onsdag 11 juni 2008

I´m back...

...något brunare, blondare, fattigare och tröttare ;D...med flagnande axlar sitter man då hemma i sweden igen !


Sötisar...




Vi har haft det alldeles underbart i Turkland...Jag har faktiskt INTE petat på en dator när vi varit borta, trots att det fanns på hotellet...Kände bara att det var skönt att koppla bort allt härhemma !och efter hemkomsten i lördax har jag haft noll inspiration för att blogga. Måste ändå visa lite semesterbilder å kolla runt vad som hänt hos er andra så kanske inspirationen kommer tebax...
TACK SNÄLLA RARA FÖR ERA FINA ORD, DET VÄRMER SÅÅ I MITT HJÄRTA !!!

Utsikt från vår balkong...läääängtar tillbaks...Ja faktiskt!!!Jag får aldrig nog av att resa...







Häääärlig beach...



Lillstumpan dansar turkisk dans...


Kan säja att 2-veckors all-inclusive blir vääääääldigt enformigt...så några restaurangbesök blev det...Många härliga människor träffar man när man reser och mycket tok o skratt blev det...bla om språkproblem...Vi skulle ut och äta med ett roligt par från Västerås. Sambon skulle be om ett bord för 6 personer...

-DO YOU HAVE A TABLE FOR SEX...behöver jag säja att det blev allmänt asflabb medans servitören bara log...FNISS !!!









Kolla in balkongen här...sååå fiiint...och vitt ;D


Snacka om shabby...




Något som jag gillar med att resa är att få uppleva helt andra kulturer...som tex denna moskè som låg nära vårt hotell och man kunde höra böneutrop därifrån OFTA...Mej störde det inte ett dugg TVÄRTOM tycker det är MYSIGT !



En hel del shopping blev det ju oxå...som vanligt hade vi PROBLEM med att få igen RESVÄSKORNA...men det är ju så det ska va... ;D
MEN DET FÅR NI SE EN ANNAN GÅNG !
PUSS O KRAM

12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Välkommen hem! Ser ut som om du haft två underbara veckor. Härliga bilder du tagit.

Ha det bra! Kram Ullis

Från A till O med Jenny sa...

ÅÅhhhh...vad mysigt. Åker till Alanya om mindre än en månad längtar så och nu ännu mer när jag tittar på dina fina bilder.
Många kramar
Jenny

Hagbacken sa...

Men välkommen hem som sagt!
Har väntat på ett nytt inlägg! Vad skönt att höra at ni haft det bra...ser så ut också-jättehärliga bilder!

Hoppas du får inspirationen tillbaka, för jag har saknat dina inlägg!

Stoor kram från Linda

Sara sa...

Välkommen tillbaka till Sweden. Ni verkar ha haft det skönt.
Kram Sara

In my house sa...

Hej Snäckan!!!

- Guuuud, vad det såg härligt ut... Sån fin utsikt och så nära till vattnet.. Det va ett lyckat hotell.... Jag hoppades att få se en brun,blond skymt av dig på korten!!! :)

Välkommen hem!!! Kramar josse

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå!

Men vad kul att ha dig tillbaka!
Ser ut som att ni haft det härligt. Speciellt fin tycker jag att den första bilden med flcikorna i havet var. Riktigt somrigt och semestrigt!

Ja du, det där med inspiration för att blogga... Suck, jag har tappat det lite. Finns så mycket roligare att göra nu när det äntligen är sommar. Inte vill jag spendera för mycket tid framför datan då. Det hinns till höstens ruggiga kvällar.

Hur som helst... Tack för din jättegulliga kommentar! Jag blev så glad!
Och ja, jag missade "Zuper-målet".. Jag blir lite sömnig av Sveriges fotboll. Så är det bara... Ikväll fasar jag för att se Frankrike få stryk av ett Holland som var allt annat än dåligt.... Hoppas på att Henry blir med... Det är guldpojken det. Inte Zlatan. ;-)

Ha en härlig dag!
Kram Hanna

Hagbacken sa...

Klart jag har saknat dig o dina inlägg!

Vaddå-fotboll? Visste knappt att det var sån goja nu....*s*

Kram Linda

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig resa ni varit på - så sugen jag blir att komma bort från regn och mygg.

Tänk 2 veckor i det där varma vattnet och på den vackra balkongen!

KramMaud

Carina sa...

Vilka härliga bilder från semestern, man blir sugen på att åka iväg...ja du Perelli ja, hon var ju bäst på alla sätt men jag tror att hennes utseende var emot henne denna kväll tyvärr.Folk i allmänhet tyckte hon såg ut som en transa - och i och för sig ska det inte spela någon roll, men tydligen är en del väldigt ytliga och det är himla trist...
Hoppas du får en trevlig sommar,
Tjing
Carina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå bilen!

Jag tänkte att du som är en riktig loppistok säkert vill komma förbi mammas butik någon torsdag (när jag har öppet) och hälsa iaf! Skulle vara sååå kul!

Hoppas att det är bra med dig!
Kramen

Hanna i Det stora grå huset sa...

haha, det lät töntigt... "och hälsa..." hihi, säga hej passar nog bätte...

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå!

Nja du. Inte har jag så ycket att visa nu heller.... Men men...

Här har du beskrivningen jag fick av Anna:

När du lägger in bilderna finns det ju alternativ för storlek, där väljer du "liten". Du kan också välja läge på bilden, där väljer du "ingen". Sen hamnar bilderna på en lång rad och då kan du flytta runt dem som du vill genom att klicka på dem och dra dem till rätt plats, då lägger du dem två och två..

Idiotsäkert. Både jag o Linda fixade det av den beskrivningen.

Dags för en 2,8 nu. Ska dränka sorgen. Frankrike får stryk av de otäcka italienarna... Straff och utvisning på en gång?! Domaren är nog mutad!!!

Ha det gottigt!
Kram Hanna

P.s Kom in och visa dig du, jag gillar skräck ska du veta! ;-)