med nåt och när läget är perfekt...Min sambo är fantastisk på många sätt och han hänger med på loppisrundor och allt annat jag hittar på utan att klaga...MEN NÅT HAN INTE BEGRIPER ÄR JU ATT MAN VILL KÖPA NYTT...FAST MAN HAR...OCH BYTA UT...OCH MÖBLA OM...Han tror nog ibland på fullaste allvar att jag lider av nån typ av störning som flyttar runt grejer till förbannelse och möblar om titt som tätt...

KAN BARA ÄN EN GÅNG KONSTATERA ATT MÄN O KVINNOR ÄR FRÅN 2 TOTALT OLIKA PLANETER ;D ( och vi kvinns kommer från den bästa planeten med högst iq, smartast lösningar... ;D )

Julen har kastats ut här också och lite tulpaner har flyttat in... försöker skapa vårstämning härinne trots att det är riktig vinter och såå KALLT HOS OSS I DALARNA !!! Senaste dagarna har det varit mellan 10-25 grader och jag lovar det ÄR RIKTIGT SVINKALLT !!!




Trots kylan så har vi tvingat oss ut ett par gånger på promenad...Med dubbla vantar, dubbla byxor, mössa, luva och varma skor så går det att ta en snabbis MEN efter en halvtimme höll jag på att förfrysa baken så då var det ljuvligt att komma in i värmen och hoppa i mina MYS-SOCKAR som jag bara ÄÄÄLSKAR !!! Köpte dom på Lindex och 99 kr var ett FYND ;D sååå sköööna och varma !

Idag har vi haft gäster på fiskgratäng och lite vitt vin mmmm såå gott !!! Nu känner man sej lagom dåsig och seg...Och jag o sambon som ska hålla oss vakna till 3 inatt o titta på småkronornas hockeyfinal på tv...Det var ju såå spännande sist ;D
Men massa snask och blogga runt hos er andra ska nog kunna hjälpa !
HEJA SVERIGE PUSSPUSS /K

11 kommentarer:

Hagbacken sa...

Hehe...nog törs jag...såå lättskrämd e jag ej...

Tänkte försöka få ihop en fika här i jan...du, jag, M, Hanna och Ullis..vad sägs..maila mig några datum då det skulle passa spec bra e du snäll..ska jag försöka få till det med alla...om du vill?

sommar_o_solsken@hotmail.com

Hagbacken sa...

Det blir hemma hos mig, men inget märkvärdigt....

Ullis/Leva på landet sa...

Känner igen mig helt och hållet. Maken kan inte alls förstå varför jag vill handla vissa saker och här är det en oxe (jag) och en jungfru som ska försöka få livet att gå ihop.
Vissta har vi kallt. När maken åkte till jobbet i morse var det -30 vid Leksand. hr gått en kort promenad idag i alla fall med äldsta sonen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Smultronstället sa...

Höhö ja nog vet man hur de där karlarna ska tas, hehehe. A tycker att jag e såå dryg när jag röjer runt, men när det e klart då e han såå nöjd och det blev såå fint teslut.

Ha det gött
Kramis M

In my house sa...

Duuuuu är såååå välkommen pinglan.... Nästa stopp ni gör i Blekinge,,, få du slå en pling!!! =) =)
- Vilka goa tossor,,, Mmmm dom kan behövas nu,,, jag har inte hunnit köpa några Tulpaner,,, oohh gillar väldigt mycket,,, men dom står tyvärr inte så länge!!!! "som man vill"

Ha de gottit,,,,, ajaj, vad trött jag är i ögonen,,, Gonatt puss j

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ja, män och kvinnor är allt lite olika ibland ;)

Fina vinterbilder, jag saknar lite snö här..hoppas det kommer lite snart.

Kram
Mia

Vitt och nött sa...

dessa karlar.. :)

va fina bilder du visar! vi har haft det kallt så fina bilder har det blivit :)

ååh vilka fina tofflor!! såg supersköna ut!

ha en skön helg!
kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hihi Känner igen mig,min bror tror att jag har stora problem.Men min make säger då aldrig nått..ler
Han är nog härdad efter 20 år med mig.
Kram och ha en trevlig helg/Irene

Hagbacken sa...

Nu får du sluta, du ska INTE SLUTA BLOGGA!! Hur kul blir det då??? INGE`KUL!! Fota någon liten pryl hemma eller några utebilder el vad som helst, bara du inte lägger ner...sen behöver du ju inte göra inlägg så ofta..för jag LOVAR dig att du kommer att ångra dig om du lägger ner...har känt likadant jag med hundratals ggr, men tack och lov så kommer lusten tillbaka!

Har mailat dig ang ett datum...

Trevlig helg!//Kram Linda

Hanna i Det stora grå huset sa...

Häj häj!

Ja du, här har du en till som kollar runt men nästan aldrig lämnar kommentarer efter mig. Har blivit sååå dålig på det. Men är tiden knapp så är den. Då är det ni stackare som får lida. Eller kanske tvärtemot, tur för er som slipper trakasseras av mina ovikta ord?!

Det där med en karl som inte förstår sig på att man vill möblera om känner jag igen. haha, han brukar säga "Nä, det går inte" när jag får en ny idé och bahöver lite flytthjälp. Bra försök, men allt går ju om man vill tillräckligt mycket. Eller hur?!

Önskar dig en fin helg!
Kram !
Hanna

Nilsènsch gården sa...

Vi har visst samma musiksmak du å jag!
Å du hade en jätte fin blogg!

Trevlig helg/Anna