måndag 10 november 2008

Åsså lite mera pynt...O grattis till min älskling !

Hejhopp !

Här i Dalarna har det varit såå mörkt o trist i flera dagar...Sååå jobbigt när man blir så himla trött...Jag vill ju bara sooova...Kan ni tänka er att jag faktiskt sa nej när sambon undrade om vi skulle ta en tur till Tulavippan i lördags...Hade bara ingen lust...Istället tog vi senare en liten sväng till Emmaus o naturligtvis gjorde jag några små fynd som fick mej att piggna till lite, om så bara en liten stund. Men dessa små saker visar jag en annan dag.
Dessutom tog vi en tur i skogen o plockade hem lingonris, gran o tall-ris så nu är det pyntat o klart ;D
Gjorde oxå dessa kransar av Eucalyptus och lingonris till våra pardörrar...

...??? Nähä just ja...vi har ju inga såna...ÄN...
Står högt på min vill-ha-lista...Men tills de perfekta dörrarna dyker upp så ska de få hänga på ytterdörr o dörren till friggeboden!
OOOOOOPS SÅG NU ATT BILDEN HAMNAT UPP O NER...SOOORRY...få se om ja orkar fixa det senare, annars får ni stå på huvet så ni ser att det är små zinkhjärtan som dinglar...

Idag är det sambons stora dag...Titta sååå SÖT han VAR...( hihi ) ;D

MEN tror iiiinte riktigt att dagen betyder så himla mycket för honom längre...Äldre o äldre är ju inte så kul längre, annat är det för minstingen. Hon är heeelt otrolig...Hon bara ääääälskar när nån fyller år, vem som helst, bara hon får köpa eller göra o slå in paket ;D Det är nåt jag tycker är fint med henne...Även om hon kan se såhär "läskig" ut (fniss)

Visst älskar hon att fira sej själv oxå ;D MEN hon vill så gärna ge bort saker o överraska andra. Det är tjejen med världsrekord i empati det !
Igår kväll när de kom hem ifrån sin biologiska pappa, hade hon med sej en present till M oxå. Det var ju FAR´S DAG å han är ju världens bästa låssas-pappa (tycker det är så komiskt me deras benämning låtsaspappa...men jo han finns på riktigt )
Själv brukar jag säja bonus-pappa o bonus-barn !
Idag ska hon på shoppingtur med mormor, få se va de kokar ihop...Mina aningar säjer att det blir nåt tok...;D

PUSS OCH KRAM O KÄÄÄÄRLEK TILL MIN STORA KÄRLEK "M" PÅ DIN STORA DAG !!!
OCH PUSS O KRAM-ÄKTA BANAN TILL ER ALLA ANDRA ;D / K

6 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Underbara bilder - alla tre på sina sätt!

Är lite seg nu förtiden jag med. Trött...jag skriv upp mig på den listan! Ligger efter i bloggandet gör jag också...

Ska fundera lite på utmaningen. Får se vad jag får till... ;-)

Ha det fint!

Hagbacken sa...

Å ser man på, finna kransar! hade inte märkt att de var upp och ner om du inte sagt det...men NU ser jag ju! Ja vi blir ju bara yngre medans gubbarna blir äldre...eller hur ;)

NU ska jag ut på promenad med en väninna..kram på dig//Linda

In my house sa...

Hihi,,, någon bagarutbildning har jag ej,,, och katterna slängde jag ihop fort.... Det är nog känslan i händerna,,, jag är ju praktiskt lagd!!!! hehe... Goda blev dom oxå, men nu sitter jag här med värsta magvärken,,, oj, men jag vet att jag inte tål saffran egentligen,,, men det är ju min favorit!!!!!

Puss och kram och tänk på min tarm!! =)

Vitt och nött sa...

Jättefina kransar! de ä så himla fint me hjärtan eller något annat i mitten av kransen.

din dotter verkar ju va supermysig..å läskig! Hihi!

Tack för din kommentar, blev så glad! å självklart får du länka till mej! Hur skulle ja kunna säga nej? ;)

Ha en bra dag! KRAM!

Ullis/Leva på landet sa...

Fina kransar du har gjort. Önskar mig också pardörrar, men det lär det aldrig bli här inte, men drömma kan kan ju. Så gullig din dotter är som bryr sig så mycket om andra.

Ha det bra!
Kram Ullis

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hihi sööta bilder du visar!!!
Sicket litet fint monster haha
Barn är för härliga alltså =)

Fina kransar du gjort!!
Vart har du köpt eukalyptus rankorna?
Jag vill oxå göra kransar.

Ha en fortsatt fin vecka!
Kraam från Benita