onsdag 12 november 2008

Vett o etikett ?

Tjing !!!
Nåt som jag funderat på sen jag börja blogga är det här me vett å etikett...



Vi är väl inte så finkänsliga i vår familj...Vi är ganska frispråkiga och har rätt så grov humor, jag o min släkt, vänner och sambo...O de stackars barnen är ju totalt miljöskadade... men min gräns går vid att fisa vid matbordet ( fniss ) SÅ GÖR MAN BARA INTE ( Bortsett från om man är ensam hemma... ;D ) !!!

Fast visst kan man fnissa åt fisar och rapar även som vuxen...När sonen hade en hel drös kompisar hemma för ett par år sen och de spelade in sina pruttar på mobilen o spelade upp sen för alla som ville ( och inte ville ) lyssna, så skrattade jag minst lika högt...
Jag vet att jag är aningens skruvad, men det bjussar ja på... ;D



Men tro nu inte att vi inte kan uppföra oss som folk och att vi är alldeles förskräckliga...;D Jag KAN vara MOGEN och VUXEN MEN IBLAND MÅSTE MAN FÅ DRYGA SEJ...vissa saker skojar man om hemma MEN inte ute tillsammans med andra människor...DET VET MINA BARN och jag är oxå VÄLDIGT noga med att de ska uppföra sej bland folk, tacka, servera gästerna först och så vidare.

Finns det regler inom bloggvärlden ? När man tex vill länka nån...gör man det bara eller måste man be om lov ??? HUR GÖR NI ANDRA ?
Jag har iaf försökt fråga innan men nån kanske man glömt och/eller så har man frågat o den personen inte haft tid att svara, vilket jag har full förståelse för.



Jag antar o tror att alla bara blir glada...D blir iaf jag, för det är ju världens komplimang...Och är det inte det man vill uppnå ?

Jag har nångång halkat in på en okänk blogg o sett att de länkat till mej och JAG BLIR IAF ALLDELES TILL MEJ AV LYCKA ;D

Mycket tjatter bidde det nu...Men nu ska jag tjattra vidare ;D Väntar hem stackars sonen <3 som BRÖT BENET IGÅR MORSE :C MEN det berättar jag mer om next time !
Pusspuss megadammtuss / <3 K

9 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jag frågar ALDRIG om jag får länka...för om inte folk vill att man gör det...då ska man nog inte ha en öppen blogg heller..!

KRAM, Jenny

<3

Ullis/Leva på landet sa...

Jag har gjort både och. Jag blir som dig jätteglad när jag ser att någon länkat till mig.
Hoppas att det går bra med sonen.

Kram Ullis

Smultronstället sa...

Tjingeling:-)
jag brukar fråga..men vid nåt tillfälle så har jag inte gjort det...

Huga,stackars J, nu kan han ju inte springa efter brudarna hur blir det då,fniss. Skämt o sido hoppas det gick bra ändå i eländet:-)

Kramkram pruttbanan M

Vitt och nött sa...

ja gör både och, frågar ibland å ibland inte.
men man får hoppas alla är som du ä jag å blir jäääätteglada att någon har länkat till ens egna blogg!
fina bilder. ser jättemysigt ut!

hoppas att din son mår bra efter alla omständigheter!
KRAM

Liten Bod sa...

Fniss... Här på Värmdö är det lika illa ställt med humorn :) Det mina ungar inte hört under sin uppväxt finns inte... Gudskelov kan de uppföra sig de med :)) Stackars sonen, vilket elände. Har aldrig brutit något, men det kan inte vara kul... Jag håller med du, det är väl en jättekomplimang med länk. Huvudsaken är nog att man noga talar om vart bilder mm kommer ifrån. Kram, Tina

Dicksonska våningen sa...

Jag brukar inte fråga när jag länkar heller, men ibland gör jag det. Fast då har jag oftast redan länkat ändå...
Det är ju en komplimang att bli länkad!
Kram Annika

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det klart att det inte är så lätt att veta.
Jag tror att de allra flesta bara blir glada av en länk.
Sedan om man hojtar till och berättar att man länkat är j u det lite extra kul, men inget som jag tycker att man måste.
Jag blir jätteglad om jag ser att någon har länkat till mig. Alltid.
Jag tror faktiskt att man ser det som en komplimang om någonlänkar till en. Jag gör.
Ha en fin helg.
Kram Lallis

Smultronstället sa...

Stackars J fy attans, tala om att jag tänker på honom ;-D då blir han nog genast piggare,höhöhö.

Var tog stor o grov vägen?

Vi sticker till Sälen i helgen, premiär i backarna :-) Det är sån avkoppling att åka dit. Skulle kunna bo där året runt...bara det inte var sååå långt till stan,hihi.

Tar datorn me mig så jag får väl hålla utkik på ditt grooova inlägg,hehehe.

Pösspöss M

Där Rosor Aldrig Dör sa...

För det mesta frågar jag, men de har hänt att jag bara länkar på haha..
Vem blir inte glad av att se att någon länkat ens sida, jag blir i varje fall super lycklig *fniss*

Haha du är för rolig du!!
Jag tycker det är skönt med människor som har humor & kan skämta, bjuda på sig själva, härligt!
*Ett gott skratt förlänger livet*

Ha de gott!
Kramis från Benita