tisdag 17 juni 2008

Fy skäms på mej...

Tjingeling...

Nu börjar man landa i den svenska vardagen igen...Ömsom sol o resten REGN !!! Vi letar febrilt efter HUSVAGN meeen vet inte om det känns som en bra ide´om det nu ska fortsätta regna...SUUUUCK !!!

Tänkte visa mitt ljuvliga TRADERA-FYND som jag köpte precis innan vi åkte utomlands. Har lääänge leeeeetat efter en VIT SOPPTERRIN...( det är jag väl heelt ensam om...) Och hittade den på Tradera...Ibland har man TUR...o det hade jag då den bidde MIN för 202 kr...Lyckades bjuda HELA 2 KRONOR MER än nån annan stackare precis i slutsekunden MOAHAHAHAAA !





Att portot sen kosta nästan lika mycke var ju mindre kul...MEN så kan det gå när man är ivrig...
Är iallafall SUPERNÖJD...Den var till o med ÄNNU FINARE i VERKLIGHETEN !!!

Letat trädgårdsmöbler har vi ( hmmm jag...)också gjort lääänge nu... I söndags slog vi till. I lilla Solvarbo hittade jag precis vad vi ( jag...) ville ha...
Samma typ som de har på Carl-Larsson gården i Sundborn ! Kassörskan blev min bäste vän då hon sa att om vi var intresserade så skulle vi köpa nu för det var en väldig efterfrågan...

KÖPA ? JAAA JIPPIIIEEEE...INTE ÅKA HEM O FUNDERA...

Min kära sambo var väl inte riktigt lika lycklig som jag, men han höll iallafall god min hehe...Usch de stackars männen...Inte har de väl mycket att säja till om när det gäller inredning...Missförstå mej inte, min sambo är definitivt INGEN TOFFEL...Han har faktiskt väldigt mycket EGNA åsikter men ibland ger han nog upp för min envishet... ;D Jag vet liksom vad JAG vill...och jag kör inte över honom...Han FÅR vara med och bestämma MEN ibland tjatar jag nog hål i huvudet på honom för MINA IDEÉR och FÖRSLAG är ju ALLTID BÄST !!!

Såhär ser den ut...MEN vi köpte omålade eftersom det var MER än TUSEN kronor BILLIGARE...Och 2 extrastolar...Myyycket måla blir det...Så nu sitter man på köksgolvet och svär...Apropå svära...



( bilden lånad från Solvarbo fritidsmöbler )

Min härliga 8-åring hjälpte mej med målningen igår kväll och då lät det såhär...

- Syyynd att det regnar, annars kunde vi suttit ute och målat...
- Meeen mamma, det hade nog inte varit så bra...Då skulle alla grannar höra dej SVÄRA...

OOOOOOOOOOPS !!!
Fyyy skämma på mej...
Återstår bara att inför i morrn HEJA PÅ ZLATAN O DOM ANDRA HEJA SVERIGE !!!
/ kram K

13 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Precis sådana möbler som JAG önskar mig !!!

Soppterrinen var superfin, en sådan vill jag förståss också hitta...

: )

Kram, Jenny

<3

Hagbacken sa...

Åhh vilka fina ute-möbler...säg till om du ångrar dig kan jag köpa dem av dig!

Fynd på tradera har hon oxå gjort...det är som sagt det där m portot då då....

Tror nog alla karlar överlag ger med sig emellanåt för att få stopp på alla kvinnors TJAAT....*s*

Kram på dig//Linda

Dicksonska våningen sa...

Jättefina möbler!
Jag tycker definitivt att ni ska köpa en husvagn. Vi köpte en förra året och vi hade en UNDERBAR semester. Att komma iväg är guld värt. Det regnade ju största delen av vår semester då så det blev en del film inomhus och mycket fika och tedrickande. Mycket mysigt!! Men solen tittade fram en del också. Vi höll oss i närheten av lite större städer så man kunde shoppa när det inte gick att bada. Man kan ju åka dit solen är :)
Kram Annika

Smultronstället sa...

Hej gumman!

Fin fina möbler ni köpt!

Ursäkta, men sa du husvagn?-vill ha?fniss, kan inte tänka mig dig i en, hihi. det kanske nåt jag inbillat mig men själv tycker jag att det är jättemysigt efter sem förra året, tyvärr så tycker tonåringen att det är dötrist och trångt så det får väl bli nåt vi får göra när de blivit större och jag hunnit köpa nya träningsoveraller till mig och A, fniss.

Ha en super nice midsommar helg!
KRAAAM M

Marie sa...

Vilken vacker soppterrin, jag är också på jakt efter en sådan, hihi.
Utemöblerna är superfina! Jag har nästan likadana, fast mina är gamla och går knappt att sitta på, men vackra är de, hihi.

Du undrade om lampetten från Lustfyllt! Jag vet inte om hon har gjort några sådana just nu, men är du jätteintresserad kan du ju alltid ringa eller maila och fråga. Vet att det finns en bild på en likadan på hennes blogg http://www.lustfylltkeramik.blogspot.com/
Telefonnummer och mailadress hittar du på hemsidan http://www.lustfyllt.eu/main.asp?kat=home

Ha en riktigt trevlig midsommar!
Kram Marie

Gårdsromantik sa...

Jasså - du är den där enerverande människan som lägger bud i sista sekunderna!

Skämt och sido - jag brukade lägga när det var ca 30 sek kvar - gissa om det var ramaskri när datorn segade och jag missade.

Tänk att man kan bli så till sig över en traderaauktion!

Har som kommit av mig där - bra för plånboken - och harmonin i hemmet.

Kram Maud

Hagbacken sa...

*s* Jaadu...låter som att ngn inte fått ngt på länge...??

Skojjar med dig, tycker bara det är roligt..jag kan verka pryd i mångas ögon, men i de lugnaste vatten.....;)

Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Vill också ha sådana möbler. Soppterrinen var jätte fin. Brukar också köpa och sälja på tradera. Det är bra när det står hur mycket portot blir så man vet slutpriset.

Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Smultronstället sa...

Äh hörru, jag menar inte att jag e mer tålmodig än dig, absolut inte. Har bara fått för mig att du tycte de va för svensson nördigt me vagn,höhöhö. Men jag tar absilut tebaka de å ber om ursäkt för mina förutfattade meningar...

Pösspöss

Lavendel & Romantik sa...

Åh..så fint vill oxå ha såndana.....Ha en HÄRLIG MIDSOMMAR Kram/Majsan

Mjuka sa...

Nu gick det ju åt h-e!!! med fotbollen, men dina möbler är ju så fina!!!!
kramar M

Inspiration i vitt sa...

Hej: Jag blir bara glad om du länkar mig.
Kul att du hittade mig så att jag hittade dig.
Att inspirera andra gör mig glad.

Vilken tur att du fick den vackra terrinen den var såå fin.

Förstår att eran resa var härlig.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir bra för din son när han byter skola,det brukar gå bra.
Kram i midsommar/Ingela B.

Om du vill titta in igen så gjorde jag precis ett nytt inlägg.

Sara sa...

Kikar in och önskar dig och familjen en fin midsommar.
Kram Sara