onsdag 21 maj 2008

Syntax error...

Hej på er...Har egentligen inte alls tid att sitta här å blogga...är såå sjukt stressad så jag måste varva ner å då är detta bra tycker ja´...

Härhemma har vi haft ett väldigt jobbigt år...Är såå glad att jag startade bloggen för den är en härlig tillflykt att ta till för att fly det jobbiga en stund å göra nåt bara för sej själv som gör en´GLAD o INSPIRERAD om så bara för stunden !



"Kräftburen" älskar jag meen ännu ett köp som jag inte riktigt vet vad jag ska ha till...Just nu står den i köket med lite basilika...den åker nog snart ut på altan med lite blomster i...

Kladdat lite med vitfärgen igen...på en gammal fuuul stol som var gömd ute i friggeboden...
FÖRE :

EFTER:


Har inte så mycket att visa idag och egentligen vill jag ju att min blogg ska vara enbart positivt...men tyvärr är ju inte livet så...Även om jag kan vara sprallig, galen och barnslig ofta så är jag nog väldigt djup som person o står inte ut med att någon blir orättvist behandlad...Jag brukar vara ärlig och stå för mina åsikter ( utan att för den skull försöka såra någon )särskilt när det gäller mina barn. Det finns inget jag inte skulle göra för dem, där blir man som en lejonhona...

När det gäller just detta så kan man få onödigt mycket problem o hamna i konflikter. Har en son som haft det jobbigt, han har blivit MISSHANDLAD TVÅ GÅNGER I SIN SKOLA o DETTA VAR DESSUTOM OPROVOCERAT ! Följden av detta har blivit att många av hans såkallade vänner vänt honom ryggen ( fega ? )...

Det som gör mej mest upprörd är att hans "vänner" varit inblandade båda gångerna och sen är det han som fått "betala". Jag försöker verkligen få bukt med detta, pratar o pratar med pojkarna o föräldrarna men inget händer...Känner mej väldigt besviken på föräldrar som inte agerar kraftfullare...Om det inte hjälper att prata måste man då inte ta till ytterligare nåt ??? eller orkar man inte bry sej så länge ens egna barn har det okej ? VAR FINNS EMPATIN FÖR ANDRA ??? Jag skulle iallafall inte vilja att MITT BARN betedde sej såhär mot någon annan människa !



VAD TYCKER NI ? SKRIV OCH BERÄTTA !!!

Skolan har dessutom inte gjort särskilt mycket för att hjälpa till. Han har inte ens blivit erbjuden hjälp ! Den som agerade bäst var den kvinnliga polisen som förhörde honom. En otroligt rar och empatisk människa ! Det finns inget som gör så ont i en som mamma när ens barn mår dåligt. Man slutar liksom fungera, magen säjer ifrån o man blir såå ofattbart trött o apatisk !
SYNTAX ERROR MED ANDRA ORD !

Nu har jag turen att ha en väldigt stark son som trots allt detta fortsätter gå till skolan, även om han ofta åker hem för att han har ont i magen. Snacket går om att han skolkar...Men hur ska jag, som mamma, kunna tvinga honom dit, när jag vet hur han har det ? Jag tycker inte att det är skolk, han har ju otvivelaktigt ont i magen !

Tack o lov är det snart sommarlov och till hösten kommer han att byta skola så man hoppas det blir till det bättre !

FINNS DET NÅGON ANNAN MED LIKNANDE PROBLEM/ERFARENHETER FÅR NI GÄRNA SKRIVA TILL MEJ PÅ BLOGGEN ELLER VIA MAIL !

Måste avsluta med nåt lite roligare annars kanske man inte har några läsare kvar ;D
Betydligt lustigare var det igår när jag var piskad att åka o leeeta BIKINI...hur kul kan man ha...Kan än en gång konstatera att stress och deppighet INTE är bra för min Barbapapafigur...USCH !!! Inte var det kul att gå till kassan med en bh i megasize... 85 DD...Efter semestern SKA jag ta tag i det... ;D
Fina färger iallafall...



Sen bidde det lite sommarkläder oxå...Kan tipsa om Lindex...vissa plagg var det ta 3 betala för 2...så en klänning och ett linne för 199 kr styck så bidde tröjan GRATIS !Halsbandet är från Gina tricot !







Efter pärsen med bikinin så var jag tvungen TRÖSTA MEJ med nåt till hemmet...Det är SÅÅÅ MYCKET TACKSAMMARE ATT HANDLA...Visst är min nya köksklocka UR-FIN ;D !!!



KÄRLEK TILL ER ALLA GODINGAR !!!

16 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad kömpigt ni har det - kan du inte försöka kontakta någon som ex kuratorn på skolan så att ni får hjälp. Han skall ju inte behöva gå till skolan och må dåligt.
Tyvärr är både elever och vuxna fega som du säger och väljer lättaste vägen - ni behöver nog proffesionell hjälp.
Skolan är ju tvungen att ta tag i mobbing. Det finns ju flera som fått skadestånd när skolerna varit för flata.

Hoppas det löser sig.

Kram maud

Jenny Oak Fae sa...

Fy vad jobbigt både för din son & för dig som mor...tur att skolan slutar snart iallafall, så får han en nystart till hösten, blir säkert bra!

Fina kläder & saker du köpt!

Många kramar från Jenny.

<3

Hagbacken sa...

Men Fy vilket elände!! Förstå¨r verkligen att både HAn och De mår dåligt!! Och att ni inte får bättre hjälp!! Blir så för-baskad!

Sådär ska din son inte behöva ha det...antar ni har pratat m rektorn och så?? Jag har TYVÄRR ingen erfarenhet av sånt liknande själv...mer än på jobbet...men det är med patienter som blir inlagda hos oss....

Och man vill ju undvika att det händer, INNAN det händer...men hur lätt är det om ingen bryr sig?? Tycker du ska trycka på mer på rektorn, skolsköterska, Blge BUP kanske vet var man kan vända sig?

Hoppas ni SNART får RÄTT hjälp....det lät INTE bra...tänk att barn kan behandla varandra så illa....

Bra att du handlade lite, tycker jag...är ofta en liten tröst om man har det jobbigt TYVÄRR.....85DD var väl inget...jag har ju 85E!!!!

Jättefina kläder...förösk se fam emot sem då ni ska vara tillsammans...och som sagt-skit i vilkten nu...det hinner du med sen..(inte för att jag tror du behöver, men vet ju hur man funkar)

Ta hand om Er...tills vi hörs nästa gång!

JÄTTESTOR KRAM!!!!

Ps. Tycker det är BRA att ta upp sådana här saker....så att det kommer upp på tapeten....ni har INGET att skämmas för...det är föräldrarna till barnen som beter sig illa som ska skämmas! Ds

Hagbacken sa...

han och du ska det stå...kanske är mer stavfel, men det får du ta...blev så arg.....

Från A till O med Jenny sa...

Jobbigt när det är så. Min lillsyrra hade det jättejobbigt när hon gicki sjuan och det vara terror både i skolan och via Lunar Storm. Men hon löste det genom att byta klass och nu trivs hon jättebra med skolan. Visserligen råkar hon ut för plågoandarna i bland men hon fixar det.
Hoppas allt löser sig för både dig och din son.
Många varma kramar Jenny

A home far away sa...

Fina bilder, men det som man kommer ihåg är ju naturligtvis fin förtvivlan över sonens situation. Jag tycker han verkar stark som trots allt går till skolan, det är nog viktigt att prata med honom så att han inte sluter sig och bär på allt inombord,det kan aldrig vara nyttigt. Jag lider med dig och blir så förbannad på föräldrar som inte engagerar sig i sina barn! Jag hoppas att det kommer att lösa sig även om det är förjä---gt att han ska byta skola, det borde inte vara han som ska göra det.
Kämpa på och finns där för honom.

Varma kramar från Gunilla

Hagbacken sa...

Usch, ja...lider verkligen med dig...inget kan få en att må sämre än då ens barn far illa...duktiga är ni som kämpar!!

Skönt du har en sambo så ni kan stötta varandra...har mina beiga gardiner uppe nu (liten parentes)...som sagt...man ska väl inte klaga då sambon är nöjd med ens tuttar...även om jag SJÄLV vill vara nöjd....från det ena till det andra....känner så med er...

Men jag ser ju hellre ut som en elefant, bara mina barn får må bra!!!!

Svårt att säga ngt tröstande...
Tänker på Er iaf!!!

Kraaamar i massor!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå!
Usch vad jobbigt ni måste ha det. Hoppas verkligen att ni kommer någon vart med det här, och att de vuxna börjar ta lite ansvar.
Förstår att sonen har magont, han är väl superstressad och orolig. Stackarn. Skönt att han får komma till en annan skola. Slipper han alla då? Det är väl inte så att det är ett byte till högstadiet och att alla andra också byter? Fast egentligen ska man ju inte behöva byta skola när man är utsatt. Problemen skulle ju åtgärdas på annat sätt...
Hoppas verkligen att det ordnar sig för er.

Ja du. Med den bh-storleken så hoppas jag verkligen att du inte försöker dig på att hoppa på studsmattan utan bh. Det skulle bli knock-out på stört! ;-)

kul om du kommer till butiken! Men ta det på en torsdag då va?!

Kraaam Hanna

Ullis/Leva på landet sa...

Förstår att du är upprörd och arg. Din son har det inte lätt och det blir ju inte bättre när ingen förstår hur han egentligen har det. Kan han inte få hjälp av t ex kuratorn? Vi har en jättebra kurator som verkligen lyssnar på barnen och tar dem på fullt allvar. Dessutom vågar hon också ta tag i saker. Hoppas att han får det mycket bättre när han byter skola. Problemet är ju om samma gäng följer med till samma skola.

Många kramar Ullis

Dicksonska våningen sa...

Hoppas att allt löser sig till hösten och att din son får ett härligt sommarlov då han kan glömma det jobbiga. Det man inte dör av blir man starkare av! Kanske kommer han att kunna hjälpa någon annan i samma situation någon dag när han blivit äldre.
Lindex är en toppenbutik - min "kungliga hovleverantör" :)
Kram Annika

Änglahem sa...

Grrr vad arg jag blir när jag läser detta.....Vad är det med svenska folket? Empati och medkänsla verkar vara som helt bortblåst!! Det är ju föräldrarna till grabbarna som gör fel i detta fallet OCH Skolan verkar det som!! Dagens skola verkar inte kunna agera så mycket som dom gjorde förr när en annan i gick i skolan (för typ....30 år sedan*hjääälp* jaa riktigt så gammal är jag ju inte...är ju BARA*fniss* 22 år sedan jag slutade gymnasiet...var ju bara tvungen att tillägga det sista*tihi*)

Jag tycket det verkar som att du har en stark son som trots allt går till skolan! och magont...det får man ju när man känner sig ledsen och besviken!

Kämpa på bägge två! Detta är ju trots allt INTE hans fel!

Byta skola? bort från plågoandarna?...fast igentligen är det ju dom som ska flytta på sig!!

Stolen blev ju toppenbra!!

Den där hummertinan eller vad vi nu ska kalla den*hihi* har jag tittat på såååå många gånger....och undrat vart jag ska få plats med den*hrmmm*....men trädgården var ju bra idé!!*tihi*

Må så gott!!!
Kramar till både dig och sonen!!
Ulrika

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vad ledsen jag blir när jag läser hur din son bivit behandlad...vill bara skicka en stoor bamsekram och önskar att allt blir bra så han mår bra igen.

Fy vad besviken du måste vara på skola och de andras föräldrar som inte tar detta på allvar..

Hur 17 kan de tillåta att någon blir misshandlad..inte bara en utan flera gånger..utan att agera...?

Jag tror skolan inte vågar..men polisen borde ju våga...

Ja jag hoppas innerligen att din son blir glad och mår bra och uppskattad snart..Den nya skolan efter sommaren blir nog en bra förändring.

Kraaam
Mia

Ps du får gärna maila mig om du vill..känner jättemycket för dig och din son.

Carina sa...

Ta din son från skolan och vägra släppa dit honom tills dom som då har något innanför pannbenet förstår att man måste agera och göra något åt saken. Jag hade inte släppt dit min dotter om det var hon som blev utsatt. Det är ju tragiskt att se samhället helt kapitulera, och att ingen bryr sig, många tycker det är enkelt att blunda för något som detta, men vem har sagt att det ska vara enkelt? Vi måste börja bry oss mer annars tappar vi helt respekten för livet. Stå på dig och be dina nära och kära om hjälp för enade går det mycket bättre.
Tänker på er och hoppas det går bra.
Ps ett tips angående big size på kroppen, det problemet har jag också men har hittat XTRAVAGANZA kolla in på nätet det fungerar verkligen. Har gått ner 20 kr på 12 veckor...
kram
Carina

Liten Bod sa...

Usch och fy för alla mesar som stoppar huvet i sanden! Jag förstår att ni mår dåligt, finns inget värre än barn som inte har det bra.
Låt honom vara hemma du, hur mycket han vill tycker jag. Plugga kan han ju göra hemma, och gå dit när det är prov. Eller strunta i det och vänta på att någon reagerar som någon annan sa. Trots allt vill man ju oftast inte strunta i betygen, även om det viktigaste är att han mår bra.
Båda våra barn har haft olika sorters problem, men inte misshandel.... Det är fruktansvärt jobbigt under tiden. Inte gör det underverk med figuren heller, när man "tröstar" sig med allt som ligger still :)
Jag känner som du, om annat är jobbigt så ger bloggen positiva kickar! Bamsekramar till hela familjen, Tina

In my house sa...

Hej vännen!!!

Nej fy, usch tvi och fasa! vad jag blev ledsen nu!!! Mobbning är det värsta jag veeeet..
Trots att jag ej har barn,,, så säger ja ofta att ja kommer att följa med dom till skolan varje dag,,, för att inget ska hända! Men förstår ju att de inte går! :(

- Magont kan jag förstå att han får och har! tänker på min oro-stress mage,,, som märker av minsta lilla!
Du får ta tag ännu mer med hårdhandsakarna,, även om han verkar stark,,, så är de nog bara till ytan,men som sätter spår hela livet!!!! Jäklans ungar de finns!

Det finns inte många bra lärare,, men ha du pratat med skolsystern??? henne vet ja att ja pratade mycket med (om och pga: min mage m,m.) Kolla om er syster verkar bra!

- Lova mig att du aldrig tvingar honom till skolan! inre press och stress kan leda till mycket!

(kanske ja får komma och ha privatlektioner för honom i hemmet) hihi!!!
- Känner med er!


Vilka snittsiga klänningar du har införskaffat och klockan va ju super! Och visst är de så, att lite shopping gör en glad!
- Håller med dig om bloggen! startade min mycket pga: lite sällskap och att ha nåt att pyssla med, eftersom jag är sjukskriven! Och ja tycker att den ger mig sååå mycket,, + att man "träffar" en massa goa människor! & tips och ideér är ju aldrig fel!

ojdå,,, detta blev nog en liten novell ;)

Kramar om dig j

karofina sa...

det var mycket du hann med att blogga trotts att du inte hade tid ;)
det där du berätar om misshandel oroar mig. själv har jag inga barn i skolåldern, men redan nu i 3 års åldern märker man av det här med mobbig och att frysas ute. är så rädd för min lilla blyga tjej ska hamna utanför när hon blir äldre. det som händer i skolan kan mna ju inte påverka så mycket, men när jag gick i 5an fick hela klassen sitta i typ gruppterapi pga av det här och det hjälpte!!
kram på dig!