tisdag 28 oktober 2008

Är det så...?

Kommer ni ihåg för nåt år sen när precis ALLA gick runt och ständigt sa - ÄR DET SÅ ??? Efter helgens botaniserande på olika loppisar funderade jag vad jag höll på med...DEN SOM HAR MEST PRYLAR NÄR DEN DÖR VINNER eller ??? Är det så ? ;D eller...

Nåja OM det nu "är så"...så är jag iallafall på god väg...hehe

Jag hade iaf kul medans jag hittade massa små fina fynd till en billig peng...Och att jag förra året stor-städade garage, skåp och skrubbar för att jag höll på att bli galen på alla saker...verkar jag nu ha glömt...Jag älskar ju själva letandet, jakten på det ULTIMATA FYNDET...Fast jag vet ju inte ens själv VAD det är fniss...
( MEN man har ju en önskelista i huvudet ;D )

Här får ni iaf se helgens skatter ;D

Vita tallrikar, små virkade dukar till pysslandet, virkat kuddfodral,virkad duk, tyg-påse, fin kökshanduk, lovika-vantar,kuddfodral sytt av gammal handduk,kanna ALLT FÖR 120 KR!!!

Köpte också lite saker på Tulavippan i söndags...Höll på svimma när sambon föreslog att vi skulle åka dit ;D men det är man ju snabb att säja JA JIPPIEE till, innan han ångrar sej ;D
Den här gamla flaskan ( parfymflaska? )föll jag för direkt...25 kr

Och en gammal Rörstrands-skål...130 kr

Ett vitt uppläggningsfat o en sås-skål för sammanlagt 40 kr

Det va allt för mej...Nu ska jag varva ner o vänta på Housewifes som verkar bli hur kul som helst ikväll... eller...är det så ? / <3 K

10 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Gillar ALLT du köpt..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

TACK för omtanken vännen..!

: )

STOR kram från Jenny

<3

Smultronstället sa...

Å så mycket finfina fynd du gjort, de virkade dukarna ser jättefina ut. Annars har jag liksom lite allergi mot virkade dukar,hihi.
Kannan ser nästan ut som den jag köpte hos Hanna i somras, i like:)

Sist vi åkte förbi Tulavippan så sa A att det var den värsta affär han varit in i så han skulle aldrig komma med förslaget att åka dit..hm..orättvist...får väl åka själv då..

Ha en skön hälg:)
Kram M

Liten Bod sa...

Vilka fynd! Jag blir grön... Min man undrar varje dag nu varför jag rensar ut överallt och samtidigt släpar hem nytt i en rasande takt:)
Ingen idé att förklara sådant för en oinvigd... Han får hållas med sina fiskeprylar! Kram, Tina

Ullis/Leva på landet sa...

Fina fynd du gjort. Vad hade du blandat i makens mat, *s*. Han måste ju blivit jättesjuk som föreslog det, hihi. har inte varit på loppis på länge nu.


Kram Ullis

Inspiration i vitt sa...

Tack för kommentaren om våran bok, jag blev så glad.
Dina loppissaker är hur underbara som helst.Tänk om inte loppis fanns, hemska tanke.
Kram/Ingela.

Hagbacken sa...

I´m back!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilka fina saker du hittat!!
Bra letat :)
Jag har en utmaning åt dig :)
Om du har lust att anta den.
Kika in hos mig..
Jeanette

Karin Krut sa...

Väldigt najsiga fynd, riktigt riktigt fina :D
Ha en skön söndag, jag håller egentligen på att sy kuddfordral men jag hamnade här i stället ;)
Kram Karin

In my house sa...

Hihi,,,, jag går på JULMUST,,, prova du med vett jag!!!! Fast jag äter oxå Rosenrot,,, fast svaret är nog att alla har vi våra dalar och toppar,,, om dagarna!!! Idag tex, är jag väldigt slapp och slö... haha

Kram j