söndag 23 augusti 2009

Bonum vinum...

Hejsvejs !
Hoppas ni alla haft en mysig helg ?

Själv så har jag brottats med vääärsta sortens huvudvärk i 4 dar nu så ni kan tro att jag börjar bli less...MEN den hindrade mej såklart inte från en loppis-lördag...
8 st avverkade vi ;D och jag är rätt nöjd;D *LER* VAD det blev får ni se nästa gång !
Veckan som varit har gått i raketfart med skolstart o allt. Själv så har jag också satt mej i skolbänken igen...



Min äldsta har nu börjat 9an, vilket känns FRUKTANSVÄRT ;D Han ska nu vid 15 års ålder försöka bestämma sej för vad han ska bli när han blir stor...Något som jag inte ens vet än...

MEN just nu är jag inriktad på att försöka komma in på högskolan o socionom-utbildningen...Och första steget mot detta blir då att läsa in matte och samhällskunskap A...Egentligen har jag redan ett bra betyg i samhällskunskap MEN tydligen får man INTE kombinera betyg från komvux och folkhögskola...Rent idiotiskt om ni frågar mej...Detta innebär alltså att jag får läsa ämnet igen...

Nåväl, det är ju ett ämne jag tycker är intressant så det ska nog gå !

Jag är ju lite konstigt skapt, har jag mycket ikring mej o pågång så blir jag ofta ännu mer effektiv, så också denna intensiva vecka...Eller konstig o konstig?kanske bara väldigt kvinnlig ;D

Fick ett ryck o textade på slagbordet. Det är alltså den texten ni ser längst upp "Bonum vinum laetificat cor hominis" betyder "Gott vin gläder människans hjärta" vilket jag tycker passar bra i ett hem där det gärna dricks ett glas vin eller två ;D

Nåt annat som jag ALLTID brukar roa mej med, särskilt på hösten är att MÖBLA...alltså möblera om...vilket ALLTID är betydligt mycket MER jobb än man tror...
Tog in ett till bord i köket så får det gamla slagbordet agera köks-ö...



Är väldigt osäker på om jag gillar det eller inte...Det brukar ofta sluta med att jag ångrar mej eller kommer på en ny lösning, till mannens STORA LYCKA...NOT!!!
Ärligt talat så tror jag nog han tycker att jag är väldigt dryg emellanåt även om han låter mej hållas...MEN VAD VET VÄL EN MAN ???



Ha det BÄST mina rara vänner så ses vi snart igen Kraaam/k

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att plugga. hoppas att du sedan kommer in på det du vill. Visst går det fort med barnen. Min äldsta börjar gymnasiet i morgon och han har ingen aning vad han vill bli.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Inspiration i vitt sa...

Men så fint du har det, älskar ditt kök och speciellt den fina soffan.
Vad du är duktig på att texta och vilka härliga ord du skrivit på bordet.
Hoppas att du får mycket glädje av boken och att den kommer att inspirera dig framöver.
Kram på dig/Ingela.

Dicksonska våningen sa...

Ja, vad vet väl en man!?

När man har fixat och donat och gjort fint hemma så uppskattar dem det ändå! Även om det låter annorlunda under tiden man grejar!

Kram Annika

Lilla Trollbacken sa...

Jo jo, här hemma har det oxå släpats runt på grejer. Skänken som stod i badrummet fick flytta ut i hallen, och in i badrummet åkte ett bord som stod i hallen. Mannen tyckte för en gångs skull att det var ok.
Vilken superfin kökssoffa du har, där blir jag avis!
Ha det bäst
Kram
Gabrielle

Thorins Trädgård sa...

Hallå, randombloggningen leder mig ofta till roliga och intressanta bloggar, superkul! Vilken snygg header du har!

Marit

Vita små hjärtan sa...

Oj vilken urtjusig soffa du har!!!
Trevlig helg kram Agnetha