söndag 2 augusti 2009

Sommar-rapport !

Hejhopp i sommarsverige !
Har ni sett, jag leeever ;D Tror nog att jag hänger kvar ett tag till...Vet ju hur d blir när hösten kommer, mera data-tid ;D



Å tyvärr så känns det som hösten redan är påväg :C

VAR TUSAN TOG SOMMAREN VÄÄÄGEN ???

Härhemma har d inte blivit många knop...Fast ett litet ryck fick vi då jag mer eller mindre mutade/hotade mannen att gräva upp en häck, hämta ett lass sten å lägga runt friggeboden samt fixa en slags avskärmning mot vägen istället för häcken... som han fick gräva upp ;D * visst kan vi få di där karlarna dit vi vill * HEHE...



Åååå först blidde jag såå missnöjd...tyckte d såg helt knäppt ut...men börjar vänja mej...Blir nog bra när d kommer dit ett par klätterväxter...kanske...



Nu låter ja ju som värsta sortens slavdrivare men fasen nånting lär man ju göra så inte mannen får för mkt ledighet...eller hur??? Å ärligt talat så var JAG MED å hämta sten...
"Staketet" byggde vi tillsammans efter mina ideèr ;D DET var kul, betydligt trevligare än att gegga runt i skogen i flip-flops...( Det tog 2 veckor att få fötterna helt rena fniss...)

Bredvid står friggeboden som vi flyttade från baksidan förra året...Även om d inte är färdig-piffat är ni VÄLKOMNA IN :










Tur man kan hitta på jobb när vädret sviker...Solen har verkligen lyst med sin frånvaro...Sen blir semestern lite jobbig då man är skild och ska dela på barnen.
I år blev d så dumt att vi hade sambons son 2 veckor då mina var med sin pappa.
Vi tog grabben och en kompis till hnm med oss ner till Helsingborg-Helsingör 10 dagar och jag tror vi fick 3 timmar i solen, resten av tiden regnade det. Kan lova att d va lätta att hålla sej f skratt :C
En morgon sa min kära att killarna hade en ÖVERRASKNING ;D WOOOOW...Jag som tjatat om loppis en vecka fick ju världens fantasier ;D SPÄNNANDE...

MEN MEN VET NI VAD DET VAR ???? Jooo tadaaaah EN FOTBOLLS-MATCH !!!! Först blev jag rätt SUUUR, jag älskar ju fotboll men d va inte riktigt va jag tänkt mej...

MEN sen visade d sej att det ju var "HENKE LERSSONS" HELSINGBORG ;D
Genast bidde ja på aningens bättre humör hihi Killarna skrattade åt mej när jag påpekade att då va vi TVUNGNA SITTA LÅNGT FRAAAM Plus att ett par haklappar kunde va bra att ta med ;D

KOLLA KOLLA KOLLA sååå nära att jag nästan kunde känna lukten ;D *LER*



( Fast såå himla snygg tycker jag ju inte han är längre... men man får väl bjuda till lite *haha* Hade d vart Beckham eller Zlatan så hade jag nog SVIMMAT ;D )

Tidigare i sommar packade vi in alla våra härliga ungar o tog en heldag på GRÖNA LUND ÅÅÅÅÅH SÅÅÅ KUL DET VAR! Barnen åkte ju allt och jag vågade knappt titta...Nya INSANE såg ju fullkomligt vedervärdig ut...
Jag är LIVRÄDD MEN tvingade mej själva att åka några karuseller för ungarnas skull...






Avslutar med en bild av en LYCKLIG LILLSTUMPA ;D Mmmmmmmmmm !!!


Åååh så skönt att jag lyckats få till ett inlägg ;D HÅLLER TUMMEN att jag har några läsare kvar bara...
Nu ska jag kasta mej i säng...Väääldigt seeeg efter gårdagen då jag träffa 2 alldeles underbara bloggisar på lite väääl många glas vin... ;D MEN KUUUL VA DÄ !
Puss och kram chokladbanan ;D

8 kommentarer:

Hagbacken sa...

Men guud, det blev ju hur int som helst vid erat insynsskydd...jag hade sett framför mig...ja jag vet inte vad? *s* Underbart har ni i friggeboden...härliga bilder!

Kramizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....zeg var ordet...;)

Vita små hjärtan sa...

Jag tycker det blev toppenfint!!!!
Å så fint i friggeboden!
Kram Agnetha

Ida sa...

Kul att du tillbaka :) kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du är tillbaka. har saknat dina härliga inlägg. så jättefint det blir med insynsskyddet. Så otroligt mysigt det blir i friggeboden sedan då. Klart du har läsare kvar, det är många som tagit lite paus nu och då. Även om det varit mycket regn så har man kunnat vara ute lite i alla fall.

Ha det bra!
Kram Ullis

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Det blev ju jätte fint i er trädgård!!

Känner igen känslan av att vara lite ev en "star-sucker" !!
Vi var ju på U2... Stog ca 3 m från catwalken där de gick ut.
Blev lite kär i Bono, kan man väl säga! Haha!!

Bra att du hänger kvar i bloggvärlden!!

Kram Jeanette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ciao bella!

Vad SUPERKUL att du ÄNTLIGEN gjort ett nytt inlägg!!! (Ja, lite sen på att reagera, det var jag ju också.... ;)

Din friggebod får mitt hem att skämmas. Eller mig rättare sagt. Idag har jag dock rivit det avskyvärda golvet i våran innerhall. Jäklar vad ont jag har, typ överallt. Känner mig som värsta reumatikern. Fast vad vet jag. Kanske jag är också. Har krämpor ofta.
Jag älskar soffan där inne. Får mig att gräma mig rejält över en jag inte köpte... Du vet hur det är va?! ;)

Visst var det skoj när vi sågs? Jisses, är bara rädd att jag skrämt vettet ur dig nu. Haha, får se om jag törs göra om det nästa helg!!! Kul att höra att ni också kommer. Då ska jag inte tröka med din karl. Sorry för det, och be honom om ursäkt för att jag är så dryg som jag är.

Sköt nu om dig tjejen, så hoppas jag att vi hörs snart igen!

Har ditt nr. Har du mitt???

Kram!

Dicksonska våningen sa...

Jag tycker det blev alldeles perfekt det ni gjorde i trädgården. Och friggeboden var ju sötare än ett dockskåp!!!
Här har sambon fått "slava" en del under semestern också. Men han är nöjd efteråt :)
Roligt att blogglusten kommit tillbaka. Egentligen ska man ju inte känna press på att hela tiden uppdatera. Det är ju du som ska känna själv när du vill blogga mycket eller lite. Och det ska kännas ok. Men jag förstår att det känns mycket ibland - tycker också så.

Ha en härlig helg!
Kram Annika

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Klart du har läsare kvar! Så lätt ger iaf inte jag upp! :)

Vilka fina möbler ni har utanför gillestugan! Och på bilden ser det fint ut som det är men tror säkert att det blir fint när ngt växer på spaljen! :)

Kram Nea