fredag 26 september 2008

Djungelvrål vs målarverkstad

Aaaaaaaaaaiiiihaaa fredag igen, å dessutom lönefredag ;D... finns det nå härligare?!

Härhemma har vart zombie-kollo...hela familjen har vart såå trööötta, värst är väl jag som nästan somnat vid middagsbordet...
Måste bero på alla projekt jag haft pågång...Det är erat fel, ni som får fart på mitt donande ;D

Har varit ute i rabatterna och rensat, rensat o rensat o än en gång insett att jag verkligen INTE är nån trädgårdsmänniska!!! Trökigt, svettigt och drygt att böja sej med fettismagen och sen stå på helspänn för man är såå rädd att bli anfallen av spindlar!!! Jo jag tror verkligen på fullaste allvar att de bara ligger o lurar i väntan på att få hoppa på mej och skrämma skiten ur mej DE ÄR SÅÅÅ ÄCKLIGA!!!
Men vi det här laget så vet ju alla häromkring vem som delar med sej av sina djungelvrål...å då menar jag inte lakritsen!

Har varvat rensandet med att måla, haft målarverkstad i finrummet och målat ett nytt soffbord (igen ;D) som jag hittade på loppis för en hundring. Har HAFT ett liknande förr, men exet fick behålla det så fick jag leta nytt...inte mej emot ;D Det förra är fint men blev lite trångt så nu fick det flytta upp en våning till ungarnas hörna.

Höll på glömma före-bild men kom på det i sista stund...Är ju som bekant lite stressad av mej...

Blev bra tycker jag sånär som på lite skavanker...Passade mycket bättre än det andra då det blev luftigare.

Har oxå gått lös på en gammal brun sak, medans ja ändå höll på å kladda...Nu kommer min mamma sätta hjärtat i halsgropen hehe men NEJDÅ lilla mamma, jag har inte förstört nya sekretären jag lovar ( inte än ;D )

Ska ha mina små gamla likör och snapsglas där när det nu blir klart...En liten försmak kommer här :

Så får man då än en gång önska er rara små höstsolar en härlig helg med loppisbesök o mycket fika ;D

7 kommentarer:

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Hej
Så fint det var här då:)
Jag har också ett liknande bord här hemma, jag var också snabb på att måla mitt vitt:0)
Kommer gärna hit igen!
Ha en trevlig helg.
/S

Ullis/Leva på landet sa...

Jätte ifnt bordet blev. Vi har ett likadant som jag inte får måla för gubben, än *s*. Jag håller på att somna vid datorn så det får bli sängen här också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Lalalalala, det VAR du!!! Jag visst det, och jag är inte en galen psykopat! :)
Bordet blev kanon, och jag såg det helt innan det blev målat! :)

Ha en go helg!
Kram Hanna

Emma sa...

det var ju riktigt smart. Och fint är det ju med:)
Kram Emma

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otroligt fint!
Nä jag har inte varit till det loppiset du rek,men hoppas att det blir snart.
Många kramar Irene

Änglahem sa...

Hihi...det där med före bild har jag också en viss tendens att glömma. Kommer jag på något ska det ju helst varit gjort i förrgårr*tihi*. Men ditt bord blev ju jättefint! och passar ju jättebra där!

Den gamla klockan ser spännande ut i ny tappning!

Ha en skön söndag!
Kram, Ulrika

In my house sa...

Åååå så fint,,,, du har det!!! Jag har typ oxå ett sånt bord... Som har varit min mormor och morfars!!! Sån nostalgi att titta på de,,, och jättekul att ha det hemma hos sig själv nu....

- Duuu, det är väl kul att ha saker att dona med.. Jag blir helt rastlös om jag inte har nåt projekt på gång!!!

Kram kram din going!!!! j