tisdag 11 augusti 2009

Ingen sommar utan...LOPPIS !!!

Hejhopp !

TACK ALLA SÖTA för era comments om vår lilla trädgård och friggebodil ;D



Som rubriken lyder så tycker jag att loppis hör sommaren till ( OCH vintern...OCH hösten...OCH våren...*fnissar* )
MEN denna sommar va bara helt plötsligt slut...Nåja nästan iaf. Och det känns SÅÅ SNOPET och AVSNOPPAT...Inte hann jag allt det där som man alltid tror man ska hinna i början av juni när det precis vart skolavslutning o man har all tid i vääärlden...

Loppisarna har inte blitt så många o inte fynden heller...

MEN det gäller ju att glädjas åt det lilla man faktiskt HAR o inte hela tiden sträva efter NÄSTA...Vilket jag FÖRSÖKER lära mej...ATT faktiskt leva NU och HÄR, njuta av de små sakerna OCH sin fina familj som man ofta bara tar för given...Idag har jag tex bakat bullar med min yngsta dotter, på hennes begäran...Igår fick jag hennes experthjälp med att putsa fönster ;D ALLT blir mycket roligare när man stannar upp och inte stressar...Vilket jag har såå svårt att göra...Men då jag varit sjuk länge pga stress försöker jag lära mej sakta ner och andas o vara närvarande HÄR OCH NU och inte bara jäkta på...INTE lätt men nyttigt...

Här ska ni iallafall få glutta på ett par av det lilla som jag iaf HAR fått tag på i sommar ;D


Soppskålen köpte jag för några veckor sen på världens fyndställe ;D
Tulavippan i Gagnef ( ÅK DIT OM NI INTE VART DÄR, LOOOVAR DET ÄR VÄRT DET, ETT LOPPIS I STL XXL ! )Hoppas att det finns nån därute som avundas mej när jag talar om priset...
50 kr !!! Precis när jag betalat och vi var påväg ut genom dörren kom en äldre dam och pratade, det visade sej att soppskålen tillhört hennes släkt och att den var riktigt gammal. Hon såg såå glad o nöjd ut och sa att det kändes bra att skålen kom till ett bra hem !!! ( VAD nu hon vet om d *LER* )

Det pyttelilla olivträdet köpte jag billigt på von Lidl ;D Har ju lyckats tagit livet av de två andra jag hade förra sommaren, men håller tummen stenhårt att denna lilla sötis ska överleva.
Köksstolarna har fått en mini-makeover med linné-tyg.



Knivstället ovan köpte jag i helgen på Erikshjälpen *I LOVE* 60 kr tycker jag de var värda!

Ha det gott, återkommer snart med lite mer sommar-fynd !
Kraaaam /K

10 kommentarer:

Hagbacken sa...

Skojar du??? Har slutat åka till tulavippan eftersom jag tycker de blivit så himla dyra där!!!

Får nog tänka om då´rå....;)

Men mormor hittade fyra meter spets där faktiskt åt mig för 20(!):-....ska ev visa i nästa inlägg!

Det var verkligen ett fynd du har gjort iaf....den var kanonfin!!

Hoppas vi ses t helgen!

Kram Linda

STENLYCKA sa...

Vilket fynd du gjorde den soppskålen var så fin och jag känner hur avunden kommer krypande. Olivträd har jag slutat att köpa tar bara död på dem, det som du har köpt var så sött hoppas du klarar det.
Ha en bra onsdag.
Många Kramar

Ida sa...

Gud vilka fynd du jämt gör :) Du kan loppis väl :) Hade bra kram

Liten Bod sa...

Superfina fynd, och friggeboden var ju underbar! Kram, Tina

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilka fina grejer du hittat!

Min man som oftast kör bilen har en förmåga att alltid gasa på lite extra vid loppis skyltar. Vilket sammanträffande va?

Jeanette

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Håller med dig om att Loppis hör...livet till! :) Alla årstider men sommaren är ju helt klart bäst! :)

Superfin soppskål!

Ha det gott!
Kram Nea

Vita små hjärtan sa...

Hej!!!
Fina fynd du gjort!!!
Jag har också svårt att stressa ner, men det är nyttigt, det vet jag. Man ska njuta och inte ha det gå i 180 för jämnan :)
Kram Agnetha

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga fynd du gjort. Vissa saker är verkligen dyra på Tulavippan men ibland hittar man saker till toppenpris. Nu har jag inte varit där på ett tag, tänkte att den värsta turistströmmen skulle lägga sig.

Kramar Ullis

Dicksonska våningen sa...

Så fin soppskål! Passar jättebra med ett olivträd i.

Sedan jag träffade min sambo har jag lärt mig uppskatta en massa små saker mer. Jag var också dålig pga stress och vill inte hamna där igen. Men såna saker som en kvällsmat med smörgås och te och frukost med smörgås och te har fått hög mysfaktor här hemma. Han har en helt annan inställning till det lilla i livet. Och jag är tacksam att han lärt mig detta.

Ha en skön helg!
Kram Annika

Hagbacken sa...

Hallå bruden....tack för igår, det var kanon-roligt! Du har väska, form å lite byttor här...sen såg jag ditt ena örhänge någonstans....*glömt var bara*

Håll utkik på tradera, lägger nog ut den imorgon...orkar inte nu...

Ledsen för att jag överöser dig med allt mitt då jag får i mig ngt glas för mkt...*blir så dryg* Men mina läppar är förseglade....*bara så du vet*

Tar gärna en promme ngn dag....nu är/blev det down igen mellan mig å T....ev blir det ngn dejt t veckan....FALUKORV är ju GOTT!!!*s*

Kramis ;)