söndag 18 maj 2008

Vårkänslor ???

Den här fiiina rosen vill jag ge till alla nya rara vänner som skriver så fina saker. Varmt tack till er alla som förgyller mitt liv såå mycket !!!



Dessutom har någon ( glömt vem... )lärt mej ett nytt ord som jag tyckte var klockrent...*FNISSAR*

FNULA !!! Ett skitbra ord som jag kommer att använda - ofta ;D

Är det någon som kan fnula ( hihi )fram några vårkänslor ? Det kan jag... NOT !!!
IGÅR DEN 17 MAJ SNÖADE DET HELA DAN IGÅR så då var det LÄTT ATT HÅLLA SEJ FÖR SKRATT...


Men jag var bosatt i köket hela dagen, förberedde för middag med mina kära släktingar...Får man fresta er med lite hemfnulad smörgåstårta ?





Varje gång jag tänker smörgåstårta tänker jag åxå på smörrebröd...När mina barn var små och jag fortfarande bodde med deras far brukade vi semestra mycket i SKÅNE. Han var precis som jag en gottegris...Å på båten över till Danmark skulle han slå på stort å köpa ETT SMARRIGT SMÖRREBRÖD...Glömmer ALDRIG hans min när servitrisen kom in med SMÖRGÅSEN...HAN TRODDE ATT SMÖRREBRÖD BETYDDE WIENERBRÖD MED CHOKLAD PÅ...fniss...

Blev ännu mer bortskämd igår då min kära släkt "firade" mej i efterskott...MEN lillebror va ju bäst med sin kommentar - beklagar !!! Pengar, både svenska och euro fick jag i paket, dessutom 6 flaskor vin och en likör...Så någon vit månad lär det inte bli nu heller...Bara ute då förstås... ;/

Har drygat mej lite mer med vitfärgen...Vad tycker ni ? Före :



Efter :



I morgon fyller mitt äldsta barn 14-is...Vaaar tog min LILLA gosse vägen ?
STORT GRATTIS TILL MIN ÄLSKADE LILLA J !!!

PUSS O KRAM Å FNULA PÅ ;D

21 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Man har knappast några vårkänslor idag. Jag har också tillbringat dagen inomhus. Smörgåstårtorna ser jättegoda ut.

Kram Ullis

MiaMaria sa...

Men så gott det ser ut...

Kallt och eländigt är det!

Lycka till inne hos mig!

Må så gott!
MiaMaria

Gårdsromantik sa...

Vilka mumsiga "smörrebröd".
Hä snöar det också.

Grattis till dig i efterskott - var det 21?;-)

Jag har en tävling på gång - blir nog imorgon eller tisdag då jag passerar 10000. Kika in du också.

Kram Maud

Lilla Blanka sa...

Hej!

Snö nu? Inte kul :( Hoppas den försviner lika sanbbt som den kom.

TACK snälla rara för dina fantastiska ord hos mig..!*rodnar*

Bamsekram
Mia
ps mums vad det ser gott ut!!!

Sara sa...

Användbart ord! Smörgåstårta är ju sååååå gott (tycker jag men ingen annan i min familj. Här har det varit 6 grader och regn, fy vad tråkigt!
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Min pappa kallade mig för fjortis ända upp till jag var 20 år...

Tråkigt med snön...varför kom den nu?
Kram Annika

karofina sa...

oj vad fina tårtor!! de måste smakat som de såg ut :) grattis till lillagrabben eller ska jag säga stora! ;)
kram!

Hagbacken sa...

Jadu...vårkänslorna går just nu på extreem sparlåga!! Men tog en promenad nyss på berget...el rättare sagt-rullade fram m en väninna,och då var det FAKTISKT riktigt skönt!!

Guud så sugen jag blev på din smörre-tårta!!

Grattis t sonen i mon då....

Må så gott//Kram Linda

Jenny Oak Fae sa...

Jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR smörgåstårta!!!

Mums...

: )

Kram, Jenny

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å så gott det ser ut.Här kom det också snö fy f...n vill ha SOL.
Kram Irene

In my house sa...

Oohh, älskar smörgåstårta... Din korg blev jättefin! tänk vad lite färg kan göra!!!

- gud vad härligt att fylla 14,, jag hade gärna levt om dom åren, fast utan skolan då ;)

- usch och fy för SNÖ!!!

Ditt vill ha kors ifrån Alvas hus,,, åååååå de vill jag mä ha!!! trånar och trånar! men fanken,,,de är för dyrt för en sjukskriven flicka som mig! :(

Kram på dig! j

LOPPISLIV sa...

Hallo där...Tack för rara ord på min blogg...och visst får du länka :-) Vad konstigt det är i vårt avlånga land...ni har snö (hoppas det smälter bort snart) och här nere i södra sverige är det så varmt...har legat på altanen och solat idag...det blåste visst lite men ändå....förra helgen var vi vid havet och solade...helt otroligt så knas vädret har blivit....Dina smörgåstårtor ser mums ut....Kram Paula

LOPPISLIV sa...

bara jag igen...glömde ju...spån korgen blev hur fin som helst vit...har också en spån väggkorg som ska bli vit i dagarna...ser framför mig hur den kommer att ta sig nu :-) kram kram //Paula

In my house sa...

Nämen halloj snuffsan!!!

- Är du oxå sjukskriven??? får man fråga varför???? Jag har IBS-mage om du vet vad de ä... (tarmsjukdom) Fruktansvärt frustrerande och skitjobbigt!!! Man blir både psykiskt och fysiskt sjuk och trött!!!!
kram på dig j

Lavendel & Romantik sa...

Gudars vad hungrig jad bidde nu då.......Snygga tårtor och korgen är ju klockren....Kram på dig/Majsan

Jenny Oak Fae sa...

Jag tar crazy som en komplimang, för lite galen måste man ju va..!

; )

Kan hända att disktället blir lite slitet efter hand, men det tycker jag bara är charmigt!

: )

Kram, Jenny

<3

Hanna i Det stora grå huset sa...

Grattis till sonen!

Ber om ursäkt att jag inte sagt mycket på sistone, men läst och tittat har jag gjort! :-)
Idag känner jag mig inte heller i form för att kommentera... Har dragit ut en kindtand idag, och känner mig helkonstig. Det gör ONT och vill inte sluta blöda. Hungrig börjar jag också bli, men hur kul är det att käka med blodig mun?! :-(

Ursäkta. Över till ditt igen!
Dina smörgåstårtor ser kanon ut. kulle gärna ha en bit nu. Men jag ska väl hålla mig till flytatnde!

Din korg blev jättesnygg som vit. Den gillar jag! Inte kan man väl bli dryg med vitfärg heler? Drygt om man skulle behöva vara utan...

Ha en fin kväll!
Kram Hanna

Krusidull sa...

Grattis får man säga då, till er båda förresten.
Hm nu blev jag hungrig, och det är alldeles för sent att äta.
Såg väldigt goa ut.
Kram
Krusidull

Smultronstället sa...

Tjohoo

Klart de e snyggare me vitt.
Blev lite full i skratt när jag såg att du åxå målat kristallkronan, jag spreyade den i höstas..e meningen att den ska sitta på altan när det bli klart...A måste bara fnula lite till jag tycker int han gör nå annat,fniss. Jag har ju svårt att vara tålmodig you know,tycer de ha redan fnulats för länge..höhö de va ju skit kul ord..hihi.

Må bäst
KRAAAM
M

Lilla Trollbacken sa...

Mums vilka goda smörgårstårtor. Vill haaaaa!
Om du har vårkänslor så har jag sommarkänslor i dag. Härligt!
Vad korgen blev fin!
Hmm, min son fyller snart tretton, uj vad tiden går fort!
Kramis
Gabrielle

hemtrevnad marie sa...

Vilka smörgåstårtor du fnulat ihop då....de skulle jag gärna vilja smaka på du!!!!!
Korgen blev jättefin!!
kramis