onsdag 21 januari 2009

Tårta på tårta ???

Hejhopp !
Helgens loppisbesök gav lite utdelning ;D Gillade speciellt denna pigtittare...

Två hiskeliga furuluckor...Nån som anar vad d ska bli, skulle väl tro det...Ideérna sprider sej som en löpeld här på bloggarna och man FÅR faktiskt härmas har vi ju konstaterat ;D

Bråttom som jag har, påväg mot nya mål med nya ideér...har jag inte målat klart, d kom lite annat emellan *flin* MEN ni får ändå en snabbtitt, VAD ska jag annars visa...

Har alltid gillat pigtittare, hade en liknande den här förut men den blev kvar hos exet när vid separerade. 200 kr tycker jag verkligen var ett fyndpris ! Så nu till dilemmat...VAR ska jag ha den??? Just nu står den och bröstar upp sej i hallen men är osäker på om det blev för mycket...tårta på tårta, kaka på kaka, grädde på moset med spegel framför en spegel...VAD TYCKER NI ??? ( Osäker igen )

Furuluckorna är inte heller klara...målade men ska slipas lite å sen måste jag ut å handla gångjärn ju...Väldigt mycket finare vita eller hur?

Nu får ni ha det så gott mina kära vänner, redan onsdag ;D vi spurtar mot helg !!! Nu ska jag fixa till min bleka lekamen o DRA PÅ LOPPIS MED EN KOMPIS...Inte behövde hon tjata så särskilt mycket *hehe* kanske hittar nya projekt att börja med innan de andra blir klara *GUU SÅ DRYYYG JAG ÄR* Puss på er /K

12 kommentarer:

Liten Bod sa...

Jag gillar också pigtittare, och tycker att din står bra där! Kram, Tina

Gårdsromantik sa...

Visst är det fint med pigtittare! Vilket fyndpris dessutom.

Kram Maud

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Visst är det fint med pigtittare!
Men är avis på dina furuluckor..ler
Här blir det också loppis i helgen och nu vet jag vad jag ska leta efter..ler
Kram och ha en skön onsdag/Irene

Ida sa...

Gud dom är så underbart fina är ute efter en sådan oxå. Speglen då :)
Jag hade personligen inte haft den där under den andra spegeln.Blir nästan att den fina rakspegeln försvinner eftersom du har en sådan stor annan spegel.Då lägger man mer märke till den stora spegel. Hade nog sätt den på en annan plats i hemmet :) Hade bra // blomsterknoppar.blogspot.com

Tidsmästarinnan sa...

man kan bara konstatera att det är häftigt att lite vit färg gör sååå stor skillnad. JÄTTEFINT!
Kram
Susanne

Vita små hjärtan sa...

Köpte exakt likadan pigtittare på ett loppis i höstas. Den blev vit... Kram

Må Gott sa...

Tjingeling!

Jättefint ju!!! Jag har också en pigtittare, men den är ärvd så jag vill nog inte måla den. Har ställt min högt uppe på ett skåp och det är lite synd för jag hade nog hellre velat ha den på ett mer framträdande ställe. Men vad gör man när man inte har mängder med rum och utrymmen att ställa grejerna på? Den står iallafall tryggt och säkert däruppe. :-D

Jag tycker det blev fint att ställa den där framför spegeln, men den kanske får bo på andra ställen också sen - vem vet? :-)

Må gott!
Kram Anette

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gullig sida du har.. ja vill oxå ha fönsterluckor dina blev ju jättebra..ja kommer komma tillbaks kram snowwhite-sussie.blogspot.com

Vitt och nött sa...

haha du ä så skön! :)

vilka fynd!! å så vacker pigtittare! Hittade du fler fynd på din senaste loppisrunda?

Ja tänkte ja skulle försöka hinna till loppis på söndag, är ju också sugen på å fynda :)

ha de gott!
kram

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk vad du har kommit igång här då. Trodde att det var helt slut på dina idéer, *s*. Har en exakt likadan pigtittare som varit min mormors och den ahr jag inte kommit mig för att måla än. Nu står den på en mörk byrå dså då passar det ihop. Tycker att den passar bra på din byrå där du ställt den.

Kramar Ullis

Hagbacken sa...

Å så fint det blev! Om du visste vad JAG ska härma en speciell person här framöver...skriver om det sen...*s*

Tycker inte alls det blev kaka på kaka, utan jättefint-men veet, självkritiken brukar vara STOR även här...se bara på mig idag som var tvungen göra ytterligare ett inlägg eftersom jag hade så bråttom med bilderna i det första att det bara kändes BLÄ!!!!

Å vad roligt m loppis, ska nog iväg i mon jag också!

Kram Linda

Fru Ekenstedt sa...

vad fin dom båda blev vita. vit färg ger nytt liv. pigtittaren blev jätte fin.