måndag 12 maj 2008

Loppisfynd i vitt, vitt, vitt...



Halloj...

Hoppas ni alla haft en lika fin helg som vi...Har fått mycket gjort trots att lördan gick åt till matchvärdar på fotbollsmatch, dansshow och besök hos mommo o moffa...
Fint väder har vi haft så guben har målat på huset, jag har kladdat ner mej med vit-färg...och rivit maskrosor...*hatar-dom-de-tar-över-hela-vår-pyttelilla-gräsmatta*

Någon som vill se mina loppisfynd ??? Ni har inget val, är så nöjd så...
Skulle egentligen på ett möte i fredags, men när jag kom dit så var det inställt...Vad gör man då med ett par timmars plötslig ledighet...??? Tar en runda på loppis såklart...
På första stället ekade det tomt...men i ett hörn ropade denna lilla skål på mej...15kr var ju inte ens nåt att fundra på...




Nästa ställe var desto folkigare men trots detta hittade jag massor till väldigt bra pris...

Den här fina duken kostade 15 kr...



2 kr för duken, en tia för fatet och spetsarna och en liten femma för ramen...


Glass-skålar 25 kr för 5 st...


En liten söt duk för en guldpening !


Var oxå en sväng till Lavendel och romantik...Det var några veckor sen jag var dit men där var lika fint som alltid ;D och Majsan var rar o trevlig som hon brukar ;D Köpte till slut...( Efter att sonen stönat och ojjat sej...- ska vi va här tyyp tjuuugo minuter nu ? hihi snarare det dubbla... )... den här fina "burken"...föll direkt när jag såg den...men vet inte vad ja ska ha den till...den går inte att diska...MEN DET GÖR INGET DEN ÄR EN FIN PRYDNAD ;D Å DET ÄR JU HUVUDSAKEN...eller hur???



Nu känns det som vår otur är påväg att vända...Ena läkarintyget fixat, bara ett kvar...Vi har iallafall bokat en NY RESA ;D så vi åker snaaaart HJÄLP HUR SKA JAG KOMMA I BIKININ TILLS DESS...24e maj lämnar vi er för 2 VECKOR i TURKIET...Såhär i efterhand kanske det var bra att vi missade Egypten...Nu fick vi 2 veckor med all inclusive för nästan samma pris... ;D LÄÄÄÄNGTAR !!!



Här ska vi bo...


Turkiskt bad...nu ska man väl bli riktigt ren iallafall ;D


Barnen har för en gångs skull varit hemma och utan kompisar...de har t.o.m varit med varann heela helgen, har knappt sett till dom, tack vare studsmattan !!! Kul och skönt att få rå´om sina egna för en gångs skull. Man hinner ju aldrig umgås på vardagarna. Dagens barn är väldigt roliga OCH FRISPRÅKIGA...Annat var det på min tid...då pratade man väl inte om sex o sånt öppet ? Såhär lät det hos oss...

Storebror med retsam röst...
- Erkänn att du är ihop med x...
- Nähää...Aldrig i livet...Då är jag hellre ihop men en...en...PULLA !!!
- Är du bisexuell ??? hahaha...
Nu lägger lillasyster sej i diskussionen...
- Vad är man om man är bisexuell???Blir man kär i BIN DÅ ???
Sen bröt vi ihop av gapskratt medans lillasyster yster såg frågande ut...

*FNISS FNISS*

Må så gott och njuuuut av våren !!!

21 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så många fina och framförallt billiga fynd - nästan gratis!
Den vita skålen ljuvlig och alla spetsar...

Lilla gumman då - ja vad skall man tro när man är så liten.

Kram Maud

Annika sa...

Den loppisen vill jag också hitta till. Vilka fynd Du gjort. Stod o höll i en sån vit skål förra veckan men köpte ett annat mönster. Ja se de barna. Di kan allt di. HiHi.. Kram Annika

In my house sa...

Då va det jag igen!!! =)

- klart att du får länka till mig,, blev så himla glad över din kommentar,, satt här och log och läste.... Tack tack...

*du e snäll du*

Ooohhh, härligt att åka iväg.... Men vi har ju fint sommarväder här, REDAN nu..... kramar j

Jenny Oak Fae sa...

Underbara fynd du gjort!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga fynd du gjort. Dukarna skulle jag också vilja ha. Barn nu för tiden är väldigt frispråkiga. Ibland kan man knappt hålla sig för skratt fast man borde vara väldigt allvarlig.

Kram Ullis

Sara sa...

Vilka fina saker du fyndat. Älskar de gamla dukarna. Rolig kommentar av lilltjejen!
Kram Sara

Hagbacken sa...

*s*jaadu dessa ungar...de är för härliga...alltid kul att lyssna på deras diskussioner och ret...njae..inte alltid förresten....

Finfina loppisfynd du gjort!!Ska ta mig iväg jag med på tors...

Det var nog negativ energi i din lapp pga buxbomkommentaren...annars skulle du nog ha vunnit tror jag...*s*

Kram på dig...roligt att ni ska iväg förresten...blir ju såå avundsjuk!Nu har vi lite press på oss vad gäller vikten både du och jag då...för mig är det första prövningen ikväll utan godis...jobbigt redan...*suck*

Kraaam

Stina sa...

Vad mycket fint. En sådan vit sockerskål i pressglas har jag med. Kramis

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Har en sak till dig hos mig.
Vilka fynd du har gjort älskar att fynda.
Kram/Irene

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du, visst känns det som man får lite tid med ungarna... Alltid ska det vara kompisar meed eller så ska de till kompisar... Skönt att slippa ibland! Vi har också skaffat en studsmatta i år, och den var värd vartenda öre. De älskar den.

Fin-fina fynd du gjort...
Speciellt gillar jag asken från Majsan. Den har jag också fingrat på.

Ha det så gott!
Kram Hanna

P.s Rätt elaking åkte ur top model sist...Usch vilken le brud. Haha, rätt åt ´na!!!

Dicksonska våningen sa...

Roligt att du hittade så många fina loppisfynd. Var gör du av allt som köper på loppis? Själv har jag ingen plats kvar...
Husvagn kan jag rekommendera varmt. Det är väldigt roligt att inreda en husvagn för man kan tänka lite annorlunda mot hur man gör hemma. Sedan är det ju enkla saker att fixa med också. Även om sambon vill hänga upp en platt-tv i en vägg gjord av papp... Som tur är brukar han bara prata om sina projekt - aldrig genomföra dem...
Ha en bra dag!
Kram Annika

karofina sa...

oj vilka fynd! *avis*
och ni ska ha det gott ser jag! ni åker på samma dag som jag gifter mig ;)
måste man ha läkarintyg o sånt när man reser eller? vi ska åka på restresa sen så man kankse ska kolla upp sånt nu...
kram karro!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hihi nog tänkte jag till lite.
Mina trädgårds möbler använder jag aldrig dom står bara där.Har fem grupper på tomten men använder dom sällan,har en till som är nästan likadan som maken har gjort svart ställning...hua mig
River altan så nu MÅSTE jag ha trädgårds möbler med x
Kram Irene

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å det är så bra med dom små,men inga ögon än.I dag har det ramlat in folk hela dagen för att se dom små,men dom är inte så roliga än.
Hm jag vill också ha vita trädgårds möbler med x,en vän sa att det skulle finnas på ellos eller halens till bra pris,så ska gå in och titta där sen.
Kram Irene

Lilla Blanka sa...

GRATTIS till utmärkelsen och TACK snälla för att du tänkte på mig när du skulle skicka den vidare! *kraaaaam*
Åh wow vilka fynd du har gjort, det är såå roligt när man hittar en massa fint till sånna priser!
Mmmm semesterresa..det låter underbart, ni kommer få det härligt det är jag säker på!
Hihihi vilken gullig historia som utspelade sig hos er.. :)
Kram
Mia

Frida sa...

Hej!
Vilka fina loppisfynd och vilken fin blogg du har!
Kram Frida

In my house sa...

Hallo Snuffsan :)

- Visst är väl Snuffe ett gossigt namn. Vovven gillar de,,, men han skäms lite i väntrummet hos veterinären! när dom ropar in stora hundar som "Biffen,bossen och doglas" Sen ropar dom upp Snuffe,,,, *fniss*
Han är vårt lilla barn *bortskämd*

- Vart tog de fina vädret vägen??? kom tebax tack...

Ha de bra kram j

hemtrevnad marie sa...

Sickna fina fynd nu igen...
och du, jag missade den fina redskapshållaren..jag råkade ut för nåt i ögat..och glömde bort allt ,tänkte vänta tills sista minuten.... (lyssnade på Guben, mitt nöt....!)
Tack för tipset ändå!!
Den lilla ramen är ju hur fin som helst...en femma??
Man önskar att man hade NÅN loppis härnere!
Jag har en likadan sockerskål, tror jag,får kika i skåpet sen....
Visst är det bra med de fula studsmattorna...de gör ju att man får se barna nån gång!!
Ja, di barna...di kan kommentera di.....hihi!!
Kramis

Änglahem sa...

Ojoj...vad många fina fynd du kom hem med, verkligen till liten peng!

Två veckor All inclusive låter som rena himmelriket!! Ni kommer att få det sååå bra såå!! Inget ont som inte har något gott med sig...och i erat fall verkar det ju faktiskt stämma!

Lilla syster yster.....stackarn, det är inte lätt att förstå alla konstiga ord.

Kram, Ulrika

Smultronstället sa...

Heeej gumsan!

Tack för utmärkelsen...men du den har jag inte förtjänat ju. Men jag blev så klart superglad!PÖSS

Skönt det ordnat sig med resan,vi börjar längta såå, ska bli så himla skönt.

Asken är hur fin som helst...

Ha de gött
Kram M

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vill ho int va mä?

Kram!