torsdag 8 maj 2008

Underbara vänner och vårskrud...

Tusen tack till er alla som skriver små hälsningar, ni vet hur glad man blir ;D Försöker svara men man hinner inte med alla gånger hoppas ni förstår och vet hur det är !
Idag tänkte jag visa lite från köket...Där har det blivit vår...



Den härliga vårsolen gjorde att jag fick ett ryck igår och PUTSADE FÖNSTREN...visserligen bara på nedervåningen men ändå...Jag HATAR verkligen den sysslan...Det känns lika onödigt som att städa ;D Med många barn så tar det bara typ( oj 14-isen har talat ) en halv dag så är det lika illa igen...Små glassfingrar på rutorna och grus alternativt gegga på golven...

När ungarna har bråttom brukar de skrika...
- mamma har du städat ? Om svaret blir det vanliga...
- neej...
...så vet de att de får springa in med skorna på UTAN att jag blir apgalen...

Har verkligen inte tid eller lust att städa nu...vill bara vara ute i solen men när dammtussarna börjar komma i samma size som fåtöljer så måste man ju...annars känns det som dom vill äta upp en...´
Nåja, känns iallafall bra då detta är gjort och NU KAN MAN SE UT GENOM KÖKSFÖNSTREN ;D

Sydde nya rullgardiner av gamla lakan...



Soffan har fått vår-skruden på sej ;


På valborg var vi som sagt hem till goda vänner och firade, mitt i kalajset så började min rara kompis "L" sjunga för mej ;D Titta vilken underbar present jag fick i efterskott...



Syskrinet kollade jag in på Tulavippan men var alldeles för snål...Under ett obevakat ögonblick stack L och köpte den, sprang ut i bilen å gömde den ;D Är det inte otroligt gulligt!?



Den ska nog bli vit...få se om jag får spö av L... ;D Hon tycker nog den är finast såhär...men nu är den MIN ;D

Har blivit såå bortskämd med fina presenter och det är då man tänker på vilka underbara vänner och vilken fin familj man har som gör sej sånt besvär bara för min skull * GLAD *

Fyndat har jag också gjort...igen...Var på Ica Maxi igår och handlade mat, råkade få syn på dom här...bara 39 kr, tvungen slå till...


I bakgrunden skymtar ni kökstapeten från Sandbergs tror jag att den kommer. Den satte vi upp för 4 år sen och jag ääälskar den faktiskt fortfarande ;D

Nu ska jag ut och tvinga mej rensa rabatten...Säkert kommer närmsta timmarna att bestå av ont i rygg, knän och " gissa bajset " huuuga...
KRAM FRÅN ETT SOOOOLIGT DALARNA

27 kommentarer:

Hagbacken sa...

Skit i städningen!! Ut å njut av solen, det ska jag!!

Fint kök, för mig jag sagt det förut..men älskar din soffa!!

Ha en skön helg!

Kramizzz

Lilla Blanka sa...

Ja strunta i städningen, det måste man ibland..och njut lite av sommarvärmen..det är ju helt magiskt nu :)
Wow vad jag gillar din soffa..!!!
Kram
Mia

Gårdsromantik sa...

Vilken perfekt present!
Städningen tar man en regning dag!

Kram Maud

Jenny Oak Fae sa...

Otroligt vackra rullgardiner du gjort!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Marie sa...

Vilka vackra rullgardiner du har sytt och vilken fin soffa!
Den tapeten har vi också, fast i vårat sovrum, jag älskar den också!

Ha en härlig helg i solen!
Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

hallå! oh mitthem har med dammtussar som fotöljer,hihi, känns sååå trist att gå in och städa när solen lyser! gillade verkligen din rullgardin och soffan i vårskrud är ju helt underbar! varmkram lotten

Hellen sa...

Jag håller med dig att det är roligare att vara ute ...meeen det är ju inte kul med dammbävrarna i hörnen. Jag ska också göra ett ryck i helgen och putsa fönster...ser inte fram emot det men det går knappt att se ut här.

Så fina gardiner du sytt dessutom.

Tapeten gillar jag också, ska ha en liknande i min hall.

Kul med en sån fin present. Riktig njutning.

Ha det så gott!
Kramar från grannstaden

Ullis/Leva på landet sa...

Städa är inte det roligaste som finns när solen skiner för fullt. Tyvärr finns det en gräns när man inte står ut, och så var det i morse när jag kom upp. Var tvungen att dammsuga hallen och köket innan jag kunde göra något annat. Barnen var inte så glada att bli väckta kl 6.30 av dammsugaren, men det är sådant de får ta.
Kram Ullis

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilken present och soffan är bara för mycket.
Kommer ett paket till dig snart, skickade det i onsdags.Har varit sjuk så nu hoppas jag att man ska må lite bättre snart.
Ps Såg du zink lyktan på loppiset,har en bild på bloggen på den.
Kram Irene

Smultronstället sa...

POODLE CHEEEESDOOODLE *ASGARV*

Gu va gött de såg ut,har du lockat fram nån teeny weeny dooodle ur påsen då? hihi.

GUUD vikka fina rullisar,perfekt med gamla fina lakan!

Det där med städningen är inte sant när det gäller dig. D har jag då allri sett nåra tussar stora som fotöljer,hos dig. Men hemma på min gata...i stan..där...


Ha de gött Pöss,Honey:-)

M

K sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna i Det stora grå huset sa...

Å, de Gardinerna du sytt är verkligen ap-fula!!!
Hihi, nädå!!! Tänk om jag hade hälften av din talang, då hade jag sytt ett par på stört. Såååå snyggt!!! (Gör du beställningsjobb?!)

Ha en fin fredag!
Kram Hanna

Mitt vita lantliv sa...

Häj du! Ja ja fattä va du menä..
Japp jag har grejt på hela v. för att få nån ordning på skiten här...
Hade tänkt mig en slö helg, jaja visst, har inte mannen beställt matjord som ska krattas ut då? JOOOO! Där sket de sej direkt...
Man blir ju sååå GLAD!!!!!

Jaja sånt är livet...
Ha en super skön helg nu...
Kramar DAniel

hemtrevnad marie sa...

Vilka gardiner, såå snygga!!!
Här har man talang som en daggmask på att sy, så det lär inte bli nåt som inte kan kastas upp och knytas.....
Tapeten är så fin...ville ha den i vårt vardagsrum..men så hittade Guben! nuvarande för 129 kr rullen...så du fattar vilken jag inte fick ta....
Vilken present du fick, superfin!
Hittade också billiga ljustakar i fattigmanssilver på Jysk....köpte även snygga för blockljus på coop!, men de var en present...får nog köpa några till mig själv också..de kostade 59 kr, tror jag!
Ha det gôtt!
kramis

Annika sa...

Värst vilken energi det finns i Dalarna då. Går det att få lite på posten. Gardinerna blev jättesnygga. Vad duktig Du är. Ja att kolla med mamma först om man städat kan löna sig. Ingen vill väl ha en galen mamma. Ha det gôtt i pingat. Annika

Sara sa...

Jag blir så avundsjuk på dig, bara sy en rullgardin av gamla lakan sådär, önskar att jag kunde det. Hur som helst blev de jättefina!
Kram Sara

hemtrevnad marie sa...

Du jag är inte bara talanglös...jag är allergisk mot nål, tråd och symaskiner!!
Bara fusk är inte illa...skulle inte försöka mig på det ens, haha!!
Men OM fönstret har samma bredd som en gammal längd man redan har, så brukar jag rulla upp dom så, men sy, no no....
Jag försökte en gång LÄSA en sybeskrivning på en riktig 1700-tals rullgardin, haha, ett skämt, jag fattade nada...måste va enklare att bli hjärnkirurg!
Det är helt enkelt så att jag slår bakut när det gäller symaskiner!
Men om jag hittar lakan i rätt storlek...då åker de upp i fönstret!
kram på dig!

Annika sa...

Hej igen! Ja tangenterna flyttar på sig ibland på mitt bord, så du var duktig detektiv som fattade. Glömde föresten att säga att ditt syskrin var jättefint. Ett sånt måste jag försöka få tag i. Ha en skön PINGST.. HiHi nu blev det rätt. Annika

Mjuka sa...

Håller med, skit i städningen!! Man måste ta tillvara det vackra agarna vi har nu...ja på ica kan man verkligen fynda.
ha en skön helg
kramar Malin

Mjuka sa...

Håller med, skit i städningen!! Man måste ta tillvara det vackra agarna vi har nu...ja på ica kan man verkligen fynda.
ha en skön helg
kramar Malin

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!
Hittade hit genom en annan blogg & det var tur det för här finns så mycket fint ser jag!!! Kommer snart igen kan jag lova.

Dina rulluppgariner var väldigt söta med den gamla spetsen. Ååå vilken fin soffa ni har i köket, den är underbart vacker!!!

Ha en trevlig pingst!
Kraaam Benita

Lavendel & Romantik sa...

Snygga gardiner..Och en väldigt fin soffa..Hoppas du är nöjd och ha en trevlig helg och sem.....Kramiz/Majsan...

Hagbacken sa...

Här var det inget nytt....bra att du njuter av solen ist...har jag me gjort,,men nu blev det en paus så jag inte ser "lortig" ut ikväll då det blir party....

Kraamizzz....(ps, lämna kommentar hos mig så har du chans att vinna)

Dicksonska våningen sa...

Jag gillar inte städning sådär mycket heller...men jag brukar ta mig i kragen när min sambo tycker att det börjar se för j..... ut. Det är bra för då blir det fart! Och rent! Han tar tag i det ibland också - fast inte lika bra som jag...
Ha en trevlig kväll!
Kramar Annika

Stina sa...

Så fint du gjort!:-) Kram

Hagbacken sa...

Har en utmaning åt dig på min sida...om du inte redan haft den....

Kram på dig!

In my house sa...

Herregud vilken fin soffa... här sitter jag och tappar tungan,,, sån vill jag oxå ha!!!

Lampan och och den goa filten från ikea,,, har jag oxå... Filten är helt ljuvlig...

NJUT av din soffa ;)

Kram josse