måndag 22 september 2008

Fööör gulligt ???

Hej på er goa vänner hoppas ni haft en härlig helg. Här i Dalom har vi sommarvärme och det är helt underbart ! Igår var jag ute o gick lös på buskar o träd så idag har man blåsor o rivsår på händer o armar ;D
Har varken hunnit eller haft lust att piffa hemma sista tiden, vill mest sova o slöa...Men i morse fick jag ett ryck o slarvade ihop en krans av rosor.O jaa den ÄR sne och vind *bråttom bråttom*


MEN nu är jag i valet o kvalet om det blir FÖR piffigt o gulligt...eller för ställut, som vi säjer i Dalarna ;D Jag är lite allergisk mot FÖR mycket rysch o pysch, rosetter o pynt...Minstingens kompis sa en gång :
- Ååååh ni har sååå fint hemma, det är så gulligt!!!
VA???GULLIGT ???
Det är inte precis så jag vill ha det...Så jag visste inte riktigt om jag skulle ta det som en komplimang eller en ren förolämpning *fniss*

Hoppas ni inte missförstår mej nu. Alla har ju sin smak och jag tycker det är jättemysigt hos en del med massor av tingeltangel MEN sen jag "gick in i väggen" så klarar jag inte av före mycket intryck...Därför håller jag ALLTID på o rensar o plockar, slänger o säljer...Får PANIK om det är stökigt o samtidigt massa saker överallt. Det blir liksom kaos i mitt huvud då!

Var till Tulavippan en sväng i lördags oxå men där hitta jag inte mycket. MEN 2 örngott bidde det iaf som jag har förvandlat till nya lampskärmar. Det är såå mörkt nu så jag tyckte mej ha en ursäkt att handla nya lampfötter...Har lite dille på att sy lampskärmar ;D kul, snabbt, billigt och enkelt!


Mina favvo-ljusstakar har fått flytta till första parkett i fönstret!

Nu ska jag ut i solen o röra på döfläsket, det behövs efter helgens frossande i tårta ;D
Kram på er

5 kommentarer:

VI PÅ ÅSEN sa...

Förstår precis vad du menar! Det får inte bli för mycket pynt, det måste finnas nån sorts balans. Finns ju ett berömt uttryck "less is more" som jag tycker säger en del. Hoppas att du hittar din balans :-) Jag tycker iaf att du har jättefint där hemma :-)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hi hi det är nog inte bara du som har ledsnat på små plock,skrev i bloggen i dag att det är dax att ta fram boken rensa i röran..ler
Kram Irene
Ps kransen är så otroligt söt

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hi hi det är nog inte bara du som har ledsnat på små plock,skrev i bloggen i dag att det är dax att ta fram boken rensa i röran..ler
Kram Irene
Ps kransen är så otroligt söt

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå!

Har du läst mitt mail? Haha, framstår nog som en märklig prick, men det kanske jag är också...

Förstår precis vad du menar med att det inte får vara för mycket.
Håller medd dig helt . jag klarar inte av för mycket krims-krams. men rätt saker kan man ha mycket av.
Tycker att din krans är jättesöt (fel ord?hehe), och skulle gärna ha en egen... men talangen saknas...

Önskar dig en fin dag!
Kram hanna

Smultronstället sa...

Tjohej!
Hm...visst e kransen fin men...less is more tycker jag åxå.
Gud vad fina dina stakar e och lampskärmarna , bra ide med gamla örngott då e de ju redan monogram på.

Ha en bra vecka!
ses vi te hälga?
Kram M