måndag 15 september 2008

Pedagogiska supermamman-NOT!

Hösten är verkligen här nu...och jag försöker verkligen se positivt på det meeen vad är bra med hösten???Bortsett från att det är såå mysigt att tända en massa ljus å sitta inne och kura???



För mej så känns det mest som att jag vill gå i ide och vakna upp en stund till jul, å sen fortsätta sooooova tills våren kommer!!!

Muntra upp mej om ni kan ;D

Annars så har mornarna här fått en ny dimension... AV STRESS!!!

VARENDA MORGON har jag DISKUSSIONER MED EN VÄLDIGT ENVIS 8-åring ( snart 9 )ang.KLÄDER och att morgontrööött försöka förklara pedagogiskt att det verkligen är FÖR KALLT med korta tights o kjol...
DET ÄR INTE LÄTT!!!



Ibland vinner jag hehe ;D å ibland ger jag upp för att ungen ska hinna i tid till skolan ;/ Hur pedagogiskt är det? Märker att jag gör såå många fel som jag var helt övertygad om att jag aaaaldrig skulle göra "när jag får barn"...Jag skulle minsann vara såå mycket bättre än att muta och hota hrmmmf... Nu ingår det liksom i veckoprogrammet!

Samtidigt förstår jag ju henne då jag själv är oerhört förtjust i dessa "vuxen-kalasbyxor"...Kanske inte såå snyggt eller ens modernt längre men det struntar jag i då de är så sköna! Sådan dotter sådan mor...

Mina barn är såklart "världens" bästa som alla föräldrar tycker om sina egna små juveler MEN ibland är de ju för dryga å jag fattar inte hur de kunnat få sånt temperament ( ;D) jag menar, jag har ju mitt kvar...Fast ibland är det ju komiskt oxå när de blir bannade på störtlöjliga saker och hur de pendlar i humöret (hmm sådan mor...)

Vi har ju ett marsvin Virre som vi haft i 3 år. Han är hur söööt som helst men efter första veckorna var han ju inte så lattjo längre och nu är det krig om vilken stackare som ska städa buren. DET är verkligen ett skitjobb och vi har ju hotat
( såå pedagogiskt ) med att sälja honom om de inte skärper sej...Vilket de gör i några veckor sen är det samma visa igen!



Häromdan sa jag till döttrarna att det var dax att städa varpå minstingen vrålar :
- JAG VILL INTE HA DEN DÄR JÄ-LA SKITVIRRE KVAR!!!
Pedagogiska supermamman-NOT :
- Men va bra, då kan vi ju sälja honom nudå!
Lill-ligisten hysteriskt snyftande :
- NEEEEEJ ÅÅÅÅ INTE VIIIIIIIIRRE!!!



Nej nu ska jag göra lite nytta... som tex städa marsvinsburen ;D *SKOJAR FAKTISKT*
Kramisar på er sötisar

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja hjälp - så kan det vara. Tur att man inte har kvar några husdjur. Fast dom är allt bra rara både djuren och barnen emmelanåt.

Kram Maud

Tidsmästarinnan sa...

haha, oo vad jag känner igen mig! Här är det pedagogik på vääääldigt låg nivå ibland... både mutor och hot, japp!
men vad gör man? :-)

Det blir nog hyfs av dom ändå får man hoppas!

Kram till dig!

Ullis/Leva på landet sa...

Hur gick det med loippisbesöket då i helgen? Här har jag gett upp striden på morgonen och det som gäller är att kläderna ska fram på kvällen. Mutar ganska mycket när det gäller många sakre fortfarande, det ända som hjälper tyvärr.

Kram Ullis

VI PÅ ÅSEN sa...

Vackra bilder!
Klart att ni ska ha kvar Virre :-)

Svenska inredningsbloggar sa...

Så sant så!
Ja du är det inte så där i alla familjer..ler
Jag kör både med mutor och hot flera gånger i veckan...Hihi
Kram Irene

Smultronstället sa...

Heej vännen:)

Om du undrar jag e såå trist så funkar inte min sms, fick ett virus, skulle behöva en ny telefon...men jag vet int vad jag ska ha, tycker det är såå drygt att köpa såna saker, lägger ju hellre pengarna på nå fint,hihi.
Hoppas ni hade en bra helg, hade jag vetat det kunde ni dragit till Sälen för vi var där, å hälsa på lite.

Ha de gött, vi hörs!
Kramar M

Handplockat sa...

så jag känner igen mej i morgon tjafset =)

njuter av dina fina bilder
ha en toppen tisdag

Hagbacken sa...

Hallå-såå skönt att höra att det tyvärr finns fler i samma sits! Kan tyvärr inte muntra upp dig ang hösten...gjorde precis ett nytt inlägg...om att jag känner mig lite låg...å nu sitter jag å skriver med en hand...för jag fick visst ngn som somnade på min andra arm.....men jag känner igen mig i din sits med ska du veta...

jag är verkligen inte pedagogisk..utan bästa mamman på att muta-tro mig...

pok/Linda

Vit Spets sa...

Ja för mig som älskar julen är denna bok ett måste :)
Barnen som bestämmer - jag det gör de hela tiden, vi har två stycken & jag kan lova att de vill bara bestämma mer & mer :) "det gäller att möta någonstans på vägen"
//Siv

nettans lantliga hem sa...

Jag vet hur de är med husdjur, vi har kanin och två katter. Fina loppisfynd
Ha de bra!
Kram Nettan

Lyck-Annas sa...

Ja, man är ju inte mer än människa...

In my house sa...

Mysigt värre du har det å så fint i blomlådan!!!!
- Kör tricket med tjejen att de ä inte trendigt att vara tunn klädd nu,,, man ska ha ollar och koftor om vart annat!!!

Puss på dig! j