söndag 12 oktober 2008

Kvinnlig logik !

Så var det söndag igen, huu va helgerna går fort :C men ska inte klaga, har ju haft en bra helg...
I fredags tog vi en snabbsväng till nya Blomhuset i stan. Det va en trevlig butik tycker jag med bra priser o ordning o reda. Hade ju bestämt att hålla hårt i plånboken men mannen som satt i bilen o väntade blev knappast förvånad när jag leende kom ut...med en påse...Vet inte riktigt vad som hände...skulle bara kolla liiite...helt plötsligt stod jag bara i kassan å betalade glatt dessa UNDERBARA och BILLIGA vaser...Såna här kostar ju betydligt mer i finare inredningsbutiker så man kan ju säja att jag sparade massor ;D (kvinnlig logik).

Så fiiina detaljer...



I dag har mannen i huset lagt in golv i mellantjejens rum. Det är pytte-litet så det va gjort på ett kick.
Igår var vi på hockey, Brynäs-Södertälje ;D Det var riktigt kul...gillar faktiskt både hockey o fotboll MEN sambon brukar locka mej med en tur på Ikea mm innan å det säjer man ju inte nej till heller. Även om plånboken är väldigt tunn just nu tycker jag att jag gjorde lyckade fynd ...

Matchen???Eeeeh...Jodå Brynäs vann till slut, å det var ju bra för fridens skull...Förr så hejade man ju självklart på Mora meeen de har ju halkat ner så då får väl Brynäs duga!

Lundins i Valbo brukar ju aldrig göre en´ besviken (fast det gjorde det förra lördan...) Där hade de fått in hjärt-ljusstakar som jag såå länge velat ha...men det har inte stått på prio-listan. Man har ju sett hur fina de är hos många bloggare och nu är jag lycklig ägare till en för 349 kr ;D Vet inte var vi ska ha den, kanske i sovrummet, passar väl bra me lite looooove där ;D

På loppis hittade jag en liten Madonna-tavla för en tjuga, jag gillar ju inte blått så vad göra???Det blir till att slita fram målargrejerna igen...

Köpte oxå en gammal cykelkorg till dottern. Hon har tjatat lääänge om en kärringhonda och en korg. Hoj fick hon i present och cykelkorg har vi letat efter länge men de brukar vara alldeles för dyra. MEN denna betalade jag 40 kr för ;D
Visst är det lite kul att det är "inne" med gamla cyklar hos fjortisar (nu kommer hon att bli bannad...)Jag tycker det är KULT med RETRO!!!

På Ikea var jag duktig, köpte bara 2 meter linnetyg ( vad det ska bli får ni se en annan gång )!!! Har vart där lite väl mycket nu så hittar inte så mycket jag vill ha, just nu...Tycker deras tygavdelning har ballat ur, de har såå mycket konstiga mönstrade och i mitt tycke fula tyger. Men smaken är ju som baken, det finns säkert nån som fixat till nåt snyggt av det men mej passar det inte...
Ha en härlig söndagskväll med många tända ljus kramelikram /K

5 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Fina saker du shoppat, vaserna var SÅ söta!!!

Håller med dig 100% om IKEA:s tyger...ser ut som...jag vet inte vad..!

KRAM, Jenny

<3

Lilla Trollbacken sa...

halloj där tjejen!
Jisses vad du fyndar och har dej!
Vaserna var ju ett kap, helt bedårande!
Ja IKEA ja, inte hittar man mycket där nu för tiden. För modernt!
Ha det gott!
Gabrielle

Liten Bod sa...

Det var verkligen fina inköp du gjort! Jag är luspank just nu, och har mer idéer än någonsin... Typiskt. Tur att man har mycket material hemma redan :) Kram, Tina

Vit Spets sa...

Jadu, jag hade verkligen bestämt mig för dessa ljushållar så då satt jag vid datorn precis innan auktionen skulle avslutas :)

Många vackra saker Du fyndat gillar oxå ljusstaken, har tyvärr ej "klickat" hem någon - än :)

Ha det bra
//Siv

Hagbacken sa...

Tack för ditt mail, har inte glömt dig...började skriva ett svar,,men det blev för mkt och orkade ej fortsätta....men det kommer. Nu är jag bara nervös inför morgondagen-nytt läkarbesök!

Underbara vaser (fick ju sådana av Hanna), och ljusstaken med (har ju en sån)...

Kram på dig//Linda (lite låg)