tisdag 23 september 2008

Psycho-bitch from hell...

Hohooo...
...nån kvar? som törs läsa resten???
Sitter här med dumstruten o skäms över förra inslaget. Grå-huset-Hanna skrev nåt om att hon saknar talang för att göra kransar-vilket jag ju inte tror på! Iallafall så är jag såå förfärligt trött så inget jag tar mej för blir vettigt, det blir bara hafs-krafs så idag skäms jag för den apfula kransen jag gjorde igår o tänker bara TÖÖÖÖNT!!!!
I morse härjade jag loss på lite äpplen istället...

...måste ju ha nåt att skämmas för i mon oxå ;D

Behöver jag skriva att jag helt saknar tro på mej själv? NÄHÄ trodde inte det...

Oftast står jag för vad JAG tycker och så MEN när det gäller att tro på sej själv och sin kreativitet så är jag heeelt lost...Tycker oftast alla ni andra är helt FANTASTISKA o det jag fixar med blir såå töntigt...Och när jag blir såhär tröööött kan jag inte tänka klart, vandrar runt som en zombie...och är bara IRRITERAD!

För några veckor sen bestämde jag mej för att bli en bättre o gladare människa... Skulle försöka tänka mer POSITIVT och det funka ganska bra tills för nån dag sen...
Till saken hör oxå att jag då motionerade och körde diet...Det funkade så otroligt bra så jag fattar inte hur jag trillade ner i godisträsket igen...Känns som jag måste ha socker för att orka vara vaken, så nu är den onda cirkeln igång igen! MEN ska ta tag i det igen...nästa dag eller nästa vecka...

Mina stackars barn har fått träffa "mamman from hell" i morse (med...) STRESS GÖR MEJ GAAALEN !!!
Fattar inte varför jag är så grinig och bannad...MEN ska inte plåga er...Ni hajar väl om jag "säjer" blöta gympa-kläder i plastkassar, ruttna självgående bananer i
skolväskor...Mina barn är ju vääärldens underbaraste MEN VARFÖR GÅR DET DÅ INTE IN???Ska man behöva tjata ihjäl sej???

Sambon fick sej oxå några rejäla i helgen...Han är bäst på många sätt men bara att konstatera att än o kvinnor kommer från totalt olika planeter, if you see what i mean ?!!!

Mä nu ska jag ta itu med krigszonen härhemma :C Pusspuss megadammtuss

12 kommentarer:

Änglahem sa...

Men du...du behöver väl verkligen inte skämmas för din krans! Både roskransen och dagens äppelkrans är ju jättefina! Men det blir väl lätt så när man ser allt det fina som alla gör så tycker man att ens eget inte mäter upp till den höga standarden. Men så får du inte tänka! vi är alla olika och olika duktiga på olika saker, eller hur?

Och det där med att barnen inte lär sig...tycker jag är väldigt skönt att höra att jag inte är ensam om! Ibland funderar jag på att stoppa vetfadd i ena örat på dom och se om ingo stannar kvar då....det borde det ju göra...istället för att gå rakt igenom!*fniss*

Och att vi kommer från olika planeter vi kvinnor och män, det är väl konstaterat, eller?*garv*

Sträck nu på dig! och ha en underbar dag!!
Kramar, Ulrika

Änglahem sa...

Alltså....ingo ska ju naturligtvis vara INFO! har lite för bråttom tydligen....

Kram!

Jenny Oak Fae sa...

JÄTTEFIN krans...så det så!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Tidsmästarinnan sa...

Hej bästa du!
jag gillar BÅDA dina kransar hur mycket som helst! Då skulle du se mig när jag stod och svor eder över några förbannade kvistar som inte ville som jag, stack mig i tummen med ståltråden och tillsist kastade allt i soptunnan och drämde igen locket med en smäll medan dottern förvånat såg på... :-D

Stor kram till dig från dammtussen nr 1

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hahaha, du är ju bara BÄST!!! :)
Jag måste först tala om att det visst är sant med kransarna. Eller jag tror då det iaf, eftersom jag aldrig ens provat att göra en... Ja, det är sant. Har aldrig bundit en krans i mitt liv. Kreativt va?!
Jag tycker att din från igår är supersöt, och den idag är snygg den med. Du får gärna göra några till mig med du som kan! ;)

Det där med att vara så himla förbannad känner jag igen. Så blir jag också ibland. (läs ofta.)
Och av precis samma sorts saker som du beskriver. Det är härligt att läsa! :)
Men visst känns dethopplöst när de är sådär oerhört tröga och aldrig får in vissa saker i skallen?!
Skönt att höra att det inte bara är mina det gäller...

Ha det så himla gott!
Kram Hanna

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å din krans är otroligt fin!
Tror inte att det är bara du som känner så,tycker att alla andra gör så finnnnt...
Hm min dotter brukar fråga om jag är i klimakteriet,,,hm jag är bara 37 brukar jag svara...ler
Kram Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker båda dina kransar var jättefina. Du behöver absolut inte tänka tt du inte kan göra lika fint som alla andra, för det stämmer inte alls. Titta bara på husvagnen, vem skulle fixa det???

Barn ja, får man annat än tjata när det gäller sådant. Brukar hitta kassarna precis innanför dörren på golvet, hur kul som helst, not.

Kram Ullis

Hagbacken sa...

Men..är det du el jag som skrivit inlägget eller har du läst mina tankar? Känner också JÄMT att inget jag gör duger, helt ärligt! Och hamnar alltid också åter i godisträsk, är IVRIG, grinig mamma less och allmänt deppig just nu!

Jag tycker dina kransar var oerhört vackra, skulle aldrig klara av att göra det bättre själv (allt jag gör är förbestämt att bli fult)..om jag så vann första pris för en krans tex skulle jag iaf tycka den var skitful för att JAG hade gjort den!

Se till att vara hemma ngn helg tycker jag så kan vi träffas (om jag törs)!

Kram Linda

Smultronstället sa...

Äsch, ta och ryck upp dig nu:)
Jag vet att det inte är sant, du har ju en massa bildbevis på finfina grejjer du fixat.

Jag tycker iaf att det låter som att du/ni behöver annat att tänka på såååå, vad vore inte en kväll i öltältet tillsammmans med ännu knäppare kompisar..nåja..alldeles alldeles super roligt och avslappnande,hihi.

Kramar M

Dicksonska våningen sa...

Äpplekransen var jättefin! Jag tror att jag ska försöka mig på en sådan jag med :)
Men jag känner också av stressen - och den drar ner humöret mest av allt. Jag har inga barn förvisso men tidningshögar, tvätthögar, återvinningshögar, smulhögar, dammhögar, lerhögar och en hel del andra högar också som dyker upp så fort man tagit det lite lugnt i några dagar... Sambon blundar för allt detta och bara lägger sig i soffan...
Men ibland går ju allting så himla bra och man är ambitiös och nöjd och glad!
Hmmm...
Man är ju inte mer än människa.
Kram från Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen! Hemma hjälper det inte ett dugg att jag är pedagog. Blir i alla fall hot och mutor till slut. Sak väl tillägga att jag varit lärare till alla tre mina pojkar och då är det en helt annan sak, åtminsone lite skillnad.

kram Ullis

Liten Bod sa...

Tyvärr är du inte ensam! Här kommer Ps-b2... Kryddat med stora barn = stora bekymmer (trodde aldrig på sånt när det var små) och lätta övergångsbesvär (tror jag eftersom PMS når nya höjder varje månad...). Vi pyntar ju allihop som intresse, efter budget och förmåga, och vi vet ju inte hur de andra mår och tycker om sig själva alltid. Ta det lugnt du med dina sneda kransar, det är världsliga saker! Kram, Tina